Peter & Friends Classic Adventures lever af, at arrangere rundture i
Sydindien og Himalaya. Ikke billigt. Men det virker tjekket. Når der ikke er
turister nok til rundturene, er Peter dos Santos imidlertid ikke bleg for at
udleje sine nye(re) pæne Enfield til individuelle rejsende. Jeg mener, jeg
gav 10-20$ i døgnet i 2000. Ved længere lejemål forventer han, at man
forsøger at prutte lejen betragteligt ned.
Trafikbilledet er som sagt lettere kaotisk. Kører man stærkt defensivt
med uhæmmet brug af de overdimensionerede horn, er der dog gode chancer.
Selv om der er varmt derude, så husk hjelm, sommerhandsker, støvler og noget
tøj med en hvis slidstyrke; cowboytøj som minimum.
John de Summer-Brason
"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:wJhJ9.518$PH6.403@news.get2net.dk...
> Skal jeg selv sige det, finder du en god introduktion til mc-kørsel i
> Indien, herunder test af Royal Enfield 500 Bullet, i min nye bog
> "Motorcyklister - fra Johannes V. Jensen til Biker-Jens"
(
www.aschehoug.dk),
> der kan købes på nettet gennem f.eks.
www.pol.dk, menupunktet Bøger;
> faglitteratur.
>
> Goa er selvsagt et glimrende udgangspunkt. Du møder her mange europæere på
> netop Enfield samt nogle udlejere som forsøger at imødekomme vores
> forvænthed. Benzinen er dog problematisk. Ofte fortyndet op som dne er. En
> god adresse er Peter & Friends Classic Adventures, der holder til i en
> malerisk portugisisk kolonialvilla:
www.classic-bike-india.de
>
> John de Summer-Brason
>
> "Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
> news:3df4a425$0$47411$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Er der nogen som har kørt mc i Indien og har erfaringer der er nyttige
> for
> > > andre? Særligt drejer det sig om Royal Enfield maskiner?
> >
> >
> > Aldrig kørt mc derovre - jeg var i Bombay for snart 10 år siden. Der var
> MANGE Royal Enfield. Jeg kan ikke
> > huske om jeg så dieselversionen, men der nogle andre ubestemmelige gamle
> cykler omend der ikke var mange af
> > dem.
> >
> > --
> > Mvh
> > Jonas Holt & CBR600F2
> >
> >
>
>