|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Vil ikke starte.. ( Rasmus Nielsen, ved du~ Fra : Jon Larsen |
Dato : 11-10-02 08:24 |
|
Så blev det min tur igen...
Baby-gixxeren vil slet ikke starte... Den er ikke engang ligeved.. og selv
startgassen kan den ikke antænde
Jeg har indkøbt 4 nye tændrør af typen NGK CR8HSA...
Jeg vil nu undersøge følgende ( og hvis folk får lyst til at hjælpe til må
de meget gerne, og jeg har øl/vand på køl ![Glad](images/smileys/glad.gif) :
1.Tænding og tændspoler ( jeg vil se om rørene gnistre )
2. Tændrørene er nye så de burde være 10-4 og iorden, ellers vil jeg prøve
de gamle rør igen.. dem har jeg sat i rensebensin og der har de stået i 2
dage nu.. de burde være nogenlunde rene.
Tændrørshætter og ledninger dertil skal jeg også have tjekket.
3. Karburatoren dvs. :
Nålehøjde
Membraner
Choker
Tømme svømmerhuse og tjekke om der skulle være vand i, er der det skal
jeg have fat i karb-sprit
"blandeskruerne" har jeg sat iflg. en tidligere tråd til 1½ omgang ud.
Er der flere ting jeg skal tjekke ???
Kompressionen fejler i hver fald ikke noget og den suger fint vacuum i
vacuumslangen så den burde også åbne benzinhanen ( dette omgår jeg ved at
sætte den på PRI )
Batteriet er helt nyt... jeg købte det for 4 dage siden.
--
Jon Larsen ( æv, hvorfor skal det slutte så tidligt ![Sur](images/smileys/sur.gif) )
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
| |
Biker Mike (11-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 11-10-02 14:29 |
|
Har du checkket sikringerne, det lyder umiddelbart som et tændingsproblem.
Hilsen Michael
Tilbud afgivet pr mail er altid med forbehold for slid og stand og kan
derfor kun bruges som vejledende
"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3da67ca1$0$32587$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så blev det min tur igen...
>
> Baby-gixxeren vil slet ikke starte... Den er ikke engang ligeved.. og selv
> startgassen kan den ikke antænde
>
> Jeg har indkøbt 4 nye tændrør af typen NGK CR8HSA...
>
> Jeg vil nu undersøge følgende ( og hvis folk får lyst til at hjælpe til må
> de meget gerne, og jeg har øl/vand på køl ![Glad](images/smileys/glad.gif) :
>
> 1.Tænding og tændspoler ( jeg vil se om rørene gnistre )
>
> 2. Tændrørene er nye så de burde være 10-4 og iorden, ellers vil jeg prøve
> de gamle rør igen.. dem har jeg sat i rensebensin og der har de stået i 2
> dage nu.. de burde være nogenlunde rene.
> Tændrørshætter og ledninger dertil skal jeg også have tjekket.
>
> 3. Karburatoren dvs. :
> Nålehøjde
> Membraner
> Choker
> Tømme svømmerhuse og tjekke om der skulle være vand i, er der det skal
> jeg have fat i karb-sprit
> "blandeskruerne" har jeg sat iflg. en tidligere tråd til 1½ omgang
ud.
>
> Er der flere ting jeg skal tjekke ???
>
> Kompressionen fejler i hver fald ikke noget og den suger fint vacuum i
> vacuumslangen så den burde også åbne benzinhanen ( dette omgår jeg ved at
> sætte den på PRI )
>
> Batteriet er helt nyt... jeg købte det for 4 dage siden.
>
>
> --
> Jon Larsen ( æv, hvorfor skal det slutte så tidligt ![Sur](images/smileys/sur.gif) )
> Gixxer 250
> DMCN#: 555
> Odense
> Stud. Procesteknolog.
> "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
>
>
| |
Grunnet (11-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 11-10-02 16:24 |
|
Tør man spørge om "dødemandsknappen" er på ON ?
Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (Intet om MC)
Jon Larsen wrote:
> Så blev det min tur igen...
