Nu hvor jeg ligesom fornemmer at en kawasaki gpz 1100 UT ikke er det helt
hotte b.la på grund af indsprøjtningssystemmet, var der en af mine bekendte
der mente at den kawasaki også laver en alm udgave d.v.s. med karburator
istedet for indsprøjtning. Passer det?
Mvh BL
"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1731f7$0$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det lyder ikke som i er videre begejstret for denne mc men nu forholder
det
> sig sådan at jeg er brændt rimelig varm på dens design og min største
> bekymring er af motormæssig karakter. Jeg har p.t. en honda vf1000 fra 85
og
> den får også drøje hug rundt omkring (b.la. dårlig smøring af
knastaksler)
> men efter 18 mdrs ejerskab har jeg kun godt at sige om denne model men som
i
> nok alle kender til så bliver det hverdag igen, og nu vil jeg prøve noget
> andet. Men jeg har åbentbart det med at forelske mig i problem MCèr...
Mine
> ønsker lige nu går på Kawasaki Gpz 1100UT eller Suzuki`s Gsx1100R, begge
fra
> midt 80`ern. Hvad vil i anbefale når i kun skal forholde jer til de
> motormæssige børnesygdomme.
>
> Mvh BL
>
>
>
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:av6sr9$oks$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
> > news:3e16b311$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Er der nogen der kender lidt til kawasaki`s GPZ 1100UT fra 1985? (Den
> med
> > > indsprøjtningsmotor). Den har ifølge sælger gået 35000 km og skulle
være
> i
> > > topstand...
> > > Har den nogle børnesygdomme man skal være opmærksom på?
> >
> > Gode og velmenende(!) råd:
> > Ingen tvivl om at der er masser af bøf i motoren; men på de gamle
1100'er
> > indsprøjtningsmodeller, rendte olien nærmest lige igennem allerede fra
de
> > havde fået deres første service!
> > Den er helt klart enden af en udviklingsrække, og 1100'eren er med sine
> 120
> > hk jo også tydeligt pumpet i forhold til ur-1000'erens ca. 80 Hk,
hvorfor
> > det ikke er underligt hvis fabriks-tolerancen imellem stempel og
cylinder
> er
> > tæt på det der på moderne vandkølede motorer regnes for slidgrænsen!
> > Derudover er det en tung og kolossal lang motorcykel, som tillige er fra
> > tiden før 16" (og sidenhen 17") forhjul, hvorved den ikke er udstyret
med
> > disses gevinst i styrevillighed!
> >
> > Endvidere kan den, trods det at den var blandt markedet hurtigste i
> starten
> > af 80'erne, end ikke køre fra en 600'er Honda fra efter '90 på lige
vej -
> > For slet ikke at tale om når vejen ikke længere er så lige - Og
endeligt:
> > Når der skal bremses igen!!!!
> >
> > Modellen kan være et tilbud for den der ved hvad han går efter; men den
er
> > et DON'T for den der blot vægter ydelse i forhold til pris!
> >
> > Jeg synes ikke at jeg så prisen nævnt; men den koster velsagtens op imod
> > 40.000,-.
> > En GPZ 900R; en VFR750 , og for den sags skyld en FJ1100, har alle alt
det
> > GPZ1100'eren ikke har, og kører tilnærmelsesvis lige så hurtigt - Og de
> kan
> > fås for kun 10.000,- mere. Og den merpris kan vise sig at være givet
godt
> ud
> > ved senere videresalg, hvor GPZ'en kan vise sig næsten usælgelig
hvorimod
> > 900R/VFR/FJ formodentlig holder prisen i lang tid:-/
> >
> > Når der spørges så specifikt, er det sikkert fordi spørgeren ikke er
> særligt
> > inde i markedet, hvilket igen indikerer en grad af rookie-ness :-/
> > Er man begynder, er det væsentligt at man erhverver sig en pålidelig
model
> > der ikke opfører sig mekanisk umuligt i tide og utide, og dét gør man
> > principielt ved at sigte endda meget lavt i størrelse/ydelse ud fra
sine
> > økonomiske muligheder, hvorved man (ikke overraskende) får sig en
> væsentlig
> > nyere model !!!
> >
> > Har du endvidere forhørt dig på hvad 1100'eren (og, for den sags skyld,
de
> > af mig nævnte ) koster dig at forsikre årligt?
> > Gør lige det, og bliv forskrækket =
> >
> > --
> > Armand.
> >
> >
> >
> >
>
>