|
| mc til høje mænd :-) Fra : Peter Jakobsen |
Dato : 14-11-02 16:04 |
|
Da jeg lige har bestået skal jeg naturligvis ud og lede after mc Har
MEGET kraftigt overvejet en fireblade, men er blevet seriøst advaret, idet
jeg er 1.95 m. høj...
Jeg vil meget gerne høre fra de høje herrer her i gruppen om der er nogen af
jer der kører / har kørt :
Fireblade ('96-'00)
Blackbird ('97-'99)
Thunderace ('00)
Jeg gider ikke være radbrækket hvis jeg tager en tur til Tyskland på
maskinen (og ja, det SKAL være en sport / sportstourer)
--
M V H
Peter Jakobsen
Join S.E.T.I@HOME today !
| |
Mads Lund (14-11-2002)
| Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 14-11-02 17:08 |
|
> Da jeg lige har bestået skal jeg naturligvis ud og lede after mc Har
> MEGET kraftigt overvejet en fireblade, men er blevet seriøst advaret, idet
> jeg er 1.95 m. høj...
> Jeg vil meget gerne høre fra de høje herrer her i gruppen om der er nogen
af
> jer der kører / har kørt :
>
> Fireblade ('96-'00)
> Blackbird ('97-'99)
> Thunderace ('00)
Næ det har jeg nu ikke
>
> Jeg gider ikke være radbrækket hvis jeg tager en tur til Tyskland på
> maskinen (og ja, det SKAL være en sport / sportstourer)
Du kunne jo tage ZZR1100 og ZX9B (94'-97') med i overvejelserne. Jeg har et
par kammier på godt 190 og de befinder sig godt på disse cykler. Selv ved
højfarts touring med 750-1000 km om dagen.
Umiddelbart vil jeg vurdere at XX'eren og YZF1000 også har fint med plads
men firebladen er temmelig lille.
Mads Lund
Ninja9RT
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (14-11-2002)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 14-11-02 17:06 |
|
> Da jeg lige har bestået skal jeg naturligvis ud og lede after mc Har
> MEGET kraftigt overvejet en fireblade, men er blevet seriøst advaret, idet
> jeg er 1.95 m. høj...
>
> Fireblade ('96-'00)
> Blackbird ('97-'99)
> Thunderace ('00)
Hej Peter
Jeg er 1.96 med med bukselængde 36". Jeg har prøvet Blackbird og Thunderace.
Jeg vil umiddelbart tro du godt være på alle tre. De er alle bedre end RF
900 der har meget kort fra sæde til fodhviler. Besøg nogle forhandlere og
prøv dem alle tre grundigt. Jeg ville nok vælge en Fireblade, men det er den
mindst touring agtige af dem alle tre. Hvis en Thunderace ikke brugte olie
kunne jeg godt være interesseret i den . En Blackbird er lidt for "pæn" i
det til min smag.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (14-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 14-11-02 18:06 |
|
"En Blackbird er lidt for "pæn" i det til min smag"
Hva' dælen. Er min MC for pæn
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 15-11-02 08:08 |
|
> "En Blackbird er lidt for "pæn" i det til min smag"
>
> Hva' dælen. Er min MC for pæn
Hej Henrik
Jeg siger ikke en XX ikke er god. Det er en fantastisk maskine. Den er bare
for civiliceret/forfinet/kultiveret/gentleman agtig i min smag.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Kenneth Egholm (16-11-2002)
| Kommentar Fra : Kenneth Egholm |
Dato : 16-11-02 00:04 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager1(--fjern--)@get2net.dk> wrote in message
news:mN8B9.3665> Jeg siger ikke en XX ikke er god. Det er en fantastisk
maskine. Den er bare
> for civiliceret/forfinet/kultiveret/gentleman agtig i min smag.
Hehehe, tag den Henrik )
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (16-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 16-11-02 08:50 |
|
Det må jeg så leve med Kører gentlemen med Akropovic ??
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Bo-gsxR (14-11-2002)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 14-11-02 23:42 |
|
> Hvis en Thunderace ikke brugte olie
> kunne jeg godt være interesseret i den
jeg har hørt at det kun skulle være '97 mod.! de nyere skulle
vist ikk ha probs.
bo- gsxR
| |
Mads Lund (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 15-11-02 09:58 |
|
> > Hvis en Thunderace ikke brugte olie
> > kunne jeg godt være interesseret i den
>
> jeg har hørt at det kun skulle være '97 mod.! de nyere skulle
> vist ikk ha probs.
Hmm, det har desværre været et problem med Exup motoren helt fra fødslen i
89'
Det eneste jeg har kunne konstantere efter mange undersøgelser (jeg ville
gerne have haft en exup) var at det tilsyneladende rammer en meget stor del
af motorerne, at det er olie afh. og at kørsel med høj belastning af motoren
med sikkerhed får olieforbruget op omkring 1l/1000km
R1'eren er bedre, men der er også snak om et ofte meget højt olieforbrug.
