Anders Thorup <Daffy@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aru3pj$1612$1@news.cybercity.dk...
> <SNIP>
> > 1. Er der noget, man skal passe særligt på, når denne udvendige
> > knaststrammermekanisme har været afmonteret. Eller kan man bare skrue >
> den på plads og så er det det?
>
> Det eneste jeg umiddelbart kan se i Haynes, er at man skal være "særlig"
> opmærskom på O-rings pakningen, at den ikke er beskadiget, og at den
> sidder som den skal.
> De skriver sådan set at man burde forny pakningerne, efter adskillelse.
Slutteligt skal man jo lige sørge for at stramme kæden op v.h.a. den!
Det foregår ved at løsne et par gange på håndhjulet; men jeg husker ikke om
det er så simpelt som med motoren igang. Ellers er der den statiske standard
metode: Fjern tændrørene og tørn motoren til der fornemmes en modstand á
kompression (= dér hvor én knast møder modstand når en ventil skal åbnes),
dér er knastkædens bagside mest løs, hvorfor kædestrammeren skal "betjenes"
lige dér!
Og så sidder håndhjulet vel imod(!) højre side, og ikke i højre side.
Anders!
- -
Armand.