/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SV650 - sænkning?
Fra : Hekto


Dato : 22-12-02 21:33

Hej!

Er der nogen der har erfaringer med at sænke en SV650???
En af mine venner har lidt korte ben, og vill gerne have sænket den 10-
20mm. Enetn kun forenden, eller også for- og bagende.

Hvad vil det betyde for køreegenskaberne?

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

 
 
Rune \(Bandit600R\) (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 22-12-02 21:44

"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.18703fdf247c1507989698@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Er der nogen der har erfaringer med at sænke en SV650???
> En af mine venner har lidt korte ben, og vill gerne have sænket den 10-
> 20mm. Enetn kun forenden, eller også for- og bagende.
>
> Hvad vil det betyde for køreegenskaberne?

Hvis i sænker den for bliver den mere styrevillig (nervøs), og hvis i sænker
den bag i bliver den mindre styrevillig (retningsstabil) så da en SV650 er
ret styrevillig i forvejen er det måske bedst at sænke den lige meget i
begge ender. Men så bliver støttebenet for langt

--
Rune
http://bandit600.netfirms.com
http://dfm.divvy.dk/?id=7


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.431 / Virus Database: 242 - Release Date: 17-12-2002



GERT BO THORGERSEN (24-12-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 24-12-02 01:08

Du skriver rigtigt nok at en motorcykel bliver mere styrevillig hvis den
sænkes foran - forgaffelvinklen bliver jo større i relation til vejbanen og
dermed mindre efterløb - contra hvis den sænkes bagi resulterende i mindre
forgaffelvinkel, i relation til vejbanen, resulterende i større efterløb og
mere søgning efter ligeudskørsel (retningsbestemt). Men så skriver du jo "at
da en SV650 er ret styrevillig i forvejen er der det bedre at sænke den i
begge ender". Hvis man er tvunget til at sænke den kan det være rigtigt, men
hvis den sænkesi begge ender bliver efterløbet jo stadig mindre og dermed en
mere ustabil/styrevillig motorcykel.

Hvis det skal være kan man jo istedet regne på det og sige hvor meget skal
jeg sænke den foran og hvor meget bagi for evt. at bibeholde det originale
efterløb, eller hvis den er for styrevillig sænke i begge ender så man
samtidig får et lidt større efterløb.

Gert Thorgersen

Rune (Bandit600R) <Rune.Romdal@tdcadsl.dkBandit600R> skrev i en
news:3e0623fd$0$162$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.18703fdf247c1507989698@news.sunsite.dk...
> > Hej!
> >
> > Er der nogen der har erfaringer med at sænke en SV650???
> > En af mine venner har lidt korte ben, og vill gerne have sænket den 10-
> > 20mm. Enetn kun forenden, eller også for- og bagende.
> >
> > Hvad vil det betyde for køreegenskaberne?
>
> Hvis i sænker den for bliver den mere styrevillig (nervøs), og hvis i
sænker
> den bag i bliver den mindre styrevillig (retningsstabil) så da en SV650 er
> ret styrevillig i forvejen er det måske bedst at sænke den lige meget i
> begge ender. Men så bliver støttebenet for langt
>
> --
> Rune
> http://bandit600.netfirms.com
> http://dfm.divvy.dk/?id=7
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.431 / Virus Database: 242 - Release Date: 17-12-2002
>
>



Søren Johansen (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 25-12-02 13:05

"GERT BO THORGERSEN" skrev:
snip
> hvis den sænkes i begge ender bliver efterløbet jo stadig mindre og
> dermed en mere ustabil/styrevillig motorcykel.

Hvis den sænkes lige meget i begge ender, kan jeg ikke se at efterløbet
ændres!
Kan du forklare det?

Hvis vi holder fast i den fine forklaring Michael og Armand tidligere er
kommet med så kan jeg ikke se at en sænkning i begge ender vil medføre
ændring af efterløb, såfremt hjulstørrelsen forbliver den samme!