Faktisk var det årsagen til jeg købte 9'eren istedet.
Mads Lund
Ninja9RT
| |
Bo-gsxR (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 15-11-02 12:46 |
|
> R1'eren er bedre, men der er også snak om et ofte meget højt
> olieforbrug.
ok det anede jeg ikk, men ved du hvorfor de bruger olie/ hvor
smutter den olie ud henne??
bo-gsxR
| |
Mads Lund (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 15-11-02 16:32 |
|
> ok det anede jeg ikk, men ved du hvorfor de bruger olie/ hvor
> smutter den olie ud henne??
Tilsyneladende ved stemplerne, og det selv om alt er i skønneste orden.
Rydberg havde en masse bøvl med én, som blev boret et par gange uden det
løste problemet helt og fulkomment. Men hvorfor søren de gør det, har jeg
ikke fundet nogen der ved. Et godt bud kunne være legeringen foringerne er
lavet af (uden det dog er eftervist)
Men prøv div. Exup brotherhoods, der er der megen viden at hente.
Mads Lund
Ninja9RT
| |
Armand (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-11-02 16:52 |
|
Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:iG2B9.709$WP.576@news.get2net.dk...
> > >
> Det eneste jeg har kunne konstantere efter mange undersøgelser (jeg
ville
> gerne have haft en exup) var at det tilsyneladende rammer en meget
stor del
> af motorerne, at det er olie afh. og at kørsel med høj belastning af
motoren
> med sikkerhed får olieforbruget op omkring 1l/1000km
>
> R1'eren er bedre, men der er også snak om et ofte meget højt
olieforbrug.
Er dét ikke blot FZR'erens rygte som oliebrænder der nu også hænger på
R1?
Jeg mener: FZR motor-linien incl. Tordenesset, har været næsten ens,
hvorimod især cylinderføringen er total anderledes på R1'eren (á:
coat'ede alucylindre!) :-/
--
Armand.
| |
Allan jørgensen (16-11-2002)
| Kommentar Fra : Allan jørgensen |
Dato : 16-11-02 00:31 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:ar3540$b28$5@news.cybercity.dk...
> Er dét ikke blot FZR'erens rygte som oliebrænder der nu også hænger på
> R1?
> Jeg mener: FZR motor-linien incl. Tordenesset, har været næsten ens,
> hvorimod især cylinderføringen er total anderledes på R1'eren (á:
> coat'ede alucylindre!) :-/
tja, thundercat'en skulle også bruge olie og ligeså min model men det må siges at være i begrænset mængder min bruger olie... efterfylder maks 3dl på et olieskift (6000km)alt efter køremåde. men har været ude for ved lang tids stilstand at olie var ok, men efter en tur med høj hastighed var den røget ned på minimums markeringen.
Går ud fra det var kondensvand der havde samlet sig i motoren?
Allan(fzr600us)
| |
Armand (16-11-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-11-02 11:05 |
|
Allan jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.dk> skrev i en
news:8tfB9.10158$HU.902543@news010.worldonline.dk...
>
> tja, thundercat'en skulle også bruge olie og ligeså min model men det
må siges at
> være i begrænset mængder min bruger olie... efterfylder maks 3dl på et
olieskift
> (6000km)alt efter køremåde. men har været ude for ved lang tids
stilstand at olie
> var ok, men efter en tur med høj hastighed var den røget ned på
minimums
> markeringen.
> Går ud fra det var kondensvand der havde samlet sig i motoren?
FZR-forbruget ligger tilsyneladende i cylindergangen, og netop
mer-forbrug ved høj belastning er et indicium på at det er dér at det
sker!
Derudover kan olien forsvinde ned langs skaftet på (især)
indsugningsventilerne (=> stort vacuum lige dér); men under
højfarts-kørsel er gasspjældet helt åbent, hvorved a vacuum'et ved
ventilskaftet er nærmest fraværende - Tomgang og motorbremsning er til
gengæld noget der rykker i den forbindelse, og dér er bykørsel, i
modsætning, jo temmelig hård!
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 15-11-02 08:06 |
|
> > Hvis en Thunderace ikke brugte olie
> > kunne jeg godt være interesseret i den
>
> jeg har hørt at det kun skulle være '97 mod.! de nyere skulle
> vist ikk ha probs.
Hvis du siger det bo.....
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Bo-gsxR (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 15-11-02 19:55 |
|
> Hvis du siger det bo.....
jeg siger intet andet end at jeg kun har hørt dårligt om mod. fra før
'98. men kender heller ikke nogle der har sådan en mod.
bo-gsxR
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (14-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 14-11-02 18:13 |
|
Jeg er 193 og kører BB. Men har længe overvejet et fejeblad, men synes den
er for lille til langtur.
