"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse
news:aprda4$pde$1@sunsite.dk...
> > Asger
> > ZX-10
> jeg har fået anbefalet at få en manuel knastkædestrammer på,
> istedet for den automatiske strammer som sidder som orig.
> for der er ikke forskel på den aut. strammer der sidder på nu, og den
> der vil komme på.
> værkstedet siger at det vil næsten ikke koste ekstra ved fremtidige
> eftersyn ( ventil just. ) og få strammet knastkæde op!
>
> hvad siger din erfaring dig om det?
> bo-gsxR ( knastkæde 1040,- aut. strammer 1000,- man.stram. 1400 )
>
Min erfaring siger mig at det ikke kun er Suzukis automatiske
knastkædestrammere der er noget klyt.
Det er sket to gange at den har sat sig fast på ZX-10, men det er dog ret
nemt at ordne når man lige skruer strammeren af (men jeg ved ikke om den er
anerledes lavet på Suzuki - det er den sikkert).
Det kan måske godt passe at det ikke koster meget ekstra, det må være ret
let at stramme den manuelt.
Hvis du vil kan du scanne de sider i din Haynes manual der handler om
strammeren, poste dem i binaer-gruppen. Så kan det være jeg kan se hvor
komplekst det egentlig er at reparere.
På Yamaha XS500 gik den automatiske strammer konsekvent i stykker (satte sig
ikke fast, snarere det modsatte), og her måtte topstykket af for at få
strammeren ud. Strammeren kunne repareres, men det indebar udboring af en 5
mm nitte-samling, tilslibning af en bestemt del af strammeren, og efter rep.
sammennitning igen. Ikke noget man bare lige gjorde.
Asger
ZX-10