Michael skrev:
>Efterløbet (eng. trail) er afstanden mellem en lodret
> linie gennem forhjulsakslen og kronrørsvinklen forlænget,begge til
> skæring på underlaget.
....hvorpå Armand tilføjede:
> Kun lige for at være lidt med: Det bør forklares som "en forlænget linie
> igennem KRONRØRET (vinklen kan jo forekomme ethvert sted)!


Mvh
Søren





armand (25-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 25-12-02 15:08


Søren Johansen <soren@SLETducati.dk> skrev i en
news:3e099f10$0$71682$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "GERT BO THORGERSEN" skrev:
> snip
> > hvis den sænkes i begge ender bliver efterløbet jo stadig mindre og
> > dermed en mere ustabil/styrevillig motorcykel.
>
> Hvis den sænkes lige meget i begge ender, kan jeg ikke se at efterløbet
> ændres!
> Kan du forklare det?

Det er nu rigtig nok, omend at det kun vil dreje sig om nuancer, og jeg tror
at jeg kan forklare det selvom det traditionelt er vanskeligt når det kun er
på skrift:

- Hold en tændt lommelygte ud foran dig i en given vinkel så lyset faldet på
bordet foran dig: Lyspletten, der svarer til den forlængede linie igennem
kronrøret, og dennes sammenfald med asfalten, vil derved befinde sig op til
en halv meters penge ude til siden for din hånd!
- Sænk derefter hånden langsomt nedefter, altimens at du bibeholder samme
vinkel på lygten - I ekstremfald vil hånden/lampen ende med at berøre
bordet, hvorved at lyspletten er kommet meget tæt på hånden

Dette eksempel er naturligvis i meget grove træk, men det belyser at selv en
behersket sænkning vil medføre at lyspletten (= kronrørets forlængede linie
til asfalten) vil nærme sig lygten (=> kronrøret). Hvilket i praksis vil
sige: Mindre efterløb!!

--
Armand.




Søren Johansen (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 25-12-02 18:18

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev:
> Dette eksempel er naturligvis i meget grove træk, men det belyser
> at selv en behersket sænkning vil medføre at lyspletten (= kronrørets
> forlængede linie til asfalten) vil nærme sig lygten (=> kronrøret).
> Hvilket i praksis vil sige: Mindre efterløb!!

Det mener jeg ikke holder!
Når man sænker den gør man det jo ved at "forkorte" forgaflen. Man kan sige
at man "glider ned ad" det du kalder:
"en forlænget linie igennem KRONRØRET (vinklen kan jo forekomme ethvert
sted)! "

Det er nemmest at forestille sig at man holder forhjulet fast og så glider
gaffelbenene op gennem broen (og sænker bagenden i samme tempo). Den
"forlængede linie" som du omtaler ligger stadig samme sted og rammer
underlaget i nøjagtig samme punkt. Derfor må efterløbet da være det samme,
eller...?

Hvis man sænker den ved at mindske hjulets radius har du naturligvis ret, og
så passer dit billede.

Hvor er det dog dejligt at holde pause fra julefrokosten...

Hilsen
Søren
888



armand (25-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 25-12-02 20:49


Søren Johansen <soren@SLETducati.dk> skrev i en
news:3e09e887$0$71602$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev:
> > Dette eksempel er naturligvis i meget grove træk, men det belyser
> > at selv en behersket sænkning vil medføre at lyspletten (= kronrørets
> > forlængede linie til asfalten) vil nærme sig lygten (=> kronrøret).
> > Hvilket i praksis vil sige: Mindre efterløb!!
>
> Det mener jeg ikke holder!
> Når man sænker den gør man det jo ved at "forkorte" forgaflen. Man kan
sige
> at man "glider ned ad" det du kalder: "en forlænget linie igennem
KRONRØRET

Lort!
Du har ret
For ved at "glide ned af gaffelbenet" trækkes hjulet jo tilsvarende tilbage,
hvorved resultatet bliver det samme!!!

> Hvor er det dog dejligt at holde pause fra julefrokosten...

Den har altså ikke været vådere end at du fangede denneher!

