|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Vedr. rust i tank. Fra : Henrik |
Dato : 07-10-02 08:45 |
|
Hej NG !
Jeg har købt en gammel brugt tank, hvor der er noget rust indvendig i
tanken. Hvorledes skal/kan det fjernes ?
mvh, Henrik
| |
Hekto (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-10-02 08:51 |
|
In article <3da13c8c$0$96752$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
hekreREM0VE@wmdata.com says...
> Hej NG !
>
> Jeg har købt en gammel brugt tank, hvor der er noget rust indvendig i
> tanken. Hvorledes skal/kan det fjernes ?
>
> mvh, Henrik
>
>
>
Oxalsyre er et gammelt kneb fra sejlskibenes tid!
Det fjerne kun selve rusten. Fås som et hvidt pulver der opløses i vand,
hos Matas.
Om det til gengæld er en god ide at putte det i en tank, ved jeg ikke;
men det tager rusten.
--
/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk
LS650 m. 1-in-1 - Kawasaki KR1 Green, Mean Machine m. 2-in-2 og KIPS -
Peugeot SF100(Kan købes!)
| |
Esben Laursen (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Esben Laursen |
Dato : 07-10-02 09:17 |
|
>
> Jeg har købt en gammel brugt tank, hvor der er noget rust indvendig i
> tanken. Hvorledes skal/kan det fjernes ?
Der findes noget der hedder KREEM, det skulle være en serie til at fjerne og
herefter "male" tanken indvændig..
Du kan kikke lidt på
http://www.ytmag.com/reviews/review1297.htm eller
http://www.instantop.com/cyclepages/kreem.htm
Jeg har aldrig prøvet det, men hvis du finder en der sælger det i danmark
vil jeg meget gernen høre fra det.. Da jeg entlig selv står og mangler det
=)
Esben
| |
Hans Paulin (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 07-10-02 10:15 |
|
"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
news:wtbo9.81069$Qk5.3528987@news010.worldonline.dk...
>
> >
> > Jeg har købt en gammel brugt tank, hvor der er noget rust indvendig
i
> > tanken. Hvorledes skal/kan det fjernes ?
>
....der er osse nogen, der ryster med bl.a. grus inden i...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)
| |
Mikkel Knudsen (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mikkel Knudsen |
Dato : 07-10-02 12:00 |
|
"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
news:wtbo9.81069$Qk5.3528987@news010.worldonline.dk...
>
> >
> > Jeg har købt en gammel brugt tank, hvor der er noget rust indvendig i
> > tanken. Hvorledes skal/kan det fjernes ?
>
> Der findes noget der hedder KREEM, det skulle være en serie til at fjerne
og
> herefter "male" tanken indvændig..
>
Jeg er skuffet - enhver der kender bare en smule til HD, kender også til
rust .. altså har jeg hørt..
Vil bare lige sige at man kan få det der stads - eller noget lignende hos
frank - MC Parts i søborg. Sydmarken et eller andet. www.mcparts.dk
det koster nu en del så vidt jeg husker..
Rensningen kan klares med f.eks. oxalsyre og så en god håndfuld gamle
møtrikker og lignende ned i tanken og så ellers bare i gang med at ryste...
> Du kan kikke lidt på
> http://www.ytmag.com/reviews/review1297.htm eller
> http://www.instantop.com/cyclepages/kreem.htm
>
> Jeg har aldrig prøvet det, men hvis du finder en der sælger det i danmark
> vil jeg meget gernen høre fra det.. Da jeg entlig selv står og mangler det
> =)
>
> Esben
>
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) Carsten (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Carsten |
Dato : 07-10-02 14:58 |
|
PAS PÅ ! Møtrikkerne skal i givet fald være meget små. Hvis ikke,
så risikerer du at lave en masse småbuler i tanken indefra, og det
ser faktisk ikke skidegodt ud
Carsten
"Mikkel Knudsen" <mikkel@[nospam]nurv.dk> skrev i en
meddelelse news:anrpg4$2te5$1@news.cybercity.dk...
