|
| Når MC'en går i hi Fra : Andrew |
Dato : 01-11-02 23:37 |
|
Hejsa gruppe
Jeg prøver at samle mig så megen kundskab som muligt omkring MC'er som jeg
kan.
Når min bike skal i dvale for vinteren, hvorledes gør man dette optimalt?
Har hørt noget om at den skal smøres ind i noget beskyttende fedt/olie, men
hvad mere?
Skruer man nogle dele af?
Hvordan gør i jeres mc'er klar til vinter-dvalen?
Mvh Anders
PS: er folk ikke fuldstændig VILDE herinde når foråret kommer og alle tar'
deres MC'er frem igen ?! Jeg glæder mig til at opleve dette !
PPS: hvilken dato tager man ca./gennemsnitligt mc'en frem igen?
| |
Morten Juel (01-11-2002)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 01-11-02 23:41 |
|
> PS: er folk ikke fuldstændig VILDE herinde når foråret kommer og alle tar'
> deres MC'er frem igen ?! Jeg glæder mig til at opleve dette !
Haha jow mildest talt ) det er jo klart de fleste køre jo ikke om
vinteren !
> PPS: hvilken dato tager man ca./gennemsnitligt mc'en frem igen?
nogle når salten er væk, andre når det bliver lidt varmere meget forskelligt
!
--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Kenneth T (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 02-11-02 11:06 |
|
> > PPS: hvilken dato tager man ca./gennemsnitligt mc'en frem igen?
> nogle når salten er væk, andre når det bliver lidt varmere meget
forskelligt
Mit forsikringsselskab siger jeg ikke må køre om vinteren, det siger de er
fra 1/12 til 31/2, så den 1marts må det jo være sommer :)
....så kan man jo altid stille den væk nogle uger igen, når bare
abstinenserne er aftaget lidt & man har lært at acceptere at det stadig er
lidt for koldt til at være rigtig sjovt på en sports-mc, i hvertilfælde.
--
MVH
Kenneth T
ZX9R
| |
Hans L. Baldrian (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Hans L. Baldrian |
Dato : 02-11-02 11:23 |
|
Jeg ville skifte forsikringselskab! Hvis selskabet siger at du ikke må
køre indtil 31.2, kan det jo osse være at de har beregnet præmien
anderledes.....
Der er for det meste kun 28 dage i Februar - dog hvert 4. år 29! Og det
betyder da noget! Det betyder at der kun er 90 dage hvor forsikringen ikke
dækker. Havde der været 31 dage, ville det have været 93 dage!!!!! Det er
tre dage mindre med køreforbud!!!
Sorry - ku ikk´la være!
Hans
"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:aq081p$1rhe$1@news.cybercity.dk...
> > > PPS: hvilken dato tager man ca./gennemsnitligt mc'en frem igen?
> > nogle når salten er væk, andre når det bliver lidt varmere meget
> forskelligt
>
> Mit forsikringsselskab siger jeg ikke må køre om vinteren, det siger de er
> fra 1/12 til 31/2, så den 1marts må det jo være sommer :)
>
> ...så kan man jo altid stille den væk nogle uger igen, når bare
> abstinenserne er aftaget lidt & man har lært at acceptere at det stadig er
> lidt for koldt til at være rigtig sjovt på en sports-mc, i hvertilfælde.
>
> --
> MVH
> Kenneth T
> ZX9R
>
>
| |
Kenneth T (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 02-11-02 13:22 |
|
> Jeg ville skifte forsikringselskab! Hvis selskabet siger at du ikke må
> køre indtil 31.2, kan det jo osse være at de har beregnet præmien
> anderledes.....
Tjaa, jeg kører KUN for sjov. Jeg bruger normalt ikke min MC, men min bil,
til transport, og det er efter min mening ved at være for koldt til og være
sjovt.
Det ville måske være anderledes hvis jeg havde haft en offroader som jeg
kunne lave pioetter i sneen med. Men en sportsMC er sgu ikke specielt sjov,
når der er blade på vejen og/eller ingen varme i dækkene ...så skal men jo
til at passe på ikke at give for meget gas & lægge den for meget ned i
svingene.
>
> Der er for det meste kun 28 dage i Februar - dog hvert 4. år 29! Og det
> betyder da noget! Det betyder at der kun er 90 dage hvor forsikringen ikke
> dækker. Havde der været 31 dage, ville det have været 93 dage!!!!! Det er
> tre dage mindre med køreforbud!!!
Tjoo, den kunne jeg jo nok have sparret, hvis jeg havde gidet at kigge i min
kalender først :)
--
MVH
Kenneth T
ZX9R
| |
Morten Juel (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 02-11-02 11:27 |
| | |
Tony Lorentzen (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 02-11-02 00:28 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:apuvnl$5jm$1@sunsite.dk...
> Hejsa gruppe
Hej Andrew,
Tak et kig på www.dmc-org.dk under FAQ, motorcyklen og vinterhi - der står
alt det du har brug for at vide
Hilsner,
Tony
XJ600 '01 (også i hi)
http://dfm.divvy.dk/?id=1
| |
Andrew (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Andrew |
Dato : 02-11-02 00:58 |
|
> > Hejsa gruppe
>
> Hej Andrew,
>
> Tak et kig på www.dmc-org.dk under FAQ, motorcyklen og vinterhi - der står
> alt det du har brug for at vide
>
ÅH MIN GUD, hvor er der mange ting der skal ordnes. Ikke at jeg ikke gider,
men jeg aner ikke hvordan man skifter forgaffel olie eller noget som helst,
min MC går garanteret til denne vinter og er klar til at blive ophugget til
foråret!
Rust er næsten det værste, eller hvad? Hvis nu man rengører maskinen
grundigt og smøre maskinen godt ind i mc-olie og silikone på gumiet, fyldet
tanken helt op, kan det så gå helt galt?
ups glemte oliefilterskiftning, og olieskiftning, og cylinder-oliering, og
batteriopbevaring...
Mvh Anders
PS: kan det anbefales at få en forhandler til at opbevare den (de reklamere
alle med det).
PPS: hvad er optimal opbevarings temperatur?
| |
Squish (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 02-11-02 01:25 |
|
Andrew wrote:
>
>
> ÅH MIN GUD, hvor er der mange ting der skal ordnes. Ikke at jeg ikke gider,
> men jeg aner ikke hvordan man skifter forgaffel olie eller noget som helst,
> min MC går garanteret til denne vinter og er klar til at blive ophugget til
> foråret!
>
Såså! Så galt er det nu heller ikke.. Få fat i en manual (evt.
Haynes) så lærer du det nok! Ellers er der jo heller ikke noget i
vejen for at spørge her i gruppen!
> Rust er næsten det værste, eller hvad? Hvis nu man rengører maskinen
> grundigt og smøre maskinen godt ind i mc-olie og silikone på gumiet, fyldet
> tanken helt op, kan det så gå helt galt?
>
Den skal bare have en masse WD-40!
Ja, silikonespray er godt til gummi! Dog IKKE sædet og dæktrædefladerne! :-\
Med mindre du lægger modellen saltlage, går det nok ikke helt galt!
> ups glemte oliefilterskiftning, og olieskiftning, og cylinder-oliering, og
> batteriopbevaring...
>
Nej, det skal du helst huske.. meeeen skulle du glemme det, går det også
nok!
> Mvh Anders
>
> PS: kan det anbefales at få en forhandler til at opbevare den (de reklamere
> alle med det).
Tja.. i manges tilfælde kan man sandsynligvis gøre det bedre selv!
> PPS: hvad er optimal opbevarings temperatur?
>
Stuetemperatur!
HAR du købt den GSX-R eller hvad?
Mvh. Squish
| |
Andrew (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Andrew |
Dato : 02-11-02 11:46 |
|
> HAR du købt den GSX-R eller hvad?
Ikke endnu, men det er MEGET tæt på. Var ude og se den og prøvede den osse,
og jeg må sige at det er en fascinerende maskine !!!
Omdrejningerne er fuldstændigt vandvittigt absurdt høje (på en gode måde
. Det er en rigtig fed lille bike, selvfølgelig ikke ment som langturs
cykel, men byturs-bike.
Tror jeg køber den indenfor ikke så lang tid, og lige nu er jeg TOTALT
paranoid over om nogen skulle komme mig i forkøbet og købe den lige for
næsen af mig; det ville dælme være træls!!!
Mvh Anders
PS: er det topSTYKKET eller topPAKNINGEN der plejet at gå i stykker efter
20-25K km på denne maskine (GSX-R 250)
mvh Anders
| |
Jes Vestervang (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 02-11-02 13:11 |
|
Andrew wrote:
> PS: er det topSTYKKET eller topPAKNINGEN der plejet at gå i stykker efter
> 20-25K km på denne maskine (GSX-R 250)
>
Toppakningen.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (02-11-2002)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 02-11-02 08:51 |
|
> ÅH MIN GUD, hvor er der mange ting der skal ordnes.
Hej Andrew
Det er ikke så slemt.
Vask cyklen grundigt. Skal den stå koldt, så spray WD 40 på metaldelene
(pånær bremseskiver )
Skift motoroile og filter.
Pil batteriet ud og lad på det hver måned i løbet af stilstandperioden.
De ovenstående er de vigtigste punkter, hvis du skal prioritere.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
|
|