|
| bredde på bremseskive Fra : hyldahl |
Dato : 19-10-02 12:07 |
|
hej
jeg har været ved at renovere mine bremseskiver.
de er nu kommet ned på 6,3mm i bredden .
jeg har Haynes Manualen, i den står:
Disk thickness 7,0mm
wear limit 6,5mm
Disk pad thikness 11,0mm
Wear limit 6,0mm
hvordan skal det forstås
og bliver det målt ved syn.
Claus Hyldahl
Yamaha XS650
| |
Martin Sørensen (19-10-2002)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 19-10-02 12:22 |
|
> jeg har været ved at renovere mine bremseskiver.
> de er nu kommet ned på 6,3mm i bredden .
> jeg har Haynes Manualen, i den står:
> Disk thickness 7,0mm
> wear limit 6,5mm
Så er skiven nok klar til udskiftning.
> Disk pad thikness 11,0mm
> Wear limit 6,0mm
> hvordan skal det forstås
Sidstnævnte er grænsemålet på bremseklodserne.
> og bliver det målt ved syn.
Det tror jeg godt du kan regne med.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jens Blaabjerg (20-10-2002)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg |
Dato : 20-10-02 14:31 |
|
"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message
news:aorf8p$1cip$1@news.cybercity.dk...
> > og bliver det målt ved syn.
>
> Det tror jeg godt du kan regne med.
Jeg købte nye skiver, da jeg troede de ville blive målt. Det gjorde de ikke,
nu kører jeg med de gamle igen.
Man skal du lige huske på at der er en grund til at der er et mindste mål.
Det er jo ikke en fed ting ikke at kunne bremse...
Jens
RD, med skiver er er under mål.
| |
Steen Schmidt (19-10-2002)
| Kommentar Fra : Steen Schmidt |
Dato : 19-10-02 12:26 |
|
> jeg har været ved at renovere mine bremseskiver.
> de er nu kommet ned på 6,3mm i bredden .
> jeg har Haynes Manualen, i den står:
> Disk thickness 7,0mm
> wear limit 6,5mm
[...]
> hvordan skal det forstås
Det skal forstås sådan at disken skal være minimum 6,5 mm tyk. Din er 6,3
mm, og altså under mindstemålet.
> og bliver det målt ved syn.
Aner det ikke - jeg har aldrig været til syn med en MC. Jeg vil da tro det
bliver målt. Det er meget nemt og hurtigt at gøre, og det er nok en ting de
fleste ikke kontrollerer.
Mvh
Steen
| |
Ulf Gustavsen (19-10-2002)
| Kommentar Fra : Ulf Gustavsen |
Dato : 19-10-02 21:22 |
|
>
>>
> > og bliver det målt ved syn.
>
> Aner det ikke - jeg har aldrig været til syn med en MC. Jeg vil da tro det
> bliver målt. Det er meget nemt og hurtigt at gøre, og det er nok en ting
de
> fleste ikke kontrollerer.
>
> Mvh
> Steen
>
Det bliver målt til syn. Min Intruder blev betinget godkendt med en slidt
bremseskive.
Jeg skulle dog ikke møde til omsyn, for som synsinspektøren sagde:" Det er
ris til egen røv, hvis ikke du får det ordnet!"
Venligst
Ulf Gustavsen.
| |
Martin Sørensen (20-10-2002)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 20-10-02 15:39 |
|
> jeg har været ved at renovere mine bremseskiver.
> de er nu kommet ned på 6,3mm i bredden .
> hvordan skal det forstås
> og bliver det målt ved syn.
Jeg kom til at tænke på, hvad der egentligt kan ske, når skiven bliver for
tynd? Klodserne kan vel stadig nå ind og få fat. Er det fordi skiven har
lettere ved at slå sig, når den er for tynd?
signing off.. Martin Sørensen
| |
Claus Rittig (20-10-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 20-10-02 19:19 |
|
"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:aouf6m$25od$1@news.cybercity.dk...
> Jeg kom til at tænke på, hvad der egentligt kan ske, når skiven bliver for
> tynd? Klodserne kan vel stadig nå ind og få fat. Er det fordi skiven har
> lettere ved at slå sig, når den er for tynd?
Den kan sikkert slå sig (men det kan en helt ny også, hvis dne køres varm
nok), men det er nok mest fordi den kan knække. Det starter som små revner i
godset, der hvor det er tyndt og der ikke er langt fra skivekant til
ventileringshul. Jeg har kørt skiver ned til under 2mm, og så kommer
revnerne. Der er aldrig sket noget ved det, men det kan måske mest
tilskrives held.
Rittig
| |
Michael K. S. (20-10-2002)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 20-10-02 19:50 |
|
On Sun, 20 Oct 2002 16:39:19 +0200, "Martin Sørensen"
<mosREMOVE@laxity.dk> wrote:
>Jeg kom til at tænke på, hvad der egentligt kan ske, når skiven bliver for
>tynd? Klodserne kan vel stadig nå ind og få fat. Er det fordi skiven har
>lettere ved at slå sig, når den er for tynd?
Akkurat,mindre gods til at optage friktionsvarmen - skiven slår sig
eller endnu værre flækker,med fatalt bremsesvigt til følge.
-M
| |
Asger Steffensen (21-10-2002)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 21-10-02 01:11 |
|
"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:aouf6m$25od$1@news.cybercity.dk...
> > jeg har været ved at renovere mine bremseskiver.
> > de er nu kommet ned på 6,3mm i bredden .
> > hvordan skal det forstås
> > og bliver det målt ved syn.
>
> Jeg kom til at tænke på, hvad der egentligt kan ske, når skiven bliver for
> tynd? Klodserne kan vel stadig nå ind og få fat. Er det fordi skiven har
> lettere ved at slå sig, når den er for tynd?
>
Det er nok mere fordi at skiven har lettere ved at springe (eksplodere) når
den er tynd. Forestil dig situationen hvor du skal bremse ned inden et
skarpt sving. Pludselig springer den ene skive foran, hvilket medfører at
dit forhjul blokerer. Du bremser ikke, og fortsætter ligeud i svinget,
kurende på røv og albuer... brrrr...
Asger
ZX-10
| |
|
|