> hvilken 2t olie er den bedste til højtyende motorer?(med litter efekt på
> over 300 hk/l).
Tror ikke der findes en decideret "bedste", så kommer vi vist ind på
religion
Jeg kørte med IP GPX Pro-2 på min Cagiva Mito 125, og den og så Motorex's
den dyre fuldsyntetiske er dem jeg har bedste erfaringer med, hvis vi
snakker sod, holdbarhed, etc.
Motorex'en har jeg kun prøvet på en 70cc scooter med en littereffekt på ca.
200hk/l.
> skal man købe fuld syntetisk
> eller mineralsk?
JEG ville købe fuldsyntetisk til alt over 200hk/l, det er sikkert. Men det
er sikkert bare mig
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Better safe than sorry..
> Hvilke olier soder mindst?
Godt spørgsmål, men både IP's GPX Pro-2 og Castrol TTS brænder virkeligt
rent. Castrol "sovser" lidt, mens IP'en brænder til et fint tyndt lag støv
nærmest.
> er det en bjørnetjeneste at
> hælde mere olie i end nødvendigt.
På en maskine hvor du selv blander vil det have en negativ effekt at blande
mere olie end nødvendigt i benzinen, da kølingen så nedsættes (du erstatter
benzin med olie, det køler ikke).
På en maskine med selvblander burde der ikke ske noget ved det. Ikke andet
end at den måske oser lidt (mere?) end den gør normalt, og muligvis soder
mere end den ellers ville. Self' skal du også hyppigere fylde mere olie på
hvis den blander mere i =)
> Har det nogen betydning om man skifter
> mærker hyppigt eller holder sig til den samme?
Don't! Har set olier der reagerer fjendtligt (hvis man kan sige det sådan)
på andre olier, og bliver til en værre gang vælling der ikke smører. Har
sågar set olie klumpe sammen.
> har farven nogen betydning?
Slet ikke. Tykkelsen har derimod lidt at sige. Normalt er en god olie
rimelig tynd i det, ret mig hvis jeg tager fejl.
--
- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--