> Hejsa.. Nu har jeg jo fået liv i den "gamle" gixxer... men den er altså
lidt
> tam i betrækket...
Det er jo en 2½ ik'
> Jeg har sænkert nålene til det allerøverst hak i nålen og det hjalp på
> problemet med at den skyder ved motorbremsning og lyder mærkeligt ved
> mellemgas..
Hmm, jeg forslår du stiller dem midt i igen.
> Kan en for mager blanding skyldes at den ikke tager ordenligt ved ???
Både ja og nej. Men hvis den er meget for mager, vil det give såvel et
effektmæssigt som et temperaturmæssigt problem.
> luftskruerne er stillet jævnfør standard 1 ½ omgang ud, men så meget luft
> kan der ikke komme ind i de små huller.. eller også er den extremt
følsom...
> Der er en hel del tikken også som jeg tror må komme fra enten knastkæden
> og/eller ventilerne.. og de skal naturligvis stilles.. så snart jeg får
> "tid"...
Jo jo, men luftskruerne er faktisk en af de vigtigste
indstillingsmuligheder. Især hvis cyklen skyder ved motorbremsning tyder det
på for mager tomgangsblanding. Og hvis tændrørene bliver helt sorte og
sætter ud ved rolig kørsel er der som regel for fed tomgangs blanding.
> Desuden er der en mærelig dyb lyd når jeg giver den fuld gas.. og KUN ved
> fuldgas.. som om der bliver åbnet ind til motoren og man tydeligt kan høre
> den suger...
Hmm tyder på enten et karbureringsproblem (for mager blanding på hoveddysen,
men det er kun et gæt) eller også et luftfilter problem (men det er vel std.
og rent og pænt ik')
> Hvis der skulle være ne utæthed ved et af tændrørene så burde den vel
næsten
> ikke kunne trække ?!?!?!?! så ville den jo suge falsk luft. eller ????
utætheder ved tændrør og udstødningspakningerne lyder helt anderledes.
Nærmest som en mellemting mellem ventil tikken og så en gammel kompressor
(tøf-tøf agtig)
Mads Lund
Nnja9RT