--
Armand.
(der bevisligt ikke behøver at være fuld for at vrøvle)




Ib Jakobsen (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-12-02 21:21

armand wrote:

> > at man "glider ned ad" det du kalder: "en forlænget linie igennem
> KRONRØRET
>
> Lort!
> Du har ret
> For ved at "glide ned af gaffelbenet" trækkes hjulet jo tilsvarende tilbage,
> hvorved resultatet bliver det samme!!!

Hva' så hvis gaffelben og kronrør er parallel?.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



armand (25-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 25-12-02 21:50


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3E0A1331.5A1A2E21@post.tele.dk...
> armand wrote:
>
> > > at man "glider ned ad" det du kalder: "en forlænget linie igennem
> > KRONRØRET
> >
> > Lort!
> > Du har ret
> > For ved at "glide ned af gaffelbenet" trækkes hjulet jo tilsvarende
tilbage,
> > hvorved resultatet bliver det samme!!!
>
> Hva' så hvis gaffelben og kronrør er parallel?.

Det er jo dét der forudsættes!
Og jeg kender ikke til nogen tilfælde af teleskopben der ikke følger
kronrørsvinklen
:-|

--
Armand.



Rune Larsen (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 25-12-02 23:50

armand wrote:

> Det er jo dét der forudsættes!
> Og jeg kender ikke til nogen tilfælde af teleskopben der ikke følger
> kronrørsvinklen
> :-|

Ork jo, det er der masser af eksempler på. I england sælger de da gaffelboer
til brug foroven, med justerbart offset. Ved at ændre 0.1mm foroven, ænder
man jo en del mm. for neden, også selvom gaffelbenet vrider minimalt.

/Rune

Ib Jakobsen (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-12-02 00:19

Rune Larsen wrote:

> armand wrote:
>
> > Det er jo dét der forudsættes!
> > Og jeg kender ikke til nogen tilfælde af teleskopben der ikke følger
> > kronrørsvinklen
> > :-|
>
> Ork jo, det er der masser af eksempler på. I england sælger de da gaffelboer
> til brug foroven, med justerbart offset. Ved at ændre 0.1mm foroven, ænder
> man jo en del mm. for neden, også selvom gaffelbenet vrider minimalt.

På nyere maskiner tror jeg også det er mere end almindeligt, at de ikke er
paralelle. Der er ofte nogen der spørger om man ikke lige kan fræse en ny bro.
Men når man så gør opmærksom på vinklen, så bliver de først opmærksomme på det.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



armand (26-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 26-12-02 04:01


Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en
news:qCqO9.14033$Hl6.1560621@news010.worldonline.dk...
> armand wrote:
>
> > Det er jo dét der forudsættes!
> > Og jeg kender ikke til nogen tilfælde af teleskopben der ikke følger
> > kronrørsvinklen
> > :-|
>
> Ork jo, det er der masser af eksempler på. I england sælger de da
gaffelboer
> til brug foroven, med justerbart offset. Ved at ændre 0.1mm foroven, ænder
> man jo en del mm. for neden, også selvom gaffelbenet vrider minimalt.

Jeg har kun set dét gjort på Ducatier; men dér er det da selve
kronrørsakslen der kæntres i kronrøret !?

Anyhow, så er det engelske trick en gimmick der er beregnet for
eftermontering for de der ikke vil ofre et nyt sæt broer med alternativt
offset så den originale parallelle montering bibeholdes!

--
Armand.



Rune Larsen (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 27-12-02 11:46

armand wrote:

> Anyhow, så er det engelske trick en gimmick der er beregnet for
> eftermontering for de der ikke vil ofre et nyt sæt broer med alternativt
> offset så den originale parallelle montering bibeholdes!

Det er jo ikke sikkert man vil have den parallelle montering!
Så kan man jo netop bibeholde sin kronrørsvinkel, og få mere eller mindre
efterløb - suit to your needs.

