wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:QVOu9.16$eB4.1095@news.get2net.dk...
>
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3dbaff6e$0$97644
> >
> > Kører du med karburator sprit? Har oplevet noget lignenden på min
scooter
> > engang sidste vinter, og sprit løste det.
>
> Ja, det med sprit synes at virke...når kommer i tanke om det så har
min gl.
> TDR 125 det samme problem efter den havde stået stille i 1 år...jeg
kunne
> tømme en liter vand fra tanken på det der lå i kaburatorerne.....
>
> Jeg sætter mit lid til at det er problemet...ellers vender jeg nok
tilbage
>
Jup!
Du tankede vel også fordi den kom på reserve?
Ifald at du har haft behov for at slå på reserve, har du ledt alt det
fluidum der liger i bunden af tanken ned i karburatorerne, og deriblandt
er alt det i tanken tilstedeværende vand!
Du skriver meget stift et bestemt omdrejningstal - er det ikke snarere
sådan at den kun kan tage gas ved forsigtig gasgivning (= tydeligt tegn
på at den ved større gasgivning trækker vand op og spærrer for
hoveddysen!)?
Endelig kan en dårlig udluftning i tankdækslet være problemet:
Prøv næste gang at problemet måtte opstå (til trods for tømning af
svømmerhuset og en spritkur!), at løsne tankdækslet, for at se om det
hjælper at "gi' den luft" - Hvis det er tilfældet kan du tillige være
heldig at høre pustet når tanken suger luft til sig når dækslet løsnes!
--
Armand.