Hej Jens.
Tak for svaret.
jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange tilhængere at mærker fra den
opgående sols land, der kan deres "bogstaver" lige så godt.....
Rene,
HDCDK 5460
XL1200S
XL=Sportster
1200=1199ccm
S=Sport
"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in
news:3de64440$0$5744$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:
> Hvor er det skønt at blive bekræftiget i udtrykket: "Det at man ikke
> ved noget om et emne forhindre ikke nogen i at udtale sig vidt og
> bredt om samme!"
>
> Nå, til sagen:
>
> FXR var betegnelsen for en sport-motor i et cruiserstel - en
> kombination som HD fik mange roser for, da konstruktionen er blevet
> omtalt som en af de mest velkørende HD'er gemmen tiden. Et stift stel
> kombineret med gummiophængt motor og en sædehøjde der tillod mange
> timers kørsel vagte berettiget jubel i 1982 ved fremkomsten.
>
> Med hensyn til dit spørgsmål så tror jeg at det er FXRDG udgaven du
> mener, selv om jeg ikke skal kunne afslå at der findes en FXRG.
> Betegnelserne rummer normalt:
>
> F = Fodgearskifte
>
> X = Superglide model
>
> R = Gummiophængt motor (Bemærk: flere af de nye HD'er har gummiophængt
> motor
>
> G = Glide. Typisk betyder DG-betegnelsen Disc Glide (i det her
> tilfælde en 1-årig limited FXR-udgave med med dobbelte skiver foran)
> men G-betegnelsen kan også betyde servi-Cars d.v.s. 3-hjulede
> køretøjer som bl.a. politiet anvendte en hel del. FRX-modellerne er
> dog aldrig så vidt jeg husker blevet lavet som Servi-Car.
>
> Bliv ikke forvirret af betegnelse Duo-Glide som ikke betyder 2 skiver,
> men derimod dobbelt affjedring - altså både for og bag.
>
> Andre betegnelser:
>
> C = Custom
>
> P = Police
>
> D = Grand Touring
>
> WG = Wide Glide
>
> CON = Convertible
>
> FXLR = Low Rider
>
> M.v.h.
>
> Didrik
>
> Tjek iøvrigt
www.harleyluja.dk for andre HD-informationer.
>
>
>
>
>
>
>