> Rensningen kan klares med f.eks. oxalsyre og så en god håndfuld gamle
> møtrikker og lignende ned i tanken og så ellers bare i gang med at
ryste...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-10-02 21:33 |
|
Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en
news:3da192f1$0$84299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> PAS PÅ ! Møtrikkerne skal i givet fald være meget små. Hvis ikke,
> så risikerer du at lave en masse småbuler i tanken indefra,
- - - - - - - - endsamt af messing/lign. hvis de skal være gnist-sikre i
lighed med "ikke flintsten"!!
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mikkel Knudsen (08-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mikkel Knudsen |
Dato : 08-10-02 13:07 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ansrdh$1aq1$3@news.cybercity.dk...
>
> Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en
> news:3da192f1$0$84299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > PAS PÅ ! Møtrikkerne skal i givet fald være meget små. Hvis ikke,
> > så risikerer du at lave en masse småbuler i tanken indefra,
>
> - - - - - - - - endsamt af messing/lign. hvis de skal være gnist-sikre i
> lighed med "ikke flintsten"!!
>
> --
> Armand.
>
Fint point - men har nu ikke hørt om nogen der har leget ballon efter den
operation.
Tror at vædsken i tanken leger stødpude, så der ikke er nogen direkte
kontakt
ellers er det en god ide at have adgang til argon.. så kan man svejse på
tanken mens der er benzin i
Mikkel... med svejst tank ![Blink](images/smileys/nwink.gif) ... sportster tank...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jes Vestervang (08-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-10-02 16:24 |
|
Mikkel Knudsen wrote:
> Tror at vædsken i tanken leger stødpude, så der ikke er nogen direkte
> kontakt
>
Ellers kan man jo (ihvertfald i teorien) bare fylde en god sjat benzin i
tanken, så benzin/luft-blandingen når over øvre antændelsesgrænse og...
nevermind
--
mvh Jes Vestervang
FZS600
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (11-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-10-02 15:17 |
|
Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:hatuna.0d.ln@vissen.vandhane...
> Mikkel Knudsen wrote:
>
> > Tror at vædsken i tanken leger stødpude, så der ikke er nogen
direkte
> > kontakt
> >
> Ellers kan man jo (ihvertfald i teorien) bare fylde en god sjat benzin
i
> tanken, så benzin/luft-blandingen når over øvre antændelsesgrænse
og...
> nevermind
Hæ!
De lærer dig virkeligt noget derinde!!
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jes Vestervang (12-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 12-10-02 12:51 |
|
Armand wrote:
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Mikkel Knudsen wrote:
>>
>> > Tror at vædsken i tanken leger stødpude, så der ikke er nogen
>> > direkte kontakt
>> >
>> Ellers kan man jo (ihvertfald i teorien) bare fylde en god sjat benzin
>> i tanken, så benzin/luft-blandingen når over øvre antændelsesgrænse
>> og... nevermind
>
> Hæ!
> De lærer dig virkeligt noget derinde!!
>
Jaja-jaja ![Glad](images/smileys/glad.gif) Det er faktisk lidt imponerende hvad de når at banke ind i
hovedet på en i løbet af de tre måneder. Jeg kan endda stadig huske navne
på forskellige afgrenere, vandføringen i forskellige slangestørrelser osv.
Nej, sådan noget universitetspjat er jo den rene ferie ifht.
beredskabkorpset
--
mvh Jes Vestervang
FZS600
| |
Psycho Cowboy (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 07-10-02 10:08 |
|
> Jeg har købt en gammel brugt tank, hvor der er noget rust indvendig i
> tanken. Hvorledes skal/kan det fjernes ?
>
> mvh, Henrik
_________________________
Den goe gamle metode, med at fylder tanken med perlesten og derefter ryste
tanken, til armene er blevet så lange at man ikke gider mere, har funket
hver gang på mine gamle knallerter.
