/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
900SSie kontra 748 (900 SS med en grimmer ~
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 22-12-02 20:16

I forlængelse af tråden "900 SS med en grimmer tyskerrøv.....men....."
fandt jeg lige artiklen i PS, Sammenligning mellem 900SSie - 748

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/ducati_748/artikler/duc_artikler.htm


--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar





 
 
armand (23-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 23-12-02 19:06


D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e060f79$0$47398$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I forlængelse af tråden "900 SS med en grimmer tyskerrøv.....men....."
> fandt jeg lige artiklen i PS, Sammenligning mellem 900SSie - 748
>
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/ducati_748/artikler/duc_artikler.htm

Hold da kæft hvor en appelsin i min turban

Artiklen, og ikke mindst målingerne skærer fuldstændig sagerne ud i pap:

Kigger man først på effekt/moment -kurverne for de to fremgår det tydeligt
at 900'eren (som forventet p.g.a. den større motor) til enhver tid har et
betragteligt større drejningsmoment end 748'eren, og selvom man forskyder
(komprimerer) 748'erens moment-kurve et par tusinde rpm. mod venstre for at
udligne den lavere gearing (forskellen ses på topfarts-diagrammet), kommer
den aldrig over 900'erens momentkurve nogetsteds!

Læser man på mellem-accelerationsmålingen i højgear, så er det 748'eren der
er foran med 6-7 tiendedele både fra 50-100km/t og derfra videre til
150kmt!
Da 748'eren tillige er mere end 10 kg. tungere end modstanderen, kan man
tydeligt udlede at det IKKE er drejningsmomentet der bruges til at
"bundtrække" (50 km/t i højgear nok må siges at være nedre grænse for begge
modellers evner i højgear) med, men derimod effekten
Men det effekt-forspring som 900'eren tilsyneladende har ud fra
effekt/moment -kurverne er i praksis ikke til at udnytte p.g.a. den højere
gearing, hvilket viser sig ved baghjulsmålingen hvor 748'erens effekt
stedse er højere end 900'erens ved en hvilkensomhelst hastighed, selvom den
i den sidste ende tillige trækker videre til sin højere redline og dér
udnytter sin mer-effekt til højere sluthastighed!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste