Hej.
Jeg har tidligere luftet min begejstring for den behandling man får
som kunde hos Statens Bilinspektion på Avedøre Holme.
Nu har de sørme gjort det igen - Tilføjet endnu 10 point til min
begejstring.
Min gamle NSU Special MAX fra 1957 har stået 20 år under et træ udsat
for vejr og vind.
Stelnummeret har ved en tidligere fremstilling været skrabet fri for
maling, og ikke senere overmalet.
Vejr og vind har derfor bidraget til at det er næsten forsvundet.
Man kan få tilladelse til at "genopfriske" nummeret i stellet, men
det kræver at cyklen fremstilles for en statslig instans som kan
identificere at det er det rigtige køretøj, altså at det stemmer
overens med papirene.
Tidligere var det en sag for Told & Skat, men det er nu, som så mange
andre tekniske opgaver, overgået til SBI.
Efter en del ringen rundt til alle mulige instanser, hvor meldingen
var alt fra det ved vi ikke, til at jeg skulle stille med cyklen i
synsklar stand, landede jeg til sidst hos SBI på Avedøre Holme.
Den rare mand i telefonen: "Hm, ja det er rigtigt det er hos os - Du
skal stille med så meget af cyklen at vi kan identificere den, samt
motoren".
Mig: " Hvordan bestiller jeg tid til det?".
Den rare mand: "Hvornår kan du?".
Mig: " Tjaeh, det er jo jer der vælger våben, så det er vel op til jer
hvornår i vil se mig".
Kort pause ----- "Kan du stille med den nu?".
Mig: "JA".
"Jam, så kom du bare med den".
Jeg var fuldstændig overrumplet, men samlede mig sammen og kom ud af
røret fra jobbet - Hjem efter stel, papirer og min nyrenoverede motor
og så af sted til Avedøre.
Vel modtaget af SBI kiggede de på stumperne. En af gutterne ved
sikkert mere om NSU end jeg nogensinde kommer til, og det tog ham 5
min. at fastslå at den var god nok - ingen fusk, og at det der var at
læse af nummeret stemmer overens med stelpladen og papirene.
!0 min. senere har jeg et papir på at jeg må "genopfriske"
stelnummeret.
Det papir jeg nu har fået skal følge cyklen i dens fremtidige liv lige
som registreringsattesten.
Hvis det ikke er kundevenlig service og god behandling, så ved jeg
ikke hvad der gemmer sig under det begreb.
Da man ikke kan uddele 10 kokkehuer for god behandling kan man vel
konvertere dem til 10 lydpotter
Og NU skal der skrues
)
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk