Hej Jannick
Jeg har en 3MA - den er enkeltstyk godkendt i Danmark.
Desværre for mig løb en hund, på størrelse med en mindre ko, ud foran mig -
hunden døde og det gjorde min Yamaha også.
Det er jeg selvfølgelig meget ærgerlig over, fordi forsikrings-selskabet
langer bare en check ud og afleverer en delvist knust motorcykel. Jeg har
endnu ikke søgt genopbygningstilladelse på maskinen, men jeg har fået en
lille prisidé på afgiften ca. 15.000.
Det er lidt billigere end hvis du kommer med en cykel som ikke har været
betalt afgift af tidligere.
Nu har jeg efterhånden fået skrabt lidt af hvert sammen af motor-cykler så
jeg har overvejet at lave TZR'eren om til bane brug.
Vi kunne måske lave en byttehandel?
Hans Ole Jensen
8695@bogpost.dk
RG125 (44)/TZR250/VFR750
"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.183701c49bd986619896b3@news.sunsite.dk...
> In article <aqh11m$a8c$1@news.cybercity.dk>, jannick@it.dk says...
>
> > De eneste papire der er på maskinen er den Japanske registrærings
attest.!
>
>
> Nu skal du høre!
>
> Jeg har en bekendt, der lige netop har haft samme problem!
> Det er faktisk ganske enkelt!
>
> Toldvæsnet er ikke interesseret i de japanske registreringspapirer ...
> fordi der ikke er nogen udleveringsaftale med Japan !!!
> Det eneste interessante for T&S er om du har nogle importpapirer!
> D.v.s. tolddokumenter og/eller fragtpapirer, så de kan finde ud af om de
> kan klemme dig for noget told eller importmoms.
>
> Faktisk er det lidt af en fidus, for der er mange spændende maskiner på
> det japanske hjemmemarked som vi aldrig ser, og priserne er i bund.
> Problemet er dog, at da de ikke har været importeret, har T&S ikke noget
> realistisk forhold til afgifte! ... SLET IKKE!
>
>
> --
> /Hekto/Brian
> Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS
>
http://dfm.divvy.dk/?id=8