Sidder herhjemme og er syg idag og kunne så ligeså godt bruge tiden på at
komme på gode ideer. Her er en jeg selv synes er både god og skudsikker, men
er den ???
I en verden hvor kaskoforsikringspræmie pr. år nogenlunde svarer til
motorcyklens pris i tyskland (vi taler brugt cykel her), kunne man så ikke
forestille sig et scenario hvor vi alle kører rundt med kun ansvar (altså os
der kan styre vores cykler og ikke vælter i tide og utide
![Blink](images/smileys/wink.gif)
. Skulle cyklen
så blive stjålet - non-kasko-ejeres mareridt - så drøner man bare til
tyskland og køber en tilsvarende brugt cykel, og denne cykel "overtager" så
den gamles status som værende indreg. i dk.
Det skal selvsagt dreje sig om nøjagtig samme model og årgang (og km-tal) og
den gamle cykel skal være erklæret "blevet helt væk" (f.eks. efter 4 uger).
Ligeledes skal den nye cykel til syn.
Man betaler selv brugtprisen for cyklen i tyskland, men reg. afgiften som
var betalt på den anden MC (nu adskilt og på vej til Polen) spares.
Rent praktisk er det jeg foreslår jo at man kan få reg. afgiften tilbage på
en MC som ikke findes mere.
Hvad forhindrer så en i at "få stjålet" sin MC og dermed have to cykler til
en pris ? Tjaa, det gør politiet forhåbentlig. Det skal være umuligt at få
indreg. en cykel som tidligere er blevet meldt "helt væk". Ligeledes skal
det give en KÆMPE bøde at blive stoppet på en MC som ejeren har meldt
bortkommet.
En tanke: Som det er i dag tjener staten en god bunke penge på cykler som
måske kun lige når på gaden inden de bliver stjålet (her tænkes især på
HD'ere).
Carsten