/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SÅ måtte jeg ned med 80-90km/t ;o(
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-02 14:08

Bilen køre jo ikke, den skal ha ny kølerslange, og jeg skulle jo ud til VW
idag og køre TDI cup.. det sjaskede ned, nå men op på kawa'en og afsted..
efter 4mins er der en vej med 2 biler foran mig, og længere nede er der
fartbump, jeg ser lige mit snit til at brøle uden om den første bil, og det
går fint, så ser jeg at der længere fremme kommer en hiace kørende, så jeg
kunne ikke snuppe nr 2 også, så jeg trækker ind og bremser.. SKJITCH siger
min forhjule og nu glider jeg så med 80 kmt istedet.. kværnen tager hurtigt
fra, den er jo noget tungere, så den forsvinder fremad, og jeg som kure på
maven drejer ind mod kantstenen, imens kan jeg køre kværnen forsvinder, og
jeg kan huske at jeg tænkte på om det ramte den gule passat variant taxa
oppe foran.. og så kommer kantstenen, som jeg så glider langs.. og
pludselig ligger jeg stille.. jeg rejser mig med det samme, har lidt ondt
men alt fungere, og manden fra passaten, og bilen bagfra kommer løbende, og
manden i hiacen holder der allerede, og spørger om jeg er ok.. "jaja det
tror jeg nok" svare jeg.. og så kommer ham fra bilen bagved, "er du ok ?", "
du er godt nok heldig at jeg nåede at bremse, ellers havde jeg ramt dig!",
jeg er lidt fovirret og siger "ja det var da heldigt", så kommer ham fra
passaten, han siger at han nåede at se mig vælte, og at han nåede at gi
passaten gas, så kværnen ikke ramte ham, så det var godt nok..
Manden fra passaten hjælper mig så med at rejse kværnen. jeg siger mange
tak, og de køre begge to..
Jeg ser på kværnen og min passagerhjelm, som jeg havde på højre albue, der
mangler sidebeslagene..
så dem løber jeg ca 100meter tilbage for at samle op.. jeg har gledet over
100 meter.. og cyklen over det dobbelte !
Damn en glidetur det var, og så på mavsen, det var ligesom i badeland )

Damage rapport:

Mig:
min jakke har 4-5 små huller.
mine bukser (nej jeg var så dum ikke at tage køre bukser på) er flået op 3
store steder.
og min pasager hjelm, som jeg havde på albuen er godt ridset.
jeg har en lille hudafskrabning på hoften,
en lille en på knæet
og 2 små på min venstre underarm..
eller er at som det skal være

Cyklen:
styrkåben er revet over der hvor den var smårevnet.
kåbe stativet var revet skævt.
foreste blinklys er væk !
udstødningen er bulet.
sidedækslet er slebet helt ned, man kan ikke engang ane GPZ mere !
en lille bule i tanken.
sidespejl bøjet.
og små ridser rundt omkring..
men intet vitalt er dødt !

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk



 
 
Thomas Hjort (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 22-09-02 14:05


"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:amkeso$5cd$1@sunsite.dk...

Damn. Sikke noget lort. Og så på en rengvåd Søndag!
Håber du har kasko, for det ser ikke ud til det bliver billigt at rette op
på alle de skader.

Mvh Thomas
SV650S
*som ikke har bidt græsset. Endnu.....7-9-13.





[8260]Anders Olesen (24-09-2002)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 24-09-02 23:51

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:amkf6p$bvr$1@news.cybercity.dk...
>
> "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> news:amkeso$5cd$1@sunsite.dk...
>
> Damn. Sikke noget lort. Og så på en rengvåd Søndag!
> Håber du har kasko, for det ser ikke ud til det bliver billigt at rette op
> på alle de skader.
>
> Mvh Thomas
> SV650S
> *som ikke har bidt græsset. Endnu.....7-9-13.
>
Hvis man vil ordne ting, så det ser ud som nyt koster alle styrt jo en
formue. Er man ligeglad med udeendet, men vil bare have det mekaniske
iorden, kan mange styrt vel reppes for rimelige penge? Man kommer langt med
gaffa
Mvh
Anders O



albert (22-09-2002)
Kommentar
Fra : albert


Dato : 22-09-02 14:52

Jeg kan da kun sige tillykke !!! Jeg ville da være ovenud lykkelig over at
kunne styrte med 80-90 imellem en flok biler uden at komme det mindste til
skade !!!!!!

Og dejligt endeligt at læse om MC-uheld hvor der ingen døde er :-/

Derudover er det naturligvis ærgeligt med kværnen, meen alt taget i
betragtning....



Btw: Hvorfor skred hjulene ? Manglede du mønster ? Klodsede du ? Var der
skidt på vejen ?


Mvh Albert

> Damage rapport:
>
> Mig:
> min jakke har 4-5 små huller.
> mine bukser (nej jeg var så dum ikke at tage køre bukser på) er flået op 3
> store steder.
> og min pasager hjelm, som jeg havde på albuen er godt ridset.
> jeg har en lille hudafskrabning på hoften,
> en lille en på knæet
> og 2 små på min venstre underarm..
> eller er at som det skal være
>
> Cyklen:
> styrkåben er revet over der hvor den var smårevnet.
> kåbe stativet var revet skævt.
> foreste blinklys er væk !
> udstødningen er bulet.
> sidedækslet er slebet helt ned, man kan ikke engang ane GPZ mere !
> en lille bule i tanken.
> sidespejl bøjet.
> og små ridser rundt omkring..
> men intet vitalt er dødt !




Morten Juel (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-02 15:17

> Jeg kan da kun sige tillykke !!! Jeg ville da være ovenud lykkelig over
at
> kunne styrte med 80-90 imellem en flok biler uden at komme det mindste til
> skade !!!!!!
ja, det sagde min pige også

> Og dejligt endeligt at læse om MC-uheld hvor der ingen døde er :-/
jeps, specielt denne gang !!!

> Derudover er det naturligvis ærgeligt med kværnen, meen alt taget i
> betragtning....
ja pis være med den.

> Btw: Hvorfor skred hjulene ? Manglede du mønster ? Klodsede du ? Var der
> skidt på vejen ?
det er jeg faktisk lidt usikker om, der er mønster nok på fordækket, jeg
tror bare at der var spejlglat pga regn og asfalt type, og så var jeg måske
lige overivrig nok med forbremsen.. men jeg nåede ikke 100% at rigistrere om
den blokerede.. det går jo temmeligt stærkt

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk



Jens Jacob Bager Jen~ (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-09-02 15:45

> det er jeg faktisk lidt usikker om, der er mønster nok på fordækket, jeg
> tror bare at der var spejlglat pga regn og asfalt type, og så var jeg
måske
> lige overivrig nok med forbremsen.. men jeg nåede ikke 100% at rigistrere
om
> den blokerede.. det går jo temmeligt stærkt

Hej Morten

Godt der ikke skete dig noget.

En MC vælter ikke at sig selv. Du er væltet p.g.a. overbremsning med
blokering til følge. Grunden til du overbremsede er at i det våde føre
betyder gummiblødheden endnu mere for brebet end på tør vej. Det er en almen
fejl at tro at vådgrebet kun skyldes godt mønster. Godt mønster bruges til
at dræne vand væk. Især ved højere hastigheder. Det er gummiets blødhed der
sørger for friktionen mellem dæk og vejbane. Jo varmere et dæk er, jo
blødere er det. En dag som i dag som er 11 grader og våd har dækkene ikke
noget varme, derfor betyder dækkets blødhed rigtigt meget. Det er på denne
årstid gamle hårde touring dæk viser deres svagheder. Du fandt ud af det på
den hånde måde. Hvis du er i tvivl om der er mønster nok på dit fordæk, så
er det i min bog helt færdigt. Husk fordæk slides ikke på samme måde som
bagdæk. Fordæk bliver som regel misformede, revnede og gamle før de er slidt
ned til 1mm. De skal næsten altid skiftes længe inden de er slidt til
slidmærket. Fordæk bliver kantede i profilen både på sværs og på langs.
Kører du hånden ned af dækket skal det være glat og ikke "kupperet". Hvis du
kigger ned på profilen fra oven skal det være helt rundt og ikke være 3
eller 5-kantet.

Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
(de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00
istedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
over 4 år gamle. Dit dæk er sikkert alt for gammelt. Det er hærdet med
alderen og har mistet sit greb. Det mærker man ikke nemt på en tør varm vej,
men i koldt vådt føre kan de være spejl glatte.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og en halv Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Ib Jakobsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-09-02 17:30

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Dit dæk er sikkert alt for gammelt. Det er hærdet med
> alderen og har mistet sit greb. Det mærker man ikke nemt på en tør varm vej,
> men i koldt vådt føre kan de være spejl glatte.

