> Rolf Skovlykke's er jo nærmest lige tilkørt, oven på såån små 250.000
km
>
>
Hej.
Har set Rolf Skovlykke's maskine, som er mage til min, dvs.
mørkeblå med orange striber og skrift samt elrudehejs.
Min GSX1100F har jeg købt i 89 fra ny og den har nu kørt
124.000 km.
En 95 model er stort set uændret på nær farve, spejle og
en ekstraforstærkning i rammen rundt om motoren.
Cyklen betegnes som en sportstourer, men er nok mere til
touring end til sport pga. vægten. Prøv ikke at følge en
let og nyere 600 cc på de små veje.
Der er intet olieforbrug og hvad der har været af reparationer
kan udelukkende regnes under udskiftning af sliddele
(kædekit, dæk, bremseklodser, filtre), som dog generelt er
dyre.
Der har ikke været knastakselproblemer på min maskine.
Man kan sagtens få dæk, selvom de ikke altid lige er hyldevare.
Original udstødning holdt 105.000 km og knastkæde blev skiftet ved
samme lejlighed af sikkerhedsgrunde, selvom kæden så frisk ud
og der ingen mislyde var.
Motoren er luft/oliekølet og bomstærk. Man savner dog et 6. gear.
Koblingen kan godt binde lidt, hvis der er for meget / forkert olie
fyldt på.
Ventiljustering (skruer) kræver nogen tålmodighed - der er langt ind til
de fine sager. Manualen siger, det skal ske for hver 7.500 km, men man
kan
i praksis køre noget længere, dvs. hele sæsonen, for der er ikke meget
at justere.
Den kører ca. 17 km/l til daglig, og jeg har ikke kunnet presse den
under 12 km/l, så jeg er godt tilfreds med benzinøkonomien.
--
Mvh.
Niels