De gaffelbroer jeg har set var med fast offset forneden, og justerbart
offset foroven, og derved ændres vinklen ift. kronrørakslen. Offset'et
foroven blev justeret ved at lægge nogen "afstandsskiver" mellem én halvdel
af broen, og så en halvdel som man spændte kronrørsakslen igennem.

/Rune

armand (27-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 27-12-02 16:42


Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en
news:AbWO9.14932$Hl6.1678975@news010.worldonline.dk...
> armand wrote:
>
> > Anyhow, så er det engelske trick en gimmick der er beregnet for
> > eftermontering for de der ikke vil ofre et nyt sæt broer med alternativt
> > offset så den originale parallelle montering bibeholdes!
>
> De gaffelbroer jeg har set var med fast offset forneden, og justerbart
> offset foroven, og derved ændres vinklen ift. kronrørakslen. Offset'et
> foroven blev justeret ved at lægge nogen "afstandsskiver" mellem én
> halvdel af broen, og så en halvdel som man spændte kronrørsakslen
> igennem.

Det slår mig at jeg har set systemet på RR-racere; men dér var begrundelsen
at man skulle flytte efterløbet alt efter om man brugte 16" eller 17"
forhjul!
Set ud fra stressen i ryttergården er en sådan justeringsmulighed ved en sen
beslutning om fælgstørrelse jo også meget belejligt.


> Det er jo ikke sikkert man vil have den parallelle montering!
> Så kan man jo netop bibeholde sin kronrørsvinkel, og få mere eller mindre
> efterløb - suit to your needs.

Jup!
Men jeg kan ikke befri mig for opfattelsen af at den parallelle føring må
være ideel, og bortset fra Nimbus, som jo er ur-teleskopgaflen(!), og derfor
måske lidt eksperimenterende, savner jeg angivelse af en moderne model uden
parallel føring.

Der er jo behov for at skulle variere efterløbet fra fabrikantens side; men
det foretages retmæssigt ved at flytte benenes offset på begge broer,
hvilket ikke influerer på kronrørsvinklen (som det af mig tidligere nævnte
Ducati-trick):
Jeg mener bestemt at kunne huske at RGV'ens broer (jeg har li'godt ligget
med
trynen lige over den øverste nogle timer ialt) nærmest har ben og
kronrørs-aksel på linie - Som her forsøgt "tegnet":

O o O

Hvorimod især costums må have broer hvor hullerne til teleskop og kronrør
tilnærmelsesvis ser således ud:

O O
o


Det seneste sæt broer jeg har haft i hånden i løs vægt, er til GPZ900'eren,
og de er med sikkerhed 100% ens i nedre/øvre offset (monteret på
teleskop-rør lige oven på hinanden - Og kronrøret centrerede stadig i sin
boring i øverste bro!)!

--
Armand.





Orla Pedersen (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 25-12-02 23:58


armand skrev i meddelelsen ...
>
>Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
>news:3E0A1331.5A1A2E21@post.tele.dk...
>> armand wrote:

>> > hvorved resultatet bliver det samme!!!
>>
>> Hva' så hvis gaffelben og kronrør er parallel?.
>
>Det er jo dét der forudsættes!
>Og jeg kender ikke til nogen tilfælde af teleskopben der ikke følger
>kronrørsvinklen
>:-|


Det skulle da være de nyere BMW med den underlige kombination af
teleskop/svinggaffel, om ikke andet så ændrer vinklen sig ved
affjedringsbevægelse

mvh
Orla


>
>--
>Armand.
>
>



Ib Jakobsen (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-12-02 10:34

Orla Pedersen wrote:

> >> Hva' så hvis gaffelben og kronrør er parallel?.
> >
> >Det er jo dét der forudsættes!
> >Og jeg kender ikke til nogen tilfælde af teleskopben der ikke følger
> >kronrørsvinklen
> >:-|
>
> Det skulle da være de nyere BMW med den underlige kombination af
> teleskop/svinggaffel, om ikke andet så ændrer vinklen sig ved
> affjedringsbevægelse

Hvis jeg kikker på min Nimbus '39, så ses det tydeligt at kronrøret ikke
er parallel med gaffelbenene. På min '39 BSA med gittergaffel er laskerne
ikke lige lange. Jeg har endda læst, at man ofte bytter om på laskerne,
når der skal sidevogn på. På mine to sidset BMW'er har jeg ikke
spekuleret på det.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



GERT BO THORGERSEN (26-12-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 26-12-02 14:49


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3E0ACCEA.63483706@post.tele.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>
> > >> Hva' så hvis gaffelben og kronrør er parallel?.
> > >
> > >Det er jo dét der forudsættes!
> > >Og jeg kender ikke til nogen tilfælde af teleskopben der ikke følger
> > >kronrørsvinklen
> > >:-|
> >
> > Det skulle da være de nyere BMW med den underlige kombination af
> > teleskop/svinggaffel, om ikke andet så ændrer vinklen sig ved
> > affjedringsbevægelse
>
> Hvis jeg kikker på min Nimbus '39, så ses det tydeligt at kronrøret ikke
> er parallel med gaffelbenene. På min '39 BSA med gittergaffel er laskerne
> ikke lige lange. Jeg har endda læst, at man ofte bytter om på laskerne,
> når der skal sidevogn på. På mine to sidset BMW'er har jeg ikke
> spekuleret på det.
>
> --
> Med venlig hilsen Ib Jakobsen
>
Det er rigtigt det med sidevogn og ændret efterløb. På BMWérne fra 1957 - 69
har man jo svinggaffel foran, og svinggaflen kan man anbringe i 2 positioner
nemlig for uden sidevogn eller med sidevogn. Så vidt jeg husker er
efterløbet bestemt for uden sidevogn 9,0 cm og med sidevogn 6,5 cm; der
kører jo sikkert personer rundt med fejlindstillinger fordi de ikke er klar
over dette og dermed har dårligere køreegenskaber. Og efterløbet for
sidevogn er vist bestemt til en max. fart på en 140 km/tim, idet sidevogns
efterløb vist er bestemt af tophastigheden.

Vedr. kronrørsvinklen er der nu om dage mange motorcykler som har forskellig
vinkel for kronrør og forgaffel, men det er vist normalt kun en 1 - 3
grader.

Gert Thorgersen



Orla Pedersen (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 25-12-02 16:47


armand skrev i meddelelsen ...
>
>Søren Johansen <soren@SLETducati.dk> skrev i en
>news:3e099f10$0$71682$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> snip
>
>Det er nu rigtig nok, omend at det kun vil dreje sig om nuancer, og jeg
tror
>at jeg kan forklare det selvom det traditionelt er vanskeligt når det kun
er
>på skrift:


Passer ikke, Du skal måle fra hvor den forlængede linie gennem tværs gennem
hjulakslen parallelt med gaffelbenet, rammer jorden, og tilbage til det
punkt hvor den forlængede linie gennem kronrøret rammer jorden. Og den kan
kun ændres ved enten at ændre kronrørsvinkel i forhold til jorden, eller
ændre "forsætningen" i gaffelbroerne/hjulets montering i gaflen.

julehilsen
Orla

>--
>Armand.
>
>
>



armand (25-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 25-12-02 20:45


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:3e09f1be$0$237$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Passer ikke, Du skal måle fra hvor den forlængede linie gennem tværs
gennem
> hjulakslen parallelt med gaffelbenet, rammer jorden, og tilbage til det
> punkt hvor den forlængede linie gennem kronrøret rammer jorden. Og den kan
> kun ændres ved enten at ændre kronrørsvinkel i forhold til jorden, eller
> ændre "forsætningen" i gaffelbroerne/hjulets montering i gaflen.

Med al respekt:
Det drejer sig om den nedfældede lodrette(!) linie igennem hjulakslen og
kronrørets forlængede linie!!!

--
Armand.