Husk dog at skylle rigtig godt med sæbevand bagefter!!
Psycho Cowboy
Babygixxer
| |
Armand (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-10-02 14:40 |
|
Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en
news:3da14f0a$0$794$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> Den goe gamle metode, med at fylder tanken med perlesten og derefter
ryste
> tanken, til armene er blevet så lange at man ikke gider mere, har
funket
> hver gang på mine gamle knallerter.
> Husk dog at skylle rigtig godt med sæbevand bagefter!!
Husk også at sikr dig at der ikke er flint imellem disse perlesten:
Flint + jern = gnister => *BOOOM*
Glasskår, måske endda de små firkantede fra autoglas, er det nærmest
tilgængelige for de fleste og akkurat ligeså virksomt!
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) Carsten (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Carsten |
Dato : 07-10-02 14:57 |
|
Hmmm, mener du "nærmest tilgængelig" ved at gå ned på
parkeringspladsen og forsyne sig selv
Her i kbh er det faktisk ikke nemt at få autoværksteder
til lige at give sådan noget fra sig. Desuden er nudagens
autoruder ikke af den splintrene slags.
Carsten (som faktisk også har lidt rust i tanken)
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
meddelelse news:ans2sc$8ef$4@news.cybercity.dk...
> Glasskår, måske endda de små firkantede fra autoglas, er det nærmest
> tilgængelige for de fleste og akkurat ligeså virksomt!
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 07-10-02 15:03 |
|
"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3da1929f$0$84311$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmmm, mener du "nærmest tilgængelig" ved at gå ned på
> parkeringspladsen og forsyne sig selv
> Her i kbh er det faktisk ikke nemt at få autoværksteder
> til lige at give sådan noget fra sig. Desuden er nudagens
> autoruder ikke af den splintrene slags.
>
> Carsten (som faktisk også har lidt rust i tanken)
>
Ahh, hvis nu du går ind med en six-pack og spørger pænt, så skulle du nok
kunne få nogle glasskår med derfra! (Og nej.. det er ikke når de kylder
ølflaskerne efter dig!
--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter
Suzuki RF400R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ib Jakobsen (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 07-10-02 16:33 |
|
Carsten wrote:
> Hmmm, mener du "nærmest tilgængelig" ved at gå ned på
> parkeringspladsen og forsyne sig selv
> Her i kbh er det faktisk ikke nemt at få autoværksteder
> til lige at give sådan noget fra sig. Desuden er nudagens
> autoruder ikke af den splintrene slags.
Jo, næsten alle andre end forruden.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Martin Sørensen (07-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 07-10-02 10:23 |
| | |
HJK (10-10-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : HJK |
Dato : 10-10-02 15:42 |
|
"Henrik" <hekreREM0VE@wmdata.com> wrote in message
news:3da13c8c$0$96752$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG !
>
> Jeg har købt en gammel brugt tank, hvor der er noget rust indvendig i
> tanken. Hvorledes skal/kan det fjernes ?
>
> mvh, Henrik
>
Og når du så har gjort tanken ren, bruger du en tankforsegling som 3M laver
(jeg kan ikke huske hvad stadset hedder) Du kommer hele dåsens indhold, 1
liter, i, og ryster tanken godt, vender den op og ned osv. Ryst den et par
gange i døgnet i en uges tid. Og så hælder du retsen ud i dåsen igen, og
lader tanken tørre godt. Du har nu en kemisk bestandig hinde i tanken, og du
får aldrig rust i den igen, og du får ingen snavs i karburatoren. Dåsens
indhold er tilstrækkelig til behandling af ca 4 motorcykelbenzintanke.
Metoden, jeg har brugt til mine veteraner, gør også ,at hvis der skulle være
en lille revne i tanken, bliver den tæt.
mvh
Hans Jørgen
| |
|
|