Jeg har lige passeret Torrevieja i syd spanien. Med et Metzelerbagdæk der have
kørt halvdelen af sin levetid. Dækket var et år gammelt. På motorvej og i by er
asfalten slidt, ikke med sejlende tjære. Et par lette accelerationer, ikke
vilde, afslørede at grebet absolut ikke var godt. Faktisk kunne den lave
hjulspind i tredie gear fra tomgang!. Jeg prøvede endda en baghjulsudskridning
med 130 km/t på motorvej. Jeg gætter på at våde brosten har bedre greb. Dette
ment som en reminder til at man nok aldrig skal stole helt på vejret/asfalten.
Iøvrigt en tur på 2600 km non-stop.
--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Michael [2760] (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael [2760]


Dato : 22-09-02 16:00

Hej Morten...
Det gyser når jeg læser om din tur, selvom man tror der er styr på det hele,
er det så utroligt lidt der skal til før det går galt,
hvor er det godt der ikke skedte mere...
Mvh..
Michael FZR1000



Morten Juel (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-02 16:13

> Hej Morten...
> Det gyser når jeg læser om din tur, selvom man tror der er styr på det
hele,
> er det så utroligt lidt der skal til før det går galt,
> hvor er det godt der ikke skedte mere...
ja, jeg synes nu jeg bremsede så forsigtigt som jeg plejer med forbremsen..
men et eller andet gik sq galt..

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk



Henrik Steen Larsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 22-09-02 16:12

> > er det så utroligt lidt der skal til før det går galt,
> > hvor er det godt der ikke skedte mere...
> ja, jeg synes nu jeg bremsede så forsigtigt som jeg plejer med
forbremsen..
> men et eller andet gik sq galt..

Den erfaring gjorde jeg mig også for ca. 3 år siden. Og siden da har jeg
kørt væsentlig mere forsigtigt i regnvejr - og har tillige brugt bagbremsen
meget mere end før. Af og til skrider baghjulet ud, men det kan man rette op
på. Hvis forhjulet skrider kan det hurtigt koste $$$.

Godt der kun skete materiel skade + lidt personlige småskader.



Anders Majland \(Rep~ (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 23-09-02 08:39

> > ja, jeg synes nu jeg bremsede så forsigtigt som jeg plejer med
> > forbremsen..

Ja som du plejer når tempertaturen er 15-20 grader og rimeligt tørt. Du har
nu også lært at kold våd asfalt har en væsenligt mindre bid....

> Den erfaring gjorde jeg mig også for ca. 3 år siden. Og siden da har jeg
> kørt væsentlig mere forsigtigt i regnvejr

Det er ret tæt på et år siden at jeg lavede præcist samme "stunt". Jeg var
også kun ~5 min hjemmefra på helt kolde dæk hvor jeg fik overbremset
forhjulet på en fedtet våd asfalt - heldigvis med en lavere hastighed, og
jeg slap også uden brækkede lemmer. Men det er først nu her et år efter at
min skulder er ved at være helt i orden igen - men jeg skal nok holde mig
fra badminton alligevel ...

/A



Claus Rittig (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-09-02 18:09

"Michael [2760]" <FZR1000@sporty.dk> skrev i en meddelelse
news:TTkj9.16013$Qk5.756575@news010.worldonline.dk...
> Hej Morten...
> Det gyser når jeg læser om din tur, selvom man tror der er styr på det
hele,
> er det så utroligt lidt der skal til før det går galt,

Ja, de tanker får jeg også!
Pas på jer selv, derude!

Rittig



Kristoffer Lippert (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 22-09-02 20:59

Shyt! - nå, men bonus for at passe godt på dig selv, at kawa'en måtte lide,
er bare sur røv, men det kender jeg kun alt for godt. :-/

Anyway, jeg havde også lige et baghjul der ville en anden retning i aftes,
da jeg bremsede ned til et rødt lys. Det var selvfølgeligt fåd og fedtet
astfalt, og ikke noget der nåde at blive rigtigt kritisk, men det var under
en nedgearing det skete, og det var ikke engang en hård en. bare stille og
roligt. Det var sgu' bare glat...

Mvh
Kristoffer - der kører mere forsigtigt når de regner...



Morten Juel (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-02 21:09

, men det var under
> en nedgearing det skete, og det var ikke engang en hård en. bare stille og
> roligt. Det var sgu' bare glat...
ja ved nedgearinger kan det komme uventet og det er farligt ! ;o(

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 17000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk



Henrik Nielsen - Rap~ (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 23-09-02 12:37

Damn. Men godt der ikke skete noget alvorligt med dig.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Ksa (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 23-09-02 15:40

Hej Morten det var sgu godt der ikke skete dig noget, men så kan det være at
du lære nu at køre med dit sikkerheds udstyr!!!!!!

Ksa Duc.900SL





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409250
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste