Hej kåre.
det er sindsygt vigtigt at dit batteri er i `topform` når du måler. da en
generator IKKE arbejder 100% når ikke den får den fødestrøm den ku tænke sig
( tro mig jeg har mere en en gang endt med at pille en generator af igen og
skiftet batteriet istedet ) og det at den dog regulerer tyder på lidt på at
den ikk er rigtigt i stykker.
--
Med Venlig Hilsen.
Frank Holm. Kava GPX750 - honda cb 350 & 450 twin
Rude Teknik
Tlf 55451881/23611882
www.rudeteknik.dk
Kåre Nejmann <post@kan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d4fmpuka7ojdhejrnc37gguth8mq13smaj@4ax.com...
> Jeg har lidt problemer med SuperTenere'en for tiden, den vil nemlig
> ikke starte selv.
>
> I dag fandt jeg voltmeteret frem og lavede lidt eksperimenter.
> Batterispændingen lå på 12V. Starteren kunne dreje motoren et par
> omgange, derefter klikkede den bare.
>
> Heldigvis er det ikke så svært at løbe cyklen i gang - og så starter
> den som regel i første forsøg.
>
> Spændingen over batteriet målte jeg så til:
>
> 13,9V i tomgang uden lys
> 12,4V i tomgang med lys
> 13,2V ved 3000 rpm. uden lys
> 12,5V ved 3000 rpm. med lys
>
> I en 'Reparatur anleitung' på biblioteket har jeg læst, at spændingen
> burde ligge mellem 13,5V om 15,3V - godt nok med et 'friskt' batteri
> (mindst 12,8V) - men det passer jo langt fra med det, jeg har målt.
>
> Det undrer mig også lidt, at spændingen er størst, i tomgang. Så kører
> generatoren jo hurtigere rundt, men der skal selvfølgelig også laves
> flere gnister?
>
> Nu er spørgsmålet så, hvad der er galt?
> Hvordan finder jeg ud af, om det er generator, ledning/stik, regulator
> eller batteri, der fejler noget?
>
> --
> Venlig hilsen
> Kåre Nejmann - Yamaha XTZ750 SuperTénéré