Gangster <sjensen@e-mail.dk> skrev i en
news:1040594222.23432.0@iris.uk.clara.net...
> Jeg har købt en suzuki gs 550, som var delvis defekt, men den er nu
renoveret.
> mit problem er at : den er svær at starte
> Den har slet ikke alle heste hjemme
> den kan ikke gå under 1900 omd. i
tomgang
>
> kæden og tænding står som det skal, er der nogle som har et godt råd?????
Er den en af de ældste modeller med alm. spjældkarburatorer, eller den
senere med C.V. karburatorer (dem med en flad "klokke" på toppen!)?
C.V.'ernes gummi-membran i "klokken", er meget følsom for revner eller skæv
montering!
Har du haft tømt svømmerhusene (for skidt/vand)?
Ifald at du mener at de var tomme ved samling, kan der alligevel være kommet
masser af slam og vand ned fra bunden af tanken da du fyldte dem v.h.a.
"PRI"
Lader den (Suzuki-ladesystemet sucks!)?
Kontrol: Går den bedre hvis du giver den en navlestreng á startkabler fra en
bil?!
Er tændkablerne rigtigt forbundet?
Kontrol: Tændspolerne skal hver især forsyne de yderste hhv. de midterste
cylindre!
Hvad med knastakslen - Ligger den som den skal??
Der er mærker på både knastkædehjulene og i aksel-enderne, som skal flugte
med topdæksel-pakfladen når cylinder 1/4 står på "T" jvf. tændingsmærkerne!
Er der kompression på alle cylindre?
Kom igang, og kom igen!
--
Armand