Men hvis det kun er en tur til tyskland tror jeg ikke det noget problem. Jeg
er sikker på den er sjov, på mindre veje.
Jeg er glad for min BB, men kunne godt tænke mig noget jeg "kunne komme om
hjørner med".
Så jeg mener dit valg også skal afhænge af din kørestil.
--
Mvh.
Henrik (som gerne ville prøve en længere tur på et fejeblad)
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Poul Dam (14-11-2002)
| Kommentar Fra : Poul Dam |
Dato : 14-11-02 21:56 |
|
>
> Jeg er glad for min BB, men kunne godt tænke mig noget jeg "kunne komme om
> hjørner med".
>
> Så jeg mener dit valg også skal afhænge af din kørestil.
>
> --
> Mvh.
> Henrik (som gerne ville prøve en længere tur på et fejeblad)
> http://RaptorMC.dk
>
Den er nu slet ikke så dårlig til svingkørsel, du skulle prøve at tage med
til en banedag næste år, så kan du bedre prøve den af.
Hygge Poul Dam CBR1100 http://www.honda-blackbird.dk/
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 15-11-02 09:09 |
|
Jeg har prøvet at ligge med knæet i asfalten. Jeg blev undervist af træner
for et par år siden. Det var dog ikke på BB.
Men den kan ikke sammenlignes med fx. ZX6R, R1 eller CBR600FS, der er BB for
tung. Fireblade har jeg endnu ikke prøvet.
Men den er ikke dårlig i sving. Har tidligere i år kørt sammen med bl.a.
CBR600 og et fejeblad. Jeg hang rimelig godt på, men kunne ikke kører fra
dem i sving. Kun på lige vej. Og der skal virkelig kæmpes med vægten.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 15-11-02 09:47 |
|
Så man skal bare gøre op med sig selv. Hvilken stil man er mest til. Så
handle ud fra det. Med mindre man har råd til flere MC'er, så er problemet
jo løst
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Mads Lund (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 15-11-02 10:02 |
|
> Jeg har prøvet at ligge med knæet i asfalten. Jeg blev undervist af træner
> for et par år siden. Det var dog ikke på BB.
Jeg har set Poul dam køre BB kåben i asfalten, og med den rigtige stil vil
knæet have slæbt meget inden.
> Men den kan ikke sammenlignes med fx. ZX6R, R1 eller CBR600FS, der er BB
for
> tung. Fireblade har jeg endnu ikke prøvet.
Det er nu ikke så meget vægten, men akselafstand og stelgeometri der gør
forskellen
>
> Men den er ikke dårlig i sving. Har tidligere i år kørt sammen med bl.a.
> CBR600 og et fejeblad. Jeg hang rimelig godt på, men kunne ikke kører fra
> dem i sving. Kun på lige vej. Og der skal virkelig kæmpes med vægten.
Det er chaufføren og ikke cyklen der sætter begrænsningen. Og alle der er i
tvivl skal køre en tur med eks Per P. Når hans GS450 napper sving med knæ og
forhvilere i asfalten skal der en rimelig skrap pilot til at følge med.
Mads Lund
Ninja9RT
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 15-11-02 10:49 |
|
Du har nok ret i at det ikke kun er vægten der spiller ind. Men den føles
bare lidt tung, når den skal "kastes" rundt i svingene, i forhold til fx.
CBR600FS.
Men den er da heller ikke dårlig i sving. Og du har nok også ret mht. til
ens egne begrænsninger, det koster $$$ at smide sin gadeMC. Og det kan man
nok ikke helt glemme når nu man køre lidt race.
Man burde nok købe en ældre CBR4-600 uden afgift og så bruge den til
banekørsel. Men det er jo ikke nemt i DK
Til gengæld er den perfekt på de tyske motorveje.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Asger Steffensen (14-11-2002)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 14-11-02 18:29 |
|
"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd3bb42$0$11460$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Da jeg lige har bestået skal jeg naturligvis ud og lede after mc Har
> MEGET kraftigt overvejet en fireblade, men er blevet seriøst advaret, idet
> jeg er 1.95 m. høj...
> Jeg vil meget gerne høre fra de høje herrer her i gruppen om der er nogen
af
> jer der kører / har kørt :
>
> Fireblade ('96-'00)
> Blackbird ('97-'99)
> Thunderace ('00)
>
> Jeg gider ikke være radbrækket hvis jeg tager en tur til Tyskland på
> maskinen (og ja, det SKAL være en sport / sportstourer)
>
Jeg er 198 cm, og har kørt lange stræk på min ZX-10. Faktisk var det
hovedårsagen til at det var den jeg købte.