>
> Baby-gixxeren vil slet ikke starte... Den er ikke engang ligeved.. og
> selv startgassen kan den ikke antænde
>
> Jeg har indkøbt 4 nye tændrør af typen NGK CR8HSA...
>
> Jeg vil nu undersøge følgende ( og hvis folk får lyst til at hjælpe
> til må de meget gerne, og jeg har øl/vand på køl ![Glad](images/smileys/glad.gif) :
>
> 1.Tænding og tændspoler ( jeg vil se om rørene gnistre )
>
> 2. Tændrørene er nye så de burde være 10-4 og iorden, ellers vil jeg
> prøve de gamle rør igen.. dem har jeg sat i rensebensin og der har de
> stået i 2 dage nu.. de burde være nogenlunde rene.
> Tændrørshætter og ledninger dertil skal jeg også have tjekket.
>
> 3. Karburatoren dvs. :
> Nålehøjde
> Membraner
> Choker
> Tømme svømmerhuse og tjekke om der skulle være vand i, er der det
> skal jeg have fat i karb-sprit
> "blandeskruerne" har jeg sat iflg. en tidligere tråd til 1½
> omgang ud.
>
> Er der flere ting jeg skal tjekke ???
>
> Kompressionen fejler i hver fald ikke noget og den suger fint vacuum i
> vacuumslangen så den burde også åbne benzinhanen ( dette omgår jeg
> ved at sætte den på PRI )
>
> Batteriet er helt nyt... jeg købte det for 4 dage siden.
| |
Jon Larsen (11-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 11-10-02 21:18 |
|
> Tør man spørge om "dødemandsknappen" er på ON ?
>
> Hilsen Steen
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Gør du bare det.... ![Glad](images/smileys/glad.gif) det var alivl det første jeg tjekkede og den står på
"on".. tror ikke engang starteren "tørner" hvis den står på "off"
| |
Rasmus Nielsen (11-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 11-10-02 17:35 |
|
> Jeg har indkøbt 4 nye tændrør af typen NGK CR8HSA...
> 1.Tænding og tændspoler ( jeg vil se om rørene gnistre )
God ide, og så tjek lige om det kan være noget med batteriet (hvis du lige
har monteret det, kan det jo være at der er gået et eller andet galt).
Jeg skal lige kigge på min i aften - jeg er først lige kommet hjem.
P.s. Hvad gør du med din MC om vinteren - jeg kan se du bor i Odense...?
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
Jon Larsen (11-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 11-10-02 21:20 |
|
>
> God ide, og så tjek lige om det kan være noget med batteriet (hvis du lige
> har monteret det, kan det jo være at der er gået et eller andet galt).
>
> Jeg skal lige kigge på min i aften - jeg er først lige kommet hjem.
>
> P.s. Hvad gør du med din MC om vinteren - jeg kan se du bor i Odense...?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Batteriet fejler ikke noget.. den virkede fint lige indtil jeg ville justere
blandingen.. så ville jeg lige tjekke tændrør, og derefter duede den
ikke....
Jeg parkerer gerne min MC i mine forældres skur... ellers fylder jeg bensin
på, vasker og polerer den og smøre de dele der skal smøres..
--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
| |
![](/images/tree/0.gif) Bjørn S (12-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 12-10-02 10:49 |
|
"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3da7327c$0$79660$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Batteriet fejler ikke noget.. den virkede fint lige indtil jeg ville
justere
> blandingen.. så ville jeg lige tjekke tændrør, og derefter duede den
> ikke....
>
Om jeg må være så frejdig.... er der nogen mulighed for at du kan ha
forbyttet tændrørskabler ?
En god regel er altid at starte med at kigge på det sidste man gjorde inden
det gik galt. I 9 af 10 tilfælde er det en lille idiotisk fejl som man bare
overser. Start med at tage et af dine løse tændrør....varm det op til det er
tørt på en kogeplade, stik det i tændrørshætten, læg det mod stel, tørn
...... og se om der er gnist.
/Bjørn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jon Larsen (12-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 12-10-02 12:07 |
|
> Om jeg må være så frejdig.... er der nogen mulighed for at du kan ha
> forbyttet tændrørskabler ?
