/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
FUCK EN OFF ROADER!!!!
Fra : Søren Dahl


Dato : 15-12-02 20:47

Hej NG

Ja, der er vist godt nok nogle småfelj i BIKE kataloget 2003 - men jeg
synes nu stadig det er OK - nå men by the way......

FUCK EN OFF ROADER!!

URANIA WÜSTENSAND TITAN er det meget eksotiske navn på denne kæmpe off
roader fra Rusland.
Den yder 94 HK, vejer 177 kg, og har en topfart på 240 - og er på hele
900 ccm - og hold nu godt ved - PÅ EN CYLINDER!!!

Det er fandeme vildt - så ligner den iøvrigt også en KTM adventure ret
meget - nåja bortset fra farven. Den bliver tilsyneladende ikke solgt
til privat, men er primært udviklet til det russiske militær til
ørkenterræn - men alligevel - det kunne da være sjovt at prøve at køre
sådan en:))))

- jeg har prøvet over alt, men jeg kan overhovet ikke finde noget om
den må internettet - kan I????

MVH Søren
- Bandit y2k-02


 
 
Jens Jessen (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 15-12-02 21:18

Udfra mærket på tanken kommer den fra samme fabrik som fremstiller Ural
motorcykler, og som ligger i byen Irbit. Fabrikkens navn er IMZ.

--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
news:3dfcda01.761272@news.net4you.dk...
> Hej NG
>
> Ja, der er vist godt nok nogle småfelj i BIKE kataloget 2003 - men jeg
> synes nu stadig det er OK - nå men by the way......
>
> FUCK EN OFF ROADER!!
>
> URANIA WÜSTENSAND TITAN er det meget eksotiske navn på denne kæmpe off
> roader fra Rusland.
> Den yder 94 HK, vejer 177 kg, og har en topfart på 240 - og er på hele
> 900 ccm - og hold nu godt ved - PÅ EN CYLINDER!!!
>
> Det er fandeme vildt - så ligner den iøvrigt også en KTM adventure ret
> meget - nåja bortset fra farven. Den bliver tilsyneladende ikke solgt
> til privat, men er primært udviklet til det russiske militær til
> ørkenterræn - men alligevel - det kunne da være sjovt at prøve at køre
> sådan en:))))
>
> - jeg har prøvet over alt, men jeg kan overhovet ikke finde noget om
> den må internettet - kan I????
>
> MVH Søren
> - Bandit y2k-02
>



Hans Joergensen (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 15-12-02 21:30

Søren Dahl wrote:
> Hej NG
> Ja, der er vist godt nok nogle småfelj i BIKE kataloget 2003 - men jeg
> synes nu stadig det er OK - nå men by the way......
> FUCK EN OFF ROADER!!

Den er umulig at finde med google ... måske nogen gider scanne den og putte
den et sted hvor den kan ses?

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Claus MC (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus MC


Dato : 15-12-02 22:21


"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
news:3dfcda01.761272@news.net4you.dk...

> FUCK EN OFF ROADER!!

Ellers tak...jeg holder mig til det konventionelle

> - jeg har prøvet over alt, men jeg kan overhovet ikke finde noget om
> den må internettet - kan I????

Prøv dk.snak.sexualitet

Mvh

Claus



Claus Rittig (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 15-12-02 23:25

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
news:3dfcda01.761272@news.net4you.dk...

> FUCK EN OFF ROADER!!

Knep sgu da selv en off-roader!

> URANIA WÜSTENSAND TITAN er det meget eksotiske navn på denne kæmpe off
> roader fra Rusland.
> Den yder 94 HK, vejer 177 kg, og har en topfart på 240 - og er på hele
> 900 ccm - og hold nu godt ved - PÅ EN CYLINDER!!!

Det tror jeg simpelthen ikke på! (Joh, altså, jeg tror da på at du har set
den i Bike, men ikke at de spec's holder vand i virkeligheden)
94 heste på 1 cylinder har hverken de japanske eller europæiske fabrikker
nogensinde lavet, så at russere skulle kunne få det til at virke... NUL!
Jeg ihukommer den sidste Lada der blev testet i FDM's Motor - det blev den
første bil nogensinde der fik 0 stjerner af 5 mulige i Motor's historie.
Næh, er den virkelig 1 cylindret så er mere troværdige specs nok 49 heste,
240kg og topfart 177 km/t - og så er topfarten nok endda kun en
fabriksopgivelse, ligesom effekten er stærkt overdrevet.

