Dette indlæg skulle have været postet i tråden "forskellen på CDI'er -
sorry
>From: Brian Sørensen <brian.soerensen@dantecdynamics.com>
>To: 'Bernhard Wheeler' <bernhard_wheeler@hotmail.com>
>Subject: RE: hej Brian
>Date: Mon, 4 Nov 2002 11:14:27 +0100
>
>Hej Bernhard!
>
>Vi taler om 3 modeller. 4LO, 31K-, og 1WW/1WWF
KLIP:
1WW/1WWF er den hvor blandt andet der er
sidestøttebens-afbryderkontakt på. Dækker over modellerne RD 350 NII
og FII. CDI-boksen hedder her QAB49 (hvilken altså var den jeg var
lige ved at vælge). Der er nok ingen tvivl om at dette ville have
givet mig problemer
En 350'N' er en 350'F' uden kåbe. Om der er væsentlige forskelle i det
>elektriske ved jeg ikke.
KLIP:
Ledningsdiagrammet er det samme og Haynes skriver at CDI er ens (52Y)
Det der er interessant (og som Yamaha-Motor med næsten 100% sikkerhed
kan bekræfte) er om CDI-boken til min RD350 LCII (som skulle hedde
AQAB06) matcher RD 350F+N. Der mangler som sagt en 9. ledning. Men som
Yamaha sagde så er min antagelse efter studie af el-diagram korrekt -
Den røde ledning som alene går til generator ligger i den rød-hvide!
Ærgeligt at Yamaha ikke på stående for kan svare på, om der er en
maginal ændring i tændingstidpunkterne på de to CDI'ere...han mener
det ikke. Og påstår, at jeg højest sandsynligt alligevel ikke vil
kunne mærke forskel.
Jeg var velkommen til at ringe, når hans chef (er RD 350/500 ekspert)
kom tilbage - alternativ kunne jeg skrive en mail til ham....
Det kalder jeg for service. Fisker vil kun hjælpe, hvis jeg bestiller
en CDI-boks hjem til kr. 5.000.-
![Misfornøjet](images/smileys/misfornoejet.gif)
(
Wheeler