> En god regel er altid at starte med at kigge på det sidste man gjorde
inden
> det gik galt. I 9 af 10 tilfælde er det en lille idiotisk fejl som man
bare
> overser. Start med at tage et af dine løse tændrør....varm det op til det
er
> tørt på en kogeplade, stik det i tændrørshætten, læg det mod stel, tørn
> ..... og se om der er gnist.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Muligheden forelægger da... men jeg tror nu ikke det er det der er galt..
har efterhånden skilt den ad et par gange så ved hvor de skal sidde
Men det med tændrøret vil jeg da prøve.. så er jeg fri for at skrue de nye
ud .-)
I øvrigt opdagede jeg lige igår at 2 af spjældende i karburatorene sidder
lidrt fast.. så dem skal jeg lige have løsnet så de glider igen ...
--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jon Larsen (12-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 12-10-02 14:01 |
|
Nu har jeg så gennemgået alle de ting jeg skrev.... og den vil stadig ikke
starte... ![Misfornøjet](images/smileys/misfornoejet.gif) ((
Batteriet er ved at være tomt, så skal have fat i et bilbatteri...
Der var ikke vand i svømmerhusene... nålene hang alle i samme højde.. der
var gnist ved alle fire tændrørsledninger, dyserne blev renset.. choker blev
gennemgået, der er bensin på tanken, olietrykket er der, Ved ikke hvad det
mere kan være... andet end om det skulle være en sikring... men hvis den er
sprunget.. køre starteren vel ikke rundt... sådan mener jeg det var sidst
den gik i udu...
--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
| |
Jon Larsen (13-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 13-10-02 17:41 |
|
Hvad eeehhhh RAsmus.. du bor da ikek så langt væk.... Kunne jeg ikke
overtale dig til at låne mig, din tændingsunit for en passende betaling ????
Så kan jeg da få afgjordt om det er den den er gal med
MVH.
Jon Larsen.
| |
![](/images/tree/0.gif) Rasmus Nielsen (14-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 14-10-02 09:17 |
|
> Hvad eeehhhh RAsmus.. du bor da ikek så langt væk.... Kunne jeg ikke
> overtale dig til at låne mig, din tændingsunit for en passende betaling
????
> Så kan jeg da få afgjordt om det er den den er gal med
Jo... Det kan du selvfølgelig uden betaling, hvis det er noget du kan hitte
ud af. Jeg er hjemme i eftermiddag, og så er jeg ikke hjemme før fredag -
send mig en e-mail, så vi kan hitte ud af noget.
Hvad er en tændingsunit?
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
Jes Vestervang (12-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 12-10-02 14:11 |
|
Jon Larsen wrote:
> Så blev det min tur igen...
>
> Baby-gixxeren vil slet ikke starte... Den er ikke engang ligeved.. og selv
> startgassen kan den ikke antænde
>
> Jeg har indkøbt 4 nye tændrør af typen NGK CR8HSA...
>
Hmm, har du lige sat dem i. R'et står vistnok for at der er en eller anden
modstand i indbygget i tændrøret (radiostøjdæmpning). Den kan også sidde i
selve hætten og hvis det er tilfældet på din har du jo pludselig den
dobbelte modstand. Måske er det det?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600
| |
Jon Larsen (12-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 12-10-02 14:36 |
|
"> Hmm, har du lige sat dem i. R'et står vistnok for at der er en eller
anden
> modstand i indbygget i tændrøret (radiostøjdæmpning). Den kan også sidde i
> selve hætten og hvis det er tilfældet på din har du jo pludselig den
> dobbelte modstand. Måske er det det?
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Niks.. den har kørt fint med den type tændrør før...
--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
| |
![](/images/tree/0.gif) Biker Mike (13-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 13-10-02 12:00 |
|
"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3da82553$0$72269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...>
> Niks.. den har kørt fint med den type tændrør før...
Hmmm ! Hvad hvis du tørner den med godt med choker på og så tager rørene
ud, er de så våde / fugtige af benzin, eller er de ligeså tørre som da du
satte dem i ??
