|
| Motard Fra : uffe.j |
Dato : 03-10-02 20:14 |
|
Er der nogen der kan fortælle lidt om hvad en motard-mc egentlig er?
Jeg har selv en anelse om noget mellem en offroader og en racer, men kunne
godt lide at vide noget mere præcist.
Eventuelt nogen adresser på hjemmesider om emnet.
| |
Michael K. S. (03-10-2002)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 03-10-02 21:17 |
|
On Thu, 3 Oct 2002 21:13:37 +0200, "uffe.j" <uffe.j@private.dk> wrote:
>Jeg har selv en anelse om noget mellem en offroader og en racer, men kunne
>godt lide at vide noget mere præcist.
Det vil jeg så lade andre om,men kan da fortælle at Supermotardklassen
i dansk RR er noget ugleset og stort set alle andre klasser bryder sig
ikke voldsomt meget om at køre med dem,hvad der ofte sker når de
blander klasser.Selvom de er vældig underholdende at se på,så er de
tilsvarende rådne at køre med, da de kører helt andre linier end alle
dem på traditionelle racere,hvilket i praksis betyder at man tit
krydser linier i sving...og så går det sjove ligesom af det.
-M
| |
Claus Rittig (04-10-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 04-10-02 15:34 |
|
"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:vc9ppus3tr0b03atfagteemrfo0me54hjv@4ax.com...
> On Thu, 3 Oct 2002 21:13:37 +0200, "uffe.j" <uffe.j@private.dk> wrote:
> ...rådne at køre med, da de kører helt andre linier end alle
> dem på traditionelle racere,hvilket i praksis betyder at man tit
> krydser linier i sving...og så går det sjove ligesom af det.
Næh, ikke for os der kan styre! (Motard'erne)
Vi syns stadig det er sjovt!
Dybest set er Motard en motocross, enduro eller off-road motorcykel som man
monterer de samme 17" sportshjul på som sidder på alle GSXRYZ modellerne.
Dog holder man sig oftest til forhjul med enkeltskive (som så er 320mm)
fordi terrænmodellerne kun har en kaliper.
Andre mulige modifikationer kunne være at sænke motorcyklen lidt i
affjedringen, ændre skærme så de ikke blafrer for meget i fartvinden ved de
høje hastigheder osv.
Hvorfor laver man så sådan noget?
Nogen gør det for at køre race. I Danmark køres motard race desværre kun på
asfalt, og det tager en del af fornøjelsen, men i udlandet køres typisk på
baner der er 2/3 asfalt og 1/3 jord, så cyklen skal kunne lidt af det hele.
Nogle gør det for at have en sjov cykel at lege på (mig). Sådan en
65hk/102,5kg motorcykel med masser af vejgreb og en noget overdimensioneret
forbremse er meget let på forhjul, baghjul og ... øh... siden. Men den er
fanme underholdende!
Rittig
| |
Michael K. S. (04-10-2002)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 04-10-02 16:15 |
|
On Fri, 4 Oct 2002 16:33:36 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:
>Næh, ikke for os der kan styre! (Motard'erne)
>Vi syns stadig det er sjovt!
Ja det er sikkert vældig sjovt at køre _på_ dem,men lidt mindre sjovt
at køre _med_ dem,i hvert fald hvis man ikke selv er på en Motard,der
er garanti for "oplevelser" i hvert fald.De er lidt til en side,både
på banen og i pitten )
Men sjove at se på - det er de nu,selvom rigtigt Motard-race som de
praktiserer det rundt omkring i Europa er endnu mere underholdende....
-M
| |
Christian Raaby (03-10-2002)
| Kommentar Fra : Christian Raaby |
Dato : 03-10-02 21:18 |
| | |
|
|