Orla Pedersen (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 25-12-02 23:55


armand skrev i meddelelsen ...
>
>Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
>news:3e09f1be$0$237$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>
>> Passer ikke, Du skal måle fra hvor den forlængede linie gennem tværs
>gennem
>> hjulakslen parallelt med gaffelbenet, rammer jorden, og tilbage til det
>> punkt hvor den forlængede linie gennem kronrøret rammer jorden. Og den
kan
>> kun ændres ved enten at ændre kronrørsvinkel i forhold til jorden, eller
>> ændre "forsætningen" i gaffelbroerne/hjulets montering i gaflen.
>
>Med al respekt:
>Det drejer sig om den nedfældede lodrette(!) linie igennem hjulakslen og
>kronrørets forlængede linie!!!


Og det ændrer ingenting men det har Du jo opdaget, men hjulstørrelsen
får så afgørende betydning for målet. Jeg var af den overbevisning at man
holdt hjulet uden for beregningen, men deri har jeg så ikke ret.

mvh
Orla

>
>--
>Armand.
>
>
>
>



SmaRTrxxv (22-12-2002)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 22-12-02 22:01


"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> wrote in message
news:MPG.18703fdf247c1507989698@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Er der nogen der har erfaringer med at sænke en SV650???
> En af mine venner har lidt korte ben, og vill gerne have sænket den 10-
> 20mm. Enetn kun forenden, eller også for- og bagende.
>
Måske var det smartere at få fat i en lidt lavere saddel....
Der er et firma som gør sig i den slags, men jeg kan bare ikke huske hvilket
:-/

Thore



bo-gsx-R (22-12-2002)
Kommentar
Fra : bo-gsx-R


Dato : 22-12-02 22:18


> Er der nogen der har erfaringer med at sænke en
> SV650????

så bliver frihøjden mindre = mindre nedlægningsvinkel.

bo-gsxR



Bjørn S (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 22-12-02 23:16


"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev
> Er der nogen der har erfaringer med at sænke en SV650???
> En af mine venner har lidt korte ben, og vill gerne have sænket den 10-
> 20mm. Enetn kun forenden, eller også for- og bagende.

Hvad med et alternativ... gå til en skomager og få lagt på sine skosåler et
par cm ?
Det påvirker jo ikke køreegenskaperne på cykkelen, og gear og bremsepedal
kan vel justeres en smule ?

/Bjørn - uden platåsko



Thomas Buus Andersen (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-12-02 11:06

Det får mig til at tænke på en gang i sommers hvor jeg så en dværg på en
GSXR 400! Han hang hen over tanken for overhovedet at kunne nå styret! Det
så spøjst ud, og på et tidspunkt troede man det var en lille unge der havde
stjålet farmands cykel, men nej. Under den mørktonede hjelm kom der en lille
mand frem :)

/Thomas



D@n Dethlefsen (23-12-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 23-12-02 11:13

> Det får mig til at tænke på en gang i sommers hvor jeg så en dværg på en
> GSXR 400! Han hang hen over tanken for overhovedet at kunne nå styret! Det
> så spøjst ud, og på et tidspunkt troede man det var en lille unge der
havde
> stjålet farmands cykel, men nej. Under den mørktonede hjelm kom der en
lille
> mand frem :)
>


tilfældigvis ikke i sønderjylland nærmere betegnet på als ?

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar



Thomas Buus Andersen (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-12-02 11:39

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e06e1b5$0$47416$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>
> tilfældigvis ikke i sønderjylland nærmere betegnet på als ?

Jow.. Nede ved Robert :) Jeg kunne altså ikke lade være med at smile lidt da
jeg så det.
Samme dag så jeg jo også dig og din Ducati!

>
> --
> mvh
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
> slet "FJERN" fra adr. ved svar



--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102



armand (23-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 23-12-02 12:58


Thomas Buus Andersen <t-buusREMOVE@get2net.dk> skrev i en
news:5JBN9.2025$I64.1220@news.get2net.dk...
> "D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e06e1b5$0$47416$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >
> > tilfældigvis ikke i sønderjylland nærmere betegnet på als ?
>
> Jow.. Nede ved Robert :) Jeg kunne altså ikke lade være med at smile lidt
> da jeg så det.
> Samme dag så jeg jo også dig og din Ducati!