Rittig
(med 4 1 cylindrede i stalden)



Steen Gruby (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 15-12-02 23:54

On Sun, 15 Dec 2002 23:25:21 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Claus

>Jeg ihukommer den sidste Lada der blev testet i FDM's Motor - det blev den
>første bil nogensinde der fik 0 stjerner af 5 mulige i Motor's historie.

Jeg tror nu at den ære overgik Jalta først

Men ellers er jeg enig )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

-V- (16-12-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 16-12-02 00:00


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3dfd005c$0$88620

> 94 heste på 1 cylinder har hverken de japanske eller europæiske fabrikker
> nogensinde lavet, så at russere skulle kunne få det til at virke... NUL!
> Jeg ihukommer den sidste Lada der blev testet i FDM's Motor - det blev den
> første bil nogensinde der fik 0 stjerner af 5 mulige i Motor's historie.
> Næh, er den virkelig 1 cylindret så er mere troværdige specs nok 49 heste,
> 240kg og topfart 177 km/t - og så er topfarten nok endda kun en
> fabriksopgivelse, ligesom effekten er stærkt overdrevet.

Rittig, hvordan var det nu det var med Dr. Big? Det ved du garanteret.
Den havde 800 cubes på én cylinder, ikke sandt? Og hvor mange (reelle!)
heste?

En hjemmeside, jeg fandt, siger 778 cc, 50 PS (som er hvormange heste?) og
167 km/t på toppen. Men så vejer den også 225 kg med fuld tank.



-V-



Kenneth Sørensen (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 16-12-02 00:13

>
> En hjemmeside, jeg fandt, siger 778 cc, 50 PS (som er hvormange
heste?) og
> 167 km/t på toppen. Men så vejer den også 225 kg med fuld tank.
>

PS = Pferd sterke (eller noget i den stil) = hestekræfter

Kenneth
R1



-V- (16-12-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 16-12-02 00:18


"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse
news:3dfd0c21$0$118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> PS = Pferd sterke (eller noget i den stil) = hestekræfter

Jaja, for fanden. Jeg har også haft tysk i folkeskolen

Jeg mener at jeg læste en note i Performance Bikes (eller no'ed), hvor de
snakkede om at fabrikkerne altid opgav effekten i PS, fordi det gav et
større tal end HP/HK.

Er det rigtigt, eller bare løgn?



-V-




Anders Thorup (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 16-12-02 00:36



"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
news:3dfd0d07$0$47418$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dfd0c21$0$118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > PS = Pferd sterke (eller noget i den stil) = hestekræfter
>
> Jaja, for fanden. Jeg har også haft tysk i folkeskolen
>
> Jeg mener at jeg læste en note i Performance Bikes (eller no'ed), hvor de
> snakkede om at fabrikkerne altid opgav effekten i PS, fordi det gav et
> større tal end HP/HK.
>
> Er det rigtigt, eller bare løgn?

Det er så vidt jeg ved korrekt, da man med DIN målemetoden (den tyske) ikke
monterer ting som generator vandpumpe og en masse andre ting. Man måler med
andre ord effekten af den "rå" motorblok som bliver tilsluttet ekstern
drevet generator og pumpe osv. Ved SAE metoden måler man effekten med disse
ting monteret og det giver en lavere målt effekt på nøjagtig samme motor.