Hilsen Michael
| |
![](/images/tree/0.gif) Biker Mike (13-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 13-10-02 12:08 |
|
Tilbud afgivet pr mail er altid med forbehold for slid og stand og kan
derfor kun bruges som vejledende
"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3da82553$0$72269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Niks.. den har kørt fint med den type tændrør før...
>
Altså, hvis vi formoder at tændrørene bliver fugtige af benzin når du har
tørnet motoren med godt med choker på , lad os sige 15 - 20 gange af 10
sekunders varihed, så får du jo benzin frem til cylindrene og så burde den
vel starte , eller bare hoste lidt, hvis den ikke gør det (hoster eller
sprutter) og rørene er våde, og du siger at der er godt med gnist på
tændrørene, så bliver næste skridt vel at kontrollere at gnisten springer på
dt rigtige tidspunkt, du har vel ikke rodet med tændingen, vel ?
Hilsen Michael
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jon Larsen (13-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 13-10-02 17:01 |
|
> Altså, hvis vi formoder at tændrørene bliver fugtige af benzin når du har
> tørnet motoren med godt med choker på , lad os sige 15 - 20 gange af 10
> sekunders varihed, så får du jo benzin frem til cylindrene og så burde den
> vel starte , eller bare hoste lidt, hvis den ikke gør det (hoster eller
> sprutter) og rørene er våde, og du siger at der er godt med gnist på
> tændrørene, så bliver næste skridt vel at kontrollere at gnisten springer
på
> dt rigtige tidspunkt, du har vel ikke rodet med tændingen, vel ?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Rørene stinker ligefrem af benzin... dén vil ikke engang antænder den meget
store mængde startgas jeg puster ind i luftfilterkassen selv uden
skumgummi-sagen i....
Jeg har slet ikke rodet med tænding.... jeg ville stille blandingen på
karbsne, og jeg ville lige se på tændrørene, da jeg satte tændrørene i ville
den slet ikke starte.. den var lige ved et par sek. men så døde den helt...
Da jeg af erfaring ved at NGK sutter når det gælder drukning, købte jeg nye
rør af en type jeg ved den har kørt med før.... I dag satte jeg så et
bilbatteri til for mere startstrøm.. men den antænder stadig ikke noget som
helst...
MVH
Jon Larsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Biker Mike (13-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 13-10-02 21:26 |
|
"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3da99afe$0$3737$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Rørene stinker ligefrem af benzin... dén vil ikke engang antænder den
meget
> store mængde startgas jeg puster ind i luftfilterkassen selv uden
> skumgummi-sagen i....
> Jeg har slet ikke rodet med tænding.... jeg ville stille blandingen på
> karbsne, og jeg ville lige se på tændrørene, da jeg satte tændrørene i
ville
> den slet ikke starte.. den var lige ved et par sek. men så døde den
helt...
> Da jeg af erfaring ved at NGK sutter når det gælder drukning, købte jeg
nye
> rør af en type jeg ved den har kørt med før.... I dag satte jeg så et
> bilbatteri til for mere startstrøm.. men den antænder stadig ikke noget
som
> helst...
>
Lyder sært, Men hvis rørene er våde og der er masser af gnist, og på det
rigtige tidspunkt, så må det vel være fordi at den drukner før at den kan
nå at få tændt gasserne, prøv at tage rørene ud og lad dem blive helt
tørre, sluk benzinen på hanen, eller tag slangen af, hvad der nu er bedst,
giv fuld gas, (ingen choker) og tørn motoren (stadig uden rør i) og luft
cylindrene helt ud for kondenseret benzin, prop rørene i og prøv at starte
uden at hverken at give choker eller at tænde for benzinen, (den starter
nok ikke, men giver måske et lille forkølet host) tænd for benzinen og prøv
at starte igen, giv ikke choker eller start gas, det den har brug for hvis
den drukner er luft (ilt) den burde gerne starte nu, hvis den ikke gør det
så tag rørene ud og se hvordan de ser ud, hvis de er helt tørre kan du give
lidt choker ved næste start forsøg, hvis de er våde kan du jo prøve at
lufte ud igen, men ellers bør du nok tænke på om der er noget galt med
indstillingerne på karburatorene.
Hilsen Michael
| |
|
|