Hæ!
Og dér tog du ikke fejl!

--
Armand





D@n Dethlefsen (23-12-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 23-12-02 22:56

> > tilfældigvis ikke i sønderjylland nærmere betegnet på als ?
>
> Jow.. Nede ved Robert :) Jeg kunne altså ikke lade være med at smile lidt
da
> jeg så det.
> Samme dag så jeg jo også dig og din Ducati!
>


Så kan det ikke være andre end "Sjuk", ham har jeg kendt i mange år. Jeg kan
huske at ham købte en Yamaha SR250 som blev rigget til (sænket) så han kunne
køre på den, den blev så vidt jeg husker også brugt som skolemaskine så han
kunne få sit Mc-kort. Men hvad gør mand når det eneste man ønsker sig er en
sports-mc og de alle er alt for høje, så bliver man nødt til at blive ved
sin soft-chopper. Men så kom mini gixeren (GSX-R 250) til DK og den kunne
han nå jorden på, der blev danset lidt krigsdans den dag hos Sjøholm Mc i
Sønderborg. 2 ½ erne blev efter et par år for lille, så en GSX-R 400 blev
indkøbt og ombygget, så vidt jeg ved har man kun "skåret" puklen på tanken
væk, så afstanden mellem sæde og styr blev en hel ret linie.
Når jeg møder "Sjuk" på 400`eren plejer jeg at sige at der kommer en Mc med
en styrthjelm, sådan ser det nemlig ud forfra.

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar



Jens Jacob Bager Jen~ (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 23-12-02 12:05

> tilfældigvis ikke i sønderjylland nærmere betegnet på als ?
>

Den har ham asiateren godt nok kørt på længe! Jeg kan huske ham fra min
glade gymnasiedage for 10 år siden hvor jeg kørte Puch Maxi med pedaler.

Han sætter støttebenet ned når han holder ved lyskryds. Han er "synet" med
cyklen. Rygtet nede på "Kedde total" siger han er god til kampsport og
engang har hoppet over motorhjelmen på en Volvo 242! Det er selvfølgelig
løgn, men historien var god da den blev fortalt. Fortælleren måtte lige give
en omgang, men så købte vi også historien

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Thomas Buus Andersen (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-12-02 13:03

> Den har ham asiateren godt nok kørt på længe! Jeg kan huske ham fra min
> glade gymnasiedage for 10 år siden hvor jeg kørte Puch Maxi med pedaler.
>
> Han sætter støttebenet ned når han holder ved lyskryds. Han er "synet" med
> cyklen. Rygtet nede på "Kedde total" siger han er god til kampsport og
> engang har hoppet over motorhjelmen på en Volvo 242! Det er selvfølgelig
> løgn, men historien var god da den blev fortalt. Fortælleren måtte lige
give
> en omgang, men så købte vi også historien

Haha. Han kan vel næppe se hen over køleren på sådan en :)
Men det skulle ik undre mig det med kampsport. Han så ud til at have nogle
bøffer selv om han ik var ret stor. Og så havde han den karakteristiske
hestehale :)
Men det er da imponerende han overhovedet kan !

>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

/Thomas - GSXR 250



Thomas Hjort (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 23-12-02 11:41


"Thomas Buus Andersen" <t-buusREMOVE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:5eBN9.1911$I64.1218@news.get2net.dk...
> Det får mig til at tænke på en gang i sommers hvor jeg så en dværg på en
> GSXR 400! Han hang hen over tanken for overhovedet at kunne nå styret! Det
> så spøjst ud, og på et tidspunkt troede man det var en lille unge der
havde
> stjålet farmands cykel, men nej. Under den mørktonede hjelm kom der en
lille
> mand frem :)

Nu hvor vi er gået OT husker jeg at jeg til bakkeåbningen så en MC der var
omdesignet til en en-armet mand. Kan ikke huske hvilket mærke det var, men
den var god nok for senere så jeg ham komme kørende på den.
Han har ihvertfald en undskyldning for ikke at hilse tilbage :)


