Punktum, punktum....
Fra : Nielsen

Dato : 28-11-02 22:55

Hej,

Er der ikke nogen her der kender hele Nikolaj-remsen? Altså den med
"Punktum, punktum, komma, streg" osv......

Jeg har siddet og tegnet Nikolaj'er med min søn, med den remse jeg har lært.
Men jeg tror altså der er et eller andet forkert, for det kan da ikke passe
at man tegner knapperne på maven før man overhovedet har tegnet maven?! Jeg
har på fornemmeren at min mor har byttet lidt om på det, dengang hun lærte
mig den

--
Nielsen

-------oooOOooo-------
http://outsearch.dk/opskrifter - velbekomme

Fra : June Last

Dato : 29-11-02 09:32

On Thu, 28 Nov 2002 22:54:55 +0100, "Nielsen" <marianne@outsearch.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der ikke nogen her der kender hele Nikolaj-remsen? Altså den med
>"Punktum, punktum, komma, streg" osv......

- Sangen om Nikolaj - Gunnar Nyborg-Jensen -

Punktum, punktum, komma streg
sådan tegnes Nikolaj.
Streg og streg og kugle-rund,
frisk og frejdig. kærnesund.
Hul i lommen har han nu,
husk at sy det, lille du.
Arme, ben og støvler på,
så kan "Nikolajsen" gå.

Hat og ho´det skal han ha´,
så han kan si´fint "goddag".
Rask han hen ad vehen går,
vogter sine hvide får.
Solen varmer på hans knold,
får´ne bræger - alle tol´,
og på engen koen brøler,
mens en kalv sin mule køler.

osv...... for der er 6 vers . jeg skriver dem gerne alle - hvis det er
behovet, men formoder det er første vers du mangler .. eller kan du
finde den i "De små synger" der også kan lånes på biblioteket ( og
stadig købes i boghandlen - (pas på den reducerede udgave der er på
tilbud i år)

--
Kærligst June