>Jeg kører i øjeblikket på en 600 Bandit N, men kunne godt tænke mig noget bundtræk så jeg kunne slippe for at skulle røre >rundt rundt i gearkassen hele tiden for at holde den igang - i praksis skal den over 8.000 omd førend det går fremad, og en >overhaling kræver to-tre gear ned .
uha, 8000 omdr... min bandit 1200 S er den første MC som jeg har haft, der gik så højt :) uden at ligge i det røde felt.
Men hvis du snakker overhaling af biler, så kan du være ganske rolig omkring bandit 1200, for den skal sjældent ned i gear, og hvis man går et gear ned, så er det mest fordi man skal overhale en MC, i stedet for en bil :)
> Jeg har derfor overvejet bla.a en 1200 Bandit S eller en GSX1400, men er nok mest stemt for 1200 Bandit S pga >halvkåben.
Hvis du har læst testen mellem de 2 i touring nyt, så husk på de er standardtrim begge 2... men en brugt Bandit 1200 har typisk fået ny råge potte, samt jet-kit... eller 2" modificationen i luftfilterkassen, og så forsvinder de symptomer med at den dør hurtigt ud i omdr. som de skriver i anmeldelsen. Samt den ligepludselig har en del mere træk, og typisk ca. 15-25 heste ekstra i hatten... på baghjulet vel at mærke...
>Spørgsmålet til gruppen er derfor; Er der nogen af jer der har skiftet fra en 600 bandit til en 1200 bandit ? Og hvis ja- var det >"pengene værd" eller gjorde den større vægt at den blot blev tungere at danse med på de små veje og vægten åd den ekstra >effekt så forskellen blev minimal i ydelse - eller ?
Hvis man sammenligner den marginale lille prisforskel der er mellem Bandit 600 og 1200 modellerne, så undres man over at der er så mange der vælger 600 ... men det er nok mest et forsikrings spørgsmål (begge blacklistet hos runa), men hvis det ikke var forsikringen, så ville det lidt ekstra op til 1200'eren føles som en lille bid, for et ekstra stort stykke af kagen :)
Ellers er der mange sjove ting som kan gøres med en 1200'ere fordi den er så ned droslet... og derved kan komme til at yde en del mere...
Omkring Affjedring, kan jeg kun sige at skiftet fra standard dæmper til Gixxer 750 dæmper, samt Pilot sport, i stedet for Macadam osv... gav underværker. Nu mangler jeg så andre fjedre i forgaflen, og så er afjedrings rundten færdig, og den for en hel ny form for vejgreb, og køreglæde.
Men hvis du bor i KBH området, kan du jo kigge forbi en dag, og så kan vi udveksle forskelle mellem de 2 modeller, og du derved kan bedre bedømme om sådan et lokomotiv er noget for dig :)
>NB: Jeg synes i øvrigt det har tyndet noget ud i antallet af mc på vejene, såe koldt er det da heller ikke
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Og der er ikke >faldet de store mængder blade af træerne så man kan endnu dyse afsted af de små landeveje gennem skovene og nyde det >klare lys og den friske luft.
Hæ, jeg er nu stadig derude, men Banditten skiftes nok om til MZ'en snart :) skal bare lige ha samlet de sidste ting i motoren på den :)
VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S
MZ ETZ 251 CDi