Du må ikke helt hænge mig op på det, men det er den forklaring jeg selv har
fået i tidernes morgen


--
--
MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk



Hekto (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-12-02 02:23

In article <atj3le$2uip$1@news.cybercity.dk>, Daffy@it.dk says...
>
>
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> news:3dfd0d07$0$47418$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3dfd0c21$0$118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > PS = Pferd sterke (eller noget i den stil) = hestekræfter
> >
> > Jaja, for fanden. Jeg har også haft tysk i folkeskolen
> >
> > Jeg mener at jeg læste en note i Performance Bikes (eller no'ed), hvor de
> > snakkede om at fabrikkerne altid opgav effekten i PS, fordi det gav et
> > større tal end HP/HK.
> >
> > Er det rigtigt, eller bare løgn?
>
> Det er så vidt jeg ved korrekt, da man med DIN målemetoden (den tyske) ikke
> monterer ting som generator vandpumpe og en masse andre ting. Man måler med
> andre ord effekten af den "rå" motorblok som bliver tilsluttet ekstern
> drevet generator og pumpe osv. Ved SAE metoden måler man effekten med disse
> ting monteret og det giver en lavere målt effekt på nøjagtig samme motor.
>
> Du må ikke helt hænge mig op på det, men det er den forklaring jeg selv har
> fået i tidernes morgen
>
>
> --
> --
> MVH
> Anders Thorup
> Suzuki 250 GSX ´82
> http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
> Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk
>
>
>
DIN = " alt INklusive" ... målt på baghjulet, med dynamo, vandpumpe og
det hele.
SAE = " alt Eksklusive" ... målt på krumtappen.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Anders Thorup (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 16-12-02 11:24


> DIN = " alt INklusive" ... målt på baghjulet, med dynamo, vandpumpe og
> det hele.
> SAE = " alt Eksklusive" ... målt på krumtappen.

Jeg er ret sikker på at det er omvendt, da DIN målinger giver et højere
resultat end SAE måling.


--
--
MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk



Hekto (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-12-02 11:26

In article <atj3le$2uip$1@news.cybercity.dk>, Daffy@it.dk says...
>

>
> Det er så vidt jeg ved korrekt, da man med DIN målemetoden (den tyske) ikke
> monterer ting som generator vandpumpe og en masse andre ting. Man måler med
> andre ord effekten af den "rå" motorblok som bliver tilsluttet ekstern
> drevet generator og pumpe osv. Ved SAE metoden måler man effekten med disse
> ting monteret og det giver en lavere målt effekt på nøjagtig samme motor.
>


>
>
Det er lige omvendt.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Ole Larsen (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 16-12-02 19:18


> ... What about www.mc-portalen.com ?

Har lige været inde på den, og den ser spændende ud, meen ----
der er ikke nogen oplysninger om hvem der står bag - eller også er de godt
gemt ?

Ole


Claus Rittig (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-12-02 01:34

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3dfd0d07$0$47418$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg mener at jeg læste en note i Performance Bikes (eller no'ed), hvor de
> snakkede om at fabrikkerne altid opgav effekten i PS, fordi det gav et
> større tal end HP/HK.

Jeg tror du blander noget sammen. HP (Horsepower), PS (Pferdstärke) og hk er
det samme, men bhp (Brake Horse Power) måles vistnok på en lidt anden måde
end de "normale" opgivelser - som igen ikke altid er til at stole på, fordi
nogle fabrikker måler hk på koblingen, nogle på udgangsakslen og nogle på
baghjulet.

Rittig



-V- (16-12-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 16-12-02 02:15


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3dfd1e6c$0$88620


> Jeg tror du blander noget sammen.

Det tror jeg nok jeg gør!!!

> HP (Horsepower), PS (Pferdstärke) og hk er
> det samme, men bhp (Brake Horse Power) måles vistnok på en lidt anden måde
> end de "normale" opgivelser

Du har ret, det var vist præcis sådan, den rette sammenhæng var.

Var Bike (UK) ikke begyndt at opgive alle data efter en bestemt målemetode,
som jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på nu?



-V-



Kenneth S (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 16-12-02 11:03

>
> "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dfd0c21$0$118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > PS = Pferd sterke (eller noget i den stil) = hestekræfter
>
> Jaja, for fanden. Jeg har også haft tysk i folkeskolen
>
> Jeg mener at jeg læste en note i Performance Bikes (eller no'ed), hvor de
> snakkede om at fabrikkerne altid opgav effekten i PS, fordi det gav et
> større tal end HP/HK.
>
> Er det rigtigt, eller bare løgn?
>
>

Ups, så må du da sørme undskylde, men jeg mener nu det er det samme.

Amerikanerne har en lidt mere optimistisk måde at måle HK på hvor de kalder
de BHP (BrakeHorsePower), som jo så er et noget højere tal.

