bøger om at blive far
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 00:52

Hvad findes der af bøger om at blive far og være forældre i barnets
opvæks?

Da en af mine venner for et par år siden fødte fik jeg lejlighed til
at kigge i nogle af hendes bøger om at blive forældre, og foto-siden
var domineret med kvinder med børn. Først en del sider inde i bogen,
hvor barnet havde passeret gå-alderen var der fotos af fædre med
under. Ellers var det moderen i alle omsorgs-funktioner.

Det fik mig til at spørge mig selv, om det var en uheldig bog, eller
et generelt billede af forældre-litteraturen. Og nu spøreg rjeg så
videre i gruppen her.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Pernille & Christian

Dato : 27-12-02 02:26

jeg har fundet meget hjælp og trøst i en bog der hedder "far for første
gang" den beskriver meget godt de følser vi mænd har når vi skal være far
for første gang.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 07-01-03 20:57

"Pernille & Christian" <pnch@stofanet.dk> wrote in message
> jeg har fundet meget hjælp og trøst i en bog der hedder "far for første
> gang" den beskriver meget godt de følser vi mænd har når vi skal være far
> for første gang.

Denne bog fik jeg også af min kæreste da vi fandt ud af at vi skulle til at
være forældre... I ventetiden er den da sjov at læse i - men når først
barnet er kommet, synes jeg den er ret tynd og ikke fortæller/hjælper meget.

Jeg savner stadig en bog for os nybagte fædre med nogle dybere historier om
de følelser, konflikter etc. der kan opstå/opstår når man er blevet farmand.

/Rolighed

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-01-03 10:46

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> writes:

> [...]
> fædre med nogle dybere historier om de følelser, konflikter etc. der
> kan opstå/opstår når man er blevet farmand.

Det var netop sådan noget, jeg fiskede efter. Findes der virkelig ikke
nogle bøger, der hæver sig over det banale eller blot overfladisk
humoristiske? Hvis vi nu skulle skrive en ny om ennet (på dansk) hvad
skulle vi så huske at få med?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 27-12-02 19:15

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad findes der af bøger om at blive far og være forældre i barnets
> opvæks?

Jeg har læst den der hedder "Du skal være far" af Dick Sundevall (på dansk
ved Finn Abrahamowitz) Forlaget samleren.
Den er rigtig god og humoristisk!

Mvh. Lars