|
| Hvodden mæ vand i carbs??? Fra : Hans L. Baldrian |
Dato : 20-09-02 20:54 |
|
Hej NG
Kawaen er sgu sær!!! Den logrer med halen når jeg kommer ned i garagen - den
skal bare se nøglen og så starter den.
Meeen:
Nogle gange går den død kort efter start - og det er nu ikke det værste -
men efter en tur og en pause (2-5 timer) starter den fin og gør død meget
kort efter start (400-500 m)
Ind-i-mellem starter´den fint igen - men mest almindeligt er det at den skal
punkes på starteren længe... og underligt nok starter den oftest når jeg
SLIPPER starterknappen. Hvis jeg parkere og prøver igen er alt ok.
Jeg tømte derfor svømmerhusene (tænkte det var skidt) - men det hjalp kun en
dag.
Så var det at jeg tænkte:
Der er noget mayonaise i olien - er det måske fordi jeg kører relativt korte
ture -og kan det tænkes at der er kondens i kaburratorerne? Hvis det kan
tænkes - hvordan får jeg det så ud?????
Eller skal jeg lede et helt andet sted - og i givet fald hvor?
pft
Hans
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (21-09-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 21-09-02 09:05 |
|
Hvis det er vand, så hæl lidt kaburatorsprit i tanken. Det "binder" vandet
og vupti, så er det væk. Også en god idé inden man stalder den op for
vinteren. Bare i den sidste tankfuld benzin, man kører "af".
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Ukendt (21-09-2002)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-09-02 09:14 |
|
"> Ind-i-mellem starter´den fint igen - men mest almindeligt er det at den
skal
> punkes på starteren længe... og underligt nok starter den oftest når jeg
> SLIPPER starterknappen. Hvis jeg parkere og prøver igen er alt ok.
>
>Hvis den starter når du slipper knappen, kunne det være pga for lav
spænding = ingen tænding. Når du slipper knappen , stiger spændingen, og du
får gnist.
Batteri ?
Hilsen
Jesper
| |
Hans L. Baldrian (21-09-2002)
| Kommentar Fra : Hans L. Baldrian |
Dato : 21-09-02 10:04 |
|
Batteriet er fint nok 12.45v Kan det være at jeg drukner den?
"jesper ankersen" <jaATdynometDOTdk> skrev i en meddelelse
news:3d8c2a41$0$38976$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "> Ind-i-mellem starter´den fint igen - men mest almindeligt er det at den
> skal
> > punkes på starteren længe... og underligt nok starter den oftest når
jeg
> > SLIPPER starterknappen. Hvis jeg parkere og prøver igen er alt ok.
> >
> >Hvis den starter når du slipper knappen, kunne det være pga for lav
> spænding = ingen tænding. Når du slipper knappen , stiger spændingen, og
du
> får gnist.
> Batteri ?
> Hilsen
>
> Jesper
>
>
| |
Bjørn S (21-09-2002)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 21-09-02 14:06 |
|
"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:%CWi9.18$_i7.555@news.get2net.dk...
> Batteriet er fint nok 12.45v Kan det være at jeg drukner den?
Ubelastet - 12,45 volt ?
Det lyder for lavt, et OK batteri holder 12,8 v.
Forsøg at mål batteriet når du aktiverer starteren. Vet ikke hvor mye det
skal falde, men er du nede rundt 9 volt har jo ikke dit tændingsanlæg meget
at leve af.
/Bjørn
| |
Preben Riis Sørensen (21-09-2002)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 21-09-02 22:55 |
|
Hans L. Baldrian <Baldrian@get2net.dk> skrev i en
news:i2Li9.1253$6n6.2028@news.get2net.dk...
> Hej NG
>
> Kawaen er sgu sær!!! Den logrer med halen når jeg kommer ned i garagen -
den
> skal bare se nøglen og så starter den.
>
> Meeen:
>
> Nogle gange går den død kort efter start - og det er nu ikke det værste -
> men efter en tur og en pause (2-5 timer) starter den fin og gør død meget
> kort efter start (400-500 m)
>
> Ind-i-mellem starter´den fint igen - men mest almindeligt er det at den
skal
> punkes på starteren længe... og underligt nok starter den oftest når jeg
> SLIPPER starterknappen. Hvis jeg parkere og prøver igen er alt ok.
>
> Jeg tømte derfor svømmerhusene (tænkte det var skidt) - men det hjalp kun
en
> dag.
>
> Så var det at jeg tænkte:
>
> Der er noget mayonaise i olien - er det måske fordi jeg kører relativt
korte
> ture -og kan det tænkes at der er kondens i kaburratorerne? Hvis det kan
> tænkes - hvordan får jeg det så ud?????
>
> Eller skal jeg lede et helt andet sted - og i givet fald hvor?
>
> pft
>
> Hans
>
>
Du har sikkert et for tæt tankdæksel, så den får for lidt at leve af, det er
værst ved fuld tank. Men det k a n også være vand der laver variable numre
med en for tæt og tilstoppet tanksi. Du kan rense den/disse og så prikke
hullerne lidt større med en nål.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Armand (21-09-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-09-02 18:06 |
|
Hans L. Baldrian <Baldrian@get2net.dk> skrev i en
news:i2Li9.1253$6n6.2028@news.get2net.dk...
> Hej NG
>
> Kawaen er sgu sær!!! Den logrer med halen når jeg kommer ned i
garagen - den
> skal bare se nøglen og så starter den.
>
> Meeen:
>
> Nogle gange går den død kort efter start - og det er nu ikke det
værste -
> men efter en tur og en pause (2-5 timer) starter den fin og gør død
meget
> kort efter start (400-500 m)
>
Er der vacuum-hane på'en?
Ifald: Prøv at benytte "PRI" permanent forat se om det retter op på
begivenhederne!
Ifald deraf: Vacuum-ventilen er i u-du! Enten en mør slange eller en
ditto membran, som vacuum'et efterfyldes igennem hvorved at der ikke er
sug nok til at åbne for bensin-ventilen :-/
--
Armand
| |
|
|