Forholdet mellem SAE (Society Automotive Engineering) og DIN (Deutsche
Industrie Norm) (shjh) kan forklares således:

SAE = kW * 1.341
DIN = kW * 1.360

Hvis intet er angivet får vi som regel præsenteret DIN-opgivelsen (den ser
jo pænere ud .

mvh.
Kenneth
R1



Anders Thorup (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 16-12-02 00:16


>
> En hjemmeside, jeg fandt, siger 778 cc, 50 PS (som er hvormange heste?)

Det er rundt regnet 50HK (PS står for Pferde Stärke, eller noget i den
retning), og da det er en tysk måleenhed, er den helt sikkert målt efter DIN
normen (Deutsche Industrie Norm, tror jeg nok det hedder), og det er så vidt
jeg ved, den mest almindelige målemetode. Andre metoder er bl.a. SAE normen
som ofte bruges af amerikanere

> 167 km/t på toppen. Men så vejer den også 225 kg med fuld tank.

Jeps, den må da være et stort brød

--
--
MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk



Claus Rittig (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-12-02 01:36

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3dfd08c6$0$47408$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Rittig, hvordan var det nu det var med Dr. Big? Det ved du garanteret.
> Den havde 800 cubes på én cylinder, ikke sandt? Og hvor mange (reelle!)
> heste?

Det er nemlig rigtigt. Det med at den havde 50 hk skal nok passe - og så
skal man ikke være noget geni for at kunne regne ud at russere ikke kan få
94 hk ud af en cylinder, deres største Ural er 2-cylindret og har kun godt
30 hk.

Rittig



Søren Lindholt (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 16-12-02 10:37



Søren Dahl <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> wrote in article
<3dfcda01.761272@news.net4you.dk>...
> Hej NG
>
> Ja, der er vist godt nok nogle småfelj i BIKE kataloget 2003 - men jeg
> synes nu stadig det er OK - nå men by the way......
>
> FUCK EN OFF ROADER!!
>
> URANIA WÜSTENSAND TITAN er det meget eksotiske navn på denne kæmpe off
> roader fra Rusland.
> Den yder 94 HK, vejer 177 kg, og har en topfart på 240 - og er på hele
> 900 ccm - og hold nu godt ved - PÅ EN CYLINDER!!!


Jowjow, jeg kan også huske den 900 cc TOTAKTS motor der var på
herningmessen forrige år. Den var vist til sidevognscross, jeg står af
lige der, mange tak...
Den kunne sikkert komme i nærheden af de hesteantal. Hvis der findes noget
menneske på jorden der kan starte den
--
Søren
http://motortosse.dk


Mads Lund (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 16-12-02 11:50


> Jowjow, jeg kan også huske den 900 cc TOTAKTS motor der var på
> herningmessen forrige år. Den var vist til sidevognscross, jeg står af
> lige der, mange tak...

Det lyder som en rigtig vildbasse

> Den kunne sikkert komme i nærheden af de hesteantal. Hvis der findes noget
> menneske på jorden der kan starte den

Dem der tror de kan, kan jo starte med at prøve Lars Henriks 560 KX500 motor

Desuden ender vi jo nok med et pænt overskud af kx500 motorer så jule
evervejelserne og nytårsforsættet skal nok inkludere et element af at
konstruere et køretøj med ikke mindre end 2 ½l motorer.

Min favorit er i bedste fynbo stil at lave en 4 motoret dragster. Men
istedet for blot at koble kæderne sammen, burde man fjerne gearkasserne og
sætte de 4 motorer på samme krumptap (i stil med den svenske R4 sidevogns
totakter bygget vha 4 snescooter motorer på en Honda R4 krumptap).

Så vil man kunne lave 300 hk uden trykladning på almindeligt bensin ved 6000
omdr og med et bredt trækområde.

Alternativt kunne vi lave en R2 konstruktion og eksperimentere med methanol
til brug i 1200cc sidevogns speedway. Hmm det lyder sku ikke helt dumt, jeg
hører lige om jan tror han kan state sådan en motor. Så burde man jo kunne
skære gearkassen af den ene motor og tændingen af den anden, og så koble de
to krumptaps ender sammen. Og lur mig om ikke sådan en 1 liters Big bang
motor vil lyde godt.

Mads Lund
Motortosser findes kun i folks fantasi, vi er ihvertfald tossede (men
nærmere splittergale)



Jens Didriksen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 17-12-02 11:46

2 kommentarer:

1) SAE er så vidt jeg husker en måling som kun har reel teoretisk værdi da
den opgivne effekt er målt uden normale belastningsemner så som lys,
vandpumpe, køler m.v. Oplysningen anvendes til at vise moterens optimale og
ideelle effekt - før at man smasker alt muligt på der kan gøre den
brugbar...

3) 900cc på een cylindre er da meget, men omvendt ikke det største jeg har
set. En af de danske Bandidos medlemmer havde på et tidspunkt en hjemmelavet
2-cylindret 3000cc Harley look-a-like motor som efter sigende havde en
temmelig dyb hoste i tomgang...!

Hilsen

Didrik



Mads Lund (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 17-12-02 11:53

> 3) 900cc på een cylindre er da meget, men omvendt ikke det største jeg har
> set. En af de danske Bandidos medlemmer havde på et tidspunkt en
hjemmelavet
> 2-cylindret 3000cc Harley look-a-like motor som efter sigende havde en
> temmelig dyb hoste i tomgang...!

Uh ja, og lyden af en 2 liters V2 på methanol/nitromethan som de kører
topfuel drag med er også stærke sager.

Mads Lund
Ninja9RT



Søren Lindholt (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 17-12-02 18:36

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3dff0081$0$24694
> 3) 900cc på een cylindre er da meget, men omvendt ikke det største jeg har
> set.

Der er jo masser af V8 motorer på op mod 8 liter sammenlagt, for ikke at
inddrage flymotor osv



-V- (17-12-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 17-12-02 18:49


"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev:

> > 3) 900cc på een cylindre er da meget, men omvendt ikke det største jeg
har
> > set.
>
> Der er jo masser af V8 motorer på op mod 8 liter sammenlagt, for ikke at
> inddrage flymotor osv

Et mekanisk mirakel: en éncylindret V8'er...



-V-





Jens Didriksen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 18-12-02 01:25

> Et mekanisk mirakel: en éncylindret V8'er...

He, he - ja, jeg kan huske jeg engang fandt en 1 cylindret V-motor i et
MC-revy...

Didrik



Hans Joergensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 18-12-02 01:38

Jens Didriksen wrote:
>> Et mekanisk mirakel: en éncylindret V8'er...
> He, he - ja, jeg kan huske jeg engang fandt en 1 cylindret V-motor i et
> MC-revy...

Var det en Ducati SuperSingle?

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Jens Didriksen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 18-12-02 02:32

> Var det en Ducati SuperSingle?
>
> mvh Hans

Hmmm - kan ikke huske det. Må være ved at blive gammel...

Didrik



Søren Johansen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 18-12-02 11:34

"Jens Didriksen" skrev:
> He, he - ja, jeg kan huske jeg engang fandt en 1 cylindret V-motor
> i et MC-revy...

Det har måske været en Ducati Supermono:
http://makeashorterlink.com/?P27813FC2
og
http://makeashorterlink.com/?O58846FC2

Det er vel det nærmeste man kan komme på en 1 cylindret V-motor.

Mvh
Søren
888






Mads Lund (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 18-12-02 12:01

>
> Det har måske været en Ducati Supermono:
> http://makeashorterlink.com/?P27813FC2
> og
> http://makeashorterlink.com/?O58846FC2
>
> Det er vel det nærmeste man kan komme på en 1 cylindret V-motor.

Jeg kender faktisk en, som kører RR på en én cylindret V motor, så det
findes faktisk

Sagen er den, at han har taget en TL1000 motor og erstattet det ene stempel
med en kontravægt. Motoren trækker meget naturligt kun på den resterende
cylinder men der er vel i et eller andet omfag stadig tale om en V motor. på
http://www.mcnord.dk/ under racing kan man se den fine ræser (og den er
rigtig sød. Bygget på en 250RR maskine og så med den dejligt lydende 1 cyl
motor.