Mvh Thomas




bo-gsx-R (23-12-2002)
Kommentar
Fra : bo-gsx-R


Dato : 23-12-02 11:49



> Nu hvor vi er gået OT husker jeg at jeg til bakkeåbningen så en MC der var
> omdesignet til en en-armet mand.

jeg mener han har fortalt sin historie her på gruppen.
for 1-2 år siden.

bo-gsxR



Thomas Hjort (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 23-12-02 21:32


"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:au6pgm$g8t$1@sunsite.dk...
>
>
> > Nu hvor vi er gået OT husker jeg at jeg til bakkeåbningen så en MC der
var
> > omdesignet til en en-armet mand.
>
> jeg mener han har fortalt sin historie her på gruppen.
> for 1-2 år siden.


Hvad var der sket med ham?


Mvh Thomas



Jes Vestervang (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-12-02 21:25

bo-gsx-R wrote:

>
>
>> Nu hvor vi er gået OT husker jeg at jeg til bakkeåbningen så en MC der
>> var omdesignet til en en-armet mand.
>
> jeg mener han har fortalt sin historie her på gruppen.
> for 1-2 år siden.
>
Jaeh, hed han ikke KD og kørte Bandit600? Svjh. har han lagt en beretning
fra et bronzekursusbesøg på <http://www.dmc.org>.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Jes Vestervang (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-12-02 23:07

Jes Vestervang wrote:

> bo-gsx-R wrote:
>
>>> Nu hvor vi er gået OT husker jeg at jeg til bakkeåbningen så en MC der
>>> var omdesignet til en en-armet mand.
>>
>> jeg mener han har fortalt sin historie her på gruppen.
>> for 1-2 år siden.
>>
> Jaeh, hed han ikke KD og kørte Bandit600? Svjh. har han lagt en beretning
> fra et bronzekursusbesøg på <http://www.dmc.org>.
>
....og han skriver jo stadig under navnet 'Danteknik'
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Hekto (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-12-02 11:55

In article <5eBN9.1911$I64.1218@news.get2net.dk>, t-
buusREMOVE@get2net.dk says...
> Det får mig til at tænke på en gang i sommers hvor jeg så en dværg på en
> GSXR 400! Han hang hen over tanken for overhovedet at kunne nå styret! Det
> så spøjst ud, og på et tidspunkt troede man det var en lille unge der havde
> stjålet farmands cykel, men nej. Under den mørktonede hjelm kom der en lille
> mand frem :)
>


Jeg skal altså forstå det derhen, at der ikke er nogen der har
erfaringer med en sænket SV650 ... sådan 'real life'???
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

John Ravn (23-12-2002)
Kommentar
Fra : John Ravn


Dato : 23-12-02 21:01

Man kan købe et kit i Tyskland - set hos www.polo.de, men er blevet frarådet
sænkningen i stedet har jeg fået en sadelmager til at høvle 3cm af sædet -
der er masser af polstring til en dagsmarsch.
John (167cm)
Blå SV650S april 2000
"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.18703fdf247c1507989698@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Er der nogen der har erfaringer med at sænke en SV650???
> En af mine venner har lidt korte ben, og vill gerne have sænket den 10-
> 20mm. Enetn kun forenden, eller også for- og bagende.
>
> Hvad vil det betyde for køreegenskaberne?
>
> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
> http://dfm.divvy.dk/hekto
> www.hekto.dk/speedfight
>
> ... What about www.mc-portalen.com ?



Steen D. Pedersen (24-12-2002)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 24-12-02 17:32


"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> wrote in

> Er der nogen der har erfaringer med at sænke en SV650???
> En af mine venner har lidt korte ben, og vill gerne have sænket den 10-
> 20mm. Enetn kun forenden, eller også for- og bagende.

Emnet er tit oppe på svrider.com's forum. Det mest udbredte er at ompolstre sædet, eller udskifte det til et "Corbins" (Tror jeg)

--
Mvh
Steen
SV650 med fuldfed sæde.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste