> Nu vil jeg vide det! Hvad er det precist du har gjort ved den GS'er?
> Den er portet og der er flatslides på. Er det det eneste?
Den er ikke portet (endnu). Der er sat 34mm mikuni smoothbore tvangsstyrede
på (ikke flatslides), sammen med nogle store KN filtre, og en smadret
akrapovic potte (krævede lidt omsvejsning af de orginale forrør)
Men jeg går med tanker om at sætte 1/2 GSX1100 topstykke på, samt at bygge
delene over i en gsx400 motorblok (af hensyn til reglementet, som
specificerer at basis motoren skal være produceret før 1/1 80). Hvis så lige
balanceakslen bliver smidt væk og resten bliver trimmet lidt til, så håber
jeg på 60 baghjuls hk. Men selv med de ca 40-45 hk den har nu kan vi uden
problemer køre på baghjul i 3. gear.
Og der er altid en åben invitation til alle der kommer rundt Lund farmen til
at prøve den.
Sidste offer for den spøg var Per P, som måtte erkende at det godt kan være
lidt svært at styre en potent 3 hjuler (men banen er markeret med plastic
pæle som bare kan rejses op igen
> Hvis man selv lige havde en GS 500 motor adskilt villd et så være
nemt/sjovt
> at lave det samme?
Ingen problem. Jeg brugte ca 2 timer på motoren. Karburatorerne kom fra et
sæt med 4, fra en gsx1100. Og en timestid i maskinværkstedet så var de
overflødige huller proppet til, og afstanden mellem de 2 var tilpasset gs500
topstykket. Udstødningen er omend lettere. det orginale forrør blev savet
over lige efter collector boksen, akrapovicen og et stykke 2" mejerirør samt
2 svejsninger så var det kørende.
Mads Lund
GS500 sport