Mads Lund
Ninja9RT



Mads Lund (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 18-12-02 12:01

>
> Det har måske været en Ducati Supermono:
> http://makeashorterlink.com/?P27813FC2
> og
> http://makeashorterlink.com/?O58846FC2
>
> Det er vel det nærmeste man kan komme på en 1 cylindret V-motor.

Jeg kender faktisk en, som kører RR på en én cylindret V motor, så det
findes faktisk

Sagen er den, at han har taget en TL1000 motor og erstattet det ene stempel
med en kontravægt. Motoren trækker meget naturligt kun på den resterende
cylinder men der er vel i et eller andet omfag stadig tale om en V motor. på
http://www.mcnord.dk/ under racing kan man se den fine ræser (og den er
rigtig sød. Bygget på en 250RR maskine og så med den dejligt lydende 1 cyl
motor.

Mads Lund
Ninja9RT



armand (18-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 18-12-02 18:02


Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
news:3dffc0ea$1$2540$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Et mekanisk mirakel: en éncylindret V8'er...
>
> He, he - ja, jeg kan huske jeg engang fandt en 1 cylindret V-motor i et
> MC-revy...

Ducati har faktisk lavet en 1-cylindret V2'ER på 350ccm(?)!
Til brug i en supermono race-klasse pillede man den ene cylinder af en
750'er og forbandt dennes plejlstang med et tungt vrikke-led, hvorved
man i praksis fik en funktionel afbalancering af den nu et-cylindrede motor


--
Armand.





Hans Joergensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 18-12-02 19:45

armand wrote:
> Ducati har faktisk lavet en 1-cylindret V2'ER på 350ccm(?)!
> Til brug i en supermono race-klasse pillede man den ene cylinder af en
> 750'er og forbandt dennes plejlstang med et tungt vrikke-led, hvorved
> man i praksis fik en funktionel afbalancering af den nu et-cylindrede motor
>

Godt med spørgsmålstegnet.. :)

Det var en overboret 900ccm med 550ccm(!) på den tilbageværende cylinder.
Og iøvrigt var det også en meget smuk maskine..

http://shor.ter.dk/654737633

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Hans Joergensen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 17-12-02 18:46

Søren Lindholt wrote:
> Der er jo masser af V8 motorer på op mod 8 liter sammenlagt, for ikke at
> inddrage flymotor osv

Der er også masser over 8 liter..

Hvis man endelig vil snakke om store cylindre skal man huske på
at skibsmotorer (af de største) er på ca. 90000 liter, fordelt på
12 cyl.
Iøvrigt må disse maskiner helst ikke komme alt for meget over 100rpm ;)
(Der blev sagt bundtræk)

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

armand (17-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 17-12-02 23:04


Hans Joergensen <haj@cracksrv.nathue.dk> skrev i en
news:slrnavuomg.bsc.haj@enterprise-server.dk...
>
> Hvis man endelig vil snakke om store cylindre skal man huske på
> at skibsmotorer (af de største) er på ca. 90000 liter, fordelt på
> 12 cyl.
> Iøvrigt må disse maskiner helst ikke komme alt for meget over 100rpm ;)
> (Der blev sagt bundtræk)

= Absolut nødvendighed eftersom at det er med direkte træk (1:1) og uden
kobling

--
Armand




Jens Didriksen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 18-12-02 01:29

> Der er jo masser af V8 motorer på op mod 8 liter sammenlagt, for ikke
> at inddrage flymotor osv

Jow, jow - men en typisk amerikansk V-motor har jo en optimal konstruktion
rent afballanceringsmæssigt, hvilket nok er en underdrivelse for en
1-cylindret motor...

Men NÅR vi nu snakker V8'er, så kom jeg også lige i tanke om min gamle
skolekammerat som købte en Chevolet Chevelle 454cui. Det var vist noget med
8,2 liter hvilket igen næsten ikke kan mærkes på buksebenene når man står
lige bag de 2 udstødningsrør som hver pumper 4,1 liter åndedræt ud pr.
omdrejning - snøft, siger jeg bare...

Didrik



Anders Thorup (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 18-12-02 01:53




"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in message
news:3dffc0eb$0$2540$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Der er jo masser af V8 motorer på op mod 8 liter sammenlagt, for ikke
> > at inddrage flymotor osv
>
> Jow, jow - men en typisk amerikansk V-motor har jo en optimal konstruktion
> rent afballanceringsmæssigt, hvilket nok er en underdrivelse for en
> 1-cylindret motor...
>
> Men NÅR vi nu snakker V8'er, så kom jeg også lige i tanke om min gamle
> skolekammerat som købte en Chevolet Chevelle 454cui. Det var vist noget
med
> 8,2 liter hvilket igen næsten ikke kan mærkes på buksebenene når man står
> lige bag de 2 udstødningsrør som hver pumper 4,1 liter åndedræt ud pr.
> omdrejning - snøft, siger jeg bare...

Det er vel egentlig mere, da den luft det kommer ud er opvarmet. Varm luft
fylder jo som bekendt mere end kold (indsugningsluften).
Et (meget) løst gæt vil være ca 6 liter

--
--
MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk



Jens Didriksen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 18-12-02 02:31

> Det er vel egentlig mere, da den luft det kommer ud er opvarmet. Varm
> luft fylder jo som bekendt mere end kold (indsugningsluften).
> Et (meget) løst gæt vil være ca 6 liter

Sikkert.

Mine tjekkede 70'er buskeben flagrede ihvertfald lystigt. LOL

Didrik




Ib Jakobsen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 18-12-02 09:46

Jens Didriksen wrote:

> > Det er vel egentlig mere, da den luft det kommer ud er opvarmet. Varm
> > luft fylder jo som bekendt mere end kold (indsugningsluften).
> > Et (meget) løst gæt vil være ca 6 liter
>
> Sikkert.
>

Citat fra andet indslag:

8,2 liter hvilket igen næsten ikke kan mærkes på buksebenene når man står
lige bag de 2 udstødningsrør som hver pumper 4,1 liter åndedræt ud pr.
omdrejning - snøft, siger jeg bare...

> Mine tjekkede 70'er buskeben flagrede ihvertfald lystigt. LOL

Svært ved at bestemme sig?.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jens Didriksen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 18-12-02 16:40

> 8,2 liter hvilket igen næsten ikke kan mærkes på buksebenene når man
> står lige bag de 2 udstødningsrør som hver pumper 4,1 liter åndedræt
> ud pr. omdrejning - snøft, siger jeg bare...
>
>> Mine tjekkede 70'er buskeben flagrede ihvertfald lystigt. LOL
>
> Svært ved at bestemme sig?.

Kender du udtrykket: ironi...?

Didrik



Ib Jakobsen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 18-12-02 19:51

Jens Didriksen wrote:

> > 8,2 liter hvilket igen næsten ikke kan mærkes på buksebenene når man
> > står lige bag de 2 udstødningsrør som hver pumper 4,1 liter åndedræt
> > ud pr. omdrejning - snøft, siger jeg bare...
> >
> >> Mine tjekkede 70'er buskeben flagrede ihvertfald lystigt. LOL
> >
> > Svært ved at bestemme sig?.
>
> Kender du udtrykket: ironi...?

Har hørt om det. Men det er vel ikke lige det der er tale om her?.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jens Didriksen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 18-12-02 23:56

Ib Jakobsen wrote:
> Jens Didriksen wrote:
>
>>> 8,2 liter hvilket igen næsten ikke kan mærkes på buksebenene når man
>>> står lige bag de 2 udstødningsrør som hver pumper 4,1 liter åndedræt
>>> ud pr. omdrejning - snøft, siger jeg bare...
>>>
>>>> Mine tjekkede 70'er buskeben flagrede ihvertfald lystigt. LOL
>>>
>>> Svært ved at bestemme sig?.
>>
>> Kender du udtrykket: ironi...?
>
> Har hørt om det. Men det er vel ikke lige det der er tale om her?.

Okay - lad os nu stoppe det her flueknepperi, ikke...?

Når jeg skrev at det "næsten ikke kunne mærkes" skulle det forståes sådan at
det absolut KUNNE mærkes på buksebenene at en 8,2 liter motor pumper luft ud
af udstødningsrørene. Jeg var så naiv at tro at det kunne man læse sig til
mellem linierne, men det var åbenbart at stille for store krav her i
julemåneden...