Jeg sidder også fint på ZZ-R 1100, ZX-9R og endda ZX-6R. Ducati ST2/ST4 er
også et bud. Den er mindre, men jeg sidder udmærket.
Det er dog kun ZX-10 jeg har kørt langt på.
Asger
ZX-10
| |
John de Summer-Braso~ (15-11-2002)
| Kommentar Fra : John de Summer-Braso~ |
Dato : 15-11-02 09:30 |
|
Super Blackbird fungerer fint med min tilsvarende lange krop, selv om vægten
ligger en anelse for meget på håndtagene. Fireblade er mindre komfortabel
for de lange drenge. CBR 600 rigtig god af en 600 at være. Men Suzuki GSX-R
1000 R den bedste af de sportsmaskiner jeg har prøvet. Læs min test på
www.pol.dk/biler
John de Summer-Brason
"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd3bb42$0$11460$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Da jeg lige har bestået skal jeg naturligvis ud og lede after mc Har
> MEGET kraftigt overvejet en fireblade, men er blevet seriøst advaret, idet
> jeg er 1.95 m. høj...
> Jeg vil meget gerne høre fra de høje herrer her i gruppen om der er nogen
af
> jer der kører / har kørt :
>
> Fireblade ('96-'00)
> Blackbird ('97-'99)
> Thunderace ('00)
>
> Jeg gider ikke være radbrækket hvis jeg tager en tur til Tyskland på
> maskinen (og ja, det SKAL være en sport / sportstourer)
>
> --
> M V H
>
> Peter Jakobsen
> Join S.E.T.I@HOME today !
>
>
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 15-11-02 10:53 |
|
"selv om vægten ligger en anelse for meget på håndtagene"
Det synes jeg tilgengæld ikke, måske jeg har længere arme
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
RuneR \(TDM850\) (15-11-2002)
| Kommentar Fra : RuneR \(TDM850\) |
Dato : 15-11-02 15:20 |
|
Peter Jakobsen wrote:
> Da jeg lige har bestået skal jeg naturligvis ud og lede after mc
> Har MEGET kraftigt overvejet en fireblade, men er blevet seriøst
> advaret, idet jeg er 1.95 m. høj...
> Jeg vil meget gerne høre fra de høje herrer her i gruppen om der er
> nogen af jer der kører / har kørt :
>
> Fireblade ('96-'00)
> Blackbird ('97-'99)
> Thunderace ('00)
Ved godt at en YamahaTDM måske ikke lige falder ind blandt de andre navne
oven over, men med min 201cm. (højde) og 105kg. (drøjde) så sidder jeg
perfekt på Yamaha'en men den er nok ikke i din smag hvis jeg kigger på de
fornemme maskiner du nævner. Men TDM'en er nu en dejlig maskine til store
mennesker, derfor nævner jeg den lige.
> Jeg gider ikke være radbrækket hvis jeg tager en tur til Tyskland på
> maskinen (og ja, det SKAL være en sport / sportstourer)
--
MVH Rune http://dfm.divvy.dk/?id=27
Yamaha TDM850 til salg
www.rohleder.nu
| |
Jack Jensen (18-11-2002)
| Kommentar Fra : Jack Jensen |
Dato : 18-11-02 12:27 |
|
"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> wrote in message
news:ar2vqo$kkr$1@sunsite.dk...
> Peter Jakobsen wrote:
> > Da jeg lige har bestået skal jeg naturligvis ud og lede after mc
> > Har MEGET kraftigt overvejet en fireblade, men er blevet seriøst
> > advaret, idet jeg er 1.95 m. høj...
> > Jeg vil meget gerne høre fra de høje herrer her i gruppen om der er
> > nogen af jer der kører / har kørt :
> >
> > Fireblade ('96-'00)
> > Blackbird ('97-'99)
> > Thunderace ('00)
- Eller prøv en Honda VFR.
En af vennerne har prøvet min 750'er og han befinder sig med sine 203 cm
fint på den.
Jeg er selv 189.
Jeg kørte 1200 km i et stræk her i år og det gik fint
(Ja, ja - jeg var selvfølgelig inde at tanke engang imellem
Mvh
Jack
| |
Bo-gsxR (15-11-2002)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 15-11-02 20:00 |
|
> Da jeg lige har bestået skal jeg naturligvis ud og lede after mc Har
> MEGET kraftigt overvejet en fireblade, men er blevet seriøst advaret, idet
> jeg er 1.95 m. høj...
jeg har en kammerat der er ca. samme højde og så vejer 110kg.
han sidder fint på en gsxR600! dog bliver han lidt øm i nakken
på lange ture.
så prøv at side på dem, måske vil du synes cbr'eren er komfi nok
måske ikk.
bo-gsxR
| |
|
|