Hejsa,
Så blev det guzziens tur til hoste, hakke og sprutte
Jeg satte den til mit bateri i poloen, men der gik alligevel omkring 2 min.
før den startede og da den endelig gjorde, så knaldede den den noget til at
starte med, det lød næsten som om motoren sprang i luften, ikke nogen rar
lyd! der kom også lidt (hvid tror jeg) røg ud af begge udstødninger. Jeg kun
nødigt få den over 25-2700 rpm til at starte med, men jeg kunne høre at
først kørte den ene cylinder som den skulle og ca. ½ min efter den anden. Nu
ingen røg eller knalderi, og den gik omkring 1500 rpm i tomgang som den
gjorde i sommers da den endelig blev varm nok. Jeg kunne uden videre hive
den op til 6-7000 rpm (det røde felt starter ved 8000) bare ved et enkelt
vred i rullen, fed lyd mand.
Var det kondens i kaburatorene eller i cylinderne der lavede røgen og
knalderiet?
Da den var varm kunne jeg uden videre starte den ved egen hjælp, men
allerede her 1 times tid senere kan den næsten ikke køre starteren rundt
igen. Det tyder vel på at der skal et nyt betteri på ik'?
Hvad er det forresten der sker når jeg bruger chokeren? ændres
blandingsforholdet mellem luft og benzin? og hvis det er tilfældet, hvad
kommer der mere af, og hvad kommer der mindre af?
Med venlig hilsen Ken Madsen
www.motorscout.dk