Over and out.

Didrik





Ib Jakobsen (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 19-12-02 00:27

Jens Didriksen wrote:

> Okay - lad os nu stoppe det her flueknepperi, ikke...?

Det var ment som sjov. Der af denne:

> af udstødningsrørene. Jeg var så naiv at tro at det kunne man læse sig til
> mellem linierne, men det var åbenbart at stille for store krav her i
> julemåneden...

Pas på blodtrykket!.

> Over and out.

Fra nu af ja.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jacob Bunk Nielsen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 17-12-02 22:58

Hans Joergensen <haj@cracksrv.nathue.dk> writes:

> Hvis man endelig vil snakke om store cylindre skal man huske på
> at skibsmotorer (af de største) er på ca. 90000 liter, fordelt på
> 12 cyl.
> Iøvrigt må disse maskiner helst ikke komme alt for meget over 100rpm ;)
> (Der blev sagt bundtræk)

De har til gengæld heller ingen gearing overhovedet. Skruen sidder
direkte på en forlængelse af krumtappen.

--
Jacob - www.bunk.cc
Every absurdity has a champion who will defend it.

Jacob Bunk Nielsen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 18-12-02 13:27

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> http://www.mcnord.dk/

Orv, var der nogen der sagde defekt opsat webserver? Øv, nu havde jeg
ellers lige glædet mig til at se billederne.

--
Jacob - www.bunk.cc
Actually, what I'd like is a little toy spaceship!!

Mads Lund (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 18-12-02 14:00

> Orv, var der nogen der sagde defekt opsat webserver? Øv, nu havde jeg
> ellers lige glædet mig til at se billederne.

Kan du ikke komme komme ind på den eller hva´ ?

Mads Lund
Ninja9RT



Mikkel Christensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-12-02 14:27

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:
>
> > http://www.mcnord.dk/
>
> Orv, var der nogen der sagde defekt opsat webserver? Øv, nu havde jeg
> ellers lige glædet mig til at se billederne.

"defekt opsat <noget>"
Men om det er min opera, eller webserverer der ikke kan finde ud af .asp
siderne ved jeg ikke.

I exploder virker den fint.

--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.

Mikkel Christensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-12-02 14:27

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:
>
> > http://www.mcnord.dk/
>
> Orv, var der nogen der sagde defekt opsat webserver? Øv, nu havde jeg
> ellers lige glædet mig til at se billederne.

"defekt opsat <noget>"
Men om det er min opera, eller webserverer der ikke kan finde ud af .asp
siderne ved jeg ikke.

I exploder virker den fint.

--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.

Jacob Bunk Nielsen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 18-12-02 14:56

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

>> Orv, var der nogen der sagde defekt opsat webserver? Øv, nu havde jeg
>> ellers lige glædet mig til at se billederne.
>
> Kan du ikke komme komme ind på den eller hva´ ?

Jo, men den sender Content-type: text/plain for de der ASP-sider der
indeholder en masse HTML, så jeg ser bare en masse HTML-kode.

Den burde selvsagt sende Content-type: text/html nu når det er
HTML-kode og ikke ren tekst den kaster i hovedet på min browser.

--
Jacob - www.bunk.cc
Recursivity. Call back if it happens again.

Jacob Bunk Nielsen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 18-12-02 14:57

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
>
>> Orv, var der nogen der sagde defekt opsat webserver? Øv, nu havde jeg
>> ellers lige glædet mig til at se billederne.
>
> "defekt opsat <noget>"
> Men om det er min opera, eller webserverer der ikke kan finde ud af .asp
> siderne ved jeg ikke.

Det er webserveren der sender forkert Content-type.

> I exploder virker den fint.

Den er også defekt, den tolker gladeligt alt som HTML. Jeg har bare
ikke en Windows-dims inden for rækkevidde.

--
Jacob - www.bunk.cc
If ignorance is bliss, why aren't there more happy people?

Carsten Nielsen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Nielsen


Dato : 18-12-02 15:33

Jacob Bunk Nielsen wrote:
>>I exploder virker den fint.
>
>
> Den er også defekt, den tolker gladeligt alt som HTML.

"It's not a bug - it's a feature!"

Carsten


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste