"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dad90dc$0$79604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nogen der vil redde min kværn inden jeg molestrere den med den voldsomste
> muggert jeg kan opdrive ????
Hvis du smadrer den, kan jeg ligeså godt komme og henter den inden hammeren
falder - og du kan godt få en kasse øl for ulejligheden
)
> Den vil bare ikke op over de 11.000 omdr... og den er fuldstændig død i
> sværen når den skal til at bestille noget.... Er der slet ingen med en
> barmhjertig sjæl der har gode tips ???
> Jeg har lige fyldt karb-sprit på for at eleminere vand i tank og
> svømmerhuse.
> Jeg har ellers lige købt 4 nye tændrør til den, og jeg er ikke meget for
at
> slippe 120 bobs til, selv om det selvfølgelig er en billig løsning hvis
det
> er det der er galt i forhold til et ophold hos mekkeren......
Du har prøvet med nye tændrør, så jeg tror ikke du skal ligge mere i dem.
Der er mange andre ting der også kan fejle.
> Er der ventilerne der står ad H... til eller er det fordi den ikke tænder
> rigtigt ?? ( som følge af de uduelige NGK tændrør )
> Kan det være for fed blanding eller er hele motoren kaput ???? Falsk luft
> eller ... ??? Jeg aner ikke mine levende råd...
Alle ventilerne bliver ikke lige pludselig ude af justering på en gang. Det
eneste der kan gøre det er hvis knastkæden er så løs at krumtappen kan hoppe
en tand over i forhold til knastakslerne. Men jeg tror at du ikke ville være
i tvivl om at kæden var løs, på grund af larmen.
Der kan være brændt en eller flere ventiler, men det kan checkes ved
kompressionsprøve.
Er alle forrør lige varme, hvis ja så kan det næsten kun være i
karburatorerne fejlen skal findes. Hvis nej og det er 1,2 eller 3,4 der er
"kolde" så er det sikkert karburatorerne, men hvis det er 1,4 eller 2,3 så
er det sandsynligvis tændingen / tændspolerne / strømforsyningen til
tændspolerne / tændledningerne / tændingslåsen / boksen.
Har du checket slangerne der går mellem karburatorerne / membranerne /
nålene.
Har du checket (uden luftfilterkasse) om spjældene går lige langt op og om
de går helt i top.
Hvordan går / lyder motoren når den kører?
Har du checket for utætheder ved gummierne med startgas eller lignende?
Allan Bojesen