/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvis man spejler æg på sin udstødning
Fra : Jesper B


Dato : 16-09-02 13:33

Her er et godt råd til jer der har fået brændt skosåler og andet lækkert af
på jeres forkromede udstødninger.

Jeg har skiftet rørende på min dragstar og har ikke længere varmeskjold på
udsatte steder. (man må jo lide for skønheden) Det er ikke ualmindeligt at
jeg eller min passager for strejfet udstødningen med skosåler og bukseben.
Det efterlader nogle grimme sorte mærker der er brændt godt og grundigt
fast.

Men frygt ej der er en ganske simpel og skånsom metode til at få den slags
fjernet...BRUNSÆBE!!!

Ja tro det eller ej men det virker formidabelt. Det var faktisk min gamle
mor der gav mig ideen. Hvis hun har en bageplade hvor noget har brændt sig
godt og grundigt fast. Smører hun et godt tykt lag brunsæbe ud over hele
skidtet og så en tur i ovnen på fuldhammer. Så er det stort set lige til at
tørre af bagefter.

Det virker også på udstødninger. Jeg smurte et pænt lag brunsæbe på de
områder hvor der var mærker. Startede motoren og lod den kører til sæben var
boblet godt op og næsten brændt sort de stæder der var tæt på motoren.
Længere ned på rørende hvor de ikke bliver så varme fik de en tur med en
varmeblæser. Derefter slukkede jeg motoren og lød det køle i 10-15 min.
Efter den behandling var både sæbe og sorte mærker lige til at tørre af med
en svamp. Skulle der være lidt små sorte gnister tilbage kan det tages med
en polerklud, lidt knofedt og Autosol.

Minimalt slid, ingen opløsningsmidler, næsten intet arbejde og et par
udstødninger så gode som nye.

Det måtte jeg simpelt hen dele med gruppen.

/Jesper
XVS 650



 
 
BoS (16-09-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 16-09-02 15:27

Fantastisk!!! Det skal prøves på min kammerats sko-insværtede
udstødninger...!
Det er det største jeg har hørt siden afspændings-tricket

mvh Bo



Futte & Co. (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 16-09-02 18:20


"BoS" <elskak@hotmail.com> wrote in message news:am4pmn$kh3$1@sunsite.dk...
> Fantastisk!!! Det skal prøves på min kammerats sko-insværtede
> udstødninger...!
> Det er det største jeg har hørt siden afspændings-tricket
>
> mvh Bo
>
En advarsel!
Pas på med lakerede (malede) overflader . Brun sæbe er velegnet til at
fjerne maling. Smør et tykt lag på, lad det sidde et døgns tid og skyl
derefter brun sæbe og maling af med vand. Hvis sæben tørrer for hurtigt kan
et stykke madfolie (vitawrap) holde sæben fra at tørre. Denne metode er den
mest miljøvenlige metode til afrensning af malingslag.
Til fastbrændte pletter på crom kan brun sæbe der sidder i et døgn, bløde
pletten op så det er til at skrabe resterne af. Det er ikke nødvendigt at
varme emnet op med gasbrænder. En brænder der smutter kan anrette skader på
plast og malede overflader.......... Og så er der bensin på en
motorcykel..................... lad billedet stå et øjeblik.


hilsen
Jørgen
CB550F , den fine årgang 1975-76 , cirka.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.386 / Virus Database: 218 - Release Date: 09-09-2002



Jimmi (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 16-09-02 18:46

> Til fastbrændte pletter på crom kan brun sæbe der sidder i et døgn, bløde
> pletten op så det er til at skrabe resterne af. Det er ikke nødvendigt at
> varme emnet op med gasbrænder. En brænder der smutter kan anrette skader

> plast og malede overflader.......... Og så er der bensin på en
> motorcykel..................... lad billedet stå et øjeblik.

Der var vist ikke nogen der sagde gasbrænder, en varmeblæser kan jo bare
være en hårtørre, eller en af de lidt kraftigere til at smelte plast
forsejlinger. Og hvem gider vente i en hel dag, når det kan overstås på 10
minutter?

For det meste sidder det brændte gumme etc. jo på de varmeste sted på
udstødningen lige ved fusserne, så skulle operationen jo gerne kunne klares
uden andre hjælpemidler end den brune sæbe.

/Jimmi
(XJ600S)




Tony (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 16-09-02 18:31

> Det er det største jeg har hørt siden afspændings-tricket

æh, er det at slappe af i skuldrene i sving?

Eller hvad?

Tony



Jonas Holt (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 16-09-02 19:03

> > Det er det største jeg har hørt siden afspændings-tricket

> æh, er det at slappe af i skuldrene i sving?


LOL

Når man har vasket sin cykel med vandværksvand og ikke gider tørre den med
vaskeskind, men på den anden side heller ikke vil have kalkpletterne
siddende på chrom, malede overflader mv., kan man overhælde cyklen med
regnvand eller med en spand vand tilsat 1-2 spsk afspændingsmiddel (ikke
skyllemiddel :) af den slags man hælder på opvaskemaskinen.

Cyklen stilles nu til tørre i skyggen og et sted hvor det ikke støver og
vupti har man en cykel helt uden kalkpletter!

Pas på ikke at overdosere med afspændingsmidlet, så bliver cyklen nemlig
stribet.

Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



wheeler (16-09-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 16-09-02 20:37


"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3d861cab$0$95114$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Det er det største jeg har hørt siden afspændings-tricket
>
> > æh, er det at slappe af i skuldrene i sving?

Nu vi er ved husrådene - så er en lille skavt afspændingsmiddel i
opvaskebaljen ej heller at fornægte...

Wheeler som for 14 dage siden købte en opvaskemaskine i Netto til 1.300.-




Per Emborg (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 16-09-02 22:19

--
"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3d861cab$0$95114$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Det er det største jeg har hørt siden afspændings-tricket
>
> > æh, er det at slappe af i skuldrene i sving?
>
>
> LOL
>
> Når man har vasket sin cykel med vandværksvand og ikke gider tørre den med
> vaskeskind, men på den anden side heller ikke vil have kalkpletterne
> siddende på chrom, malede overflader mv., kan man overhælde cyklen med
> regnvand eller med en spand vand tilsat 1-2 spsk afspændingsmiddel (ikke
> skyllemiddel :) af den slags man hælder på opvaskemaskinen.
>
> Cyklen stilles nu til tørre i skyggen og et sted hvor det ikke støver og
> vupti har man en cykel helt uden kalkpletter!
>
> Pas på ikke at overdosere med afspændingsmidlet, så bliver cyklen nemlig
> stribet.
>
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2
>
> 1-2 spsk øhhhhh har du læst på etiketten der står 1 ml pr 5 l. vand !!!!!
1 spsk er ca 10 ml
så du skal bruge mindre end lidt
Per Emborg

mail@kvikkerten.dk




RpR (16-09-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 16-09-02 22:30

> > 1-2 spsk øhhhhh har du læst på etiketten der står 1 ml pr 5 l. vand
!!!!!
> 1 spsk er ca 10 ml
> så du skal bruge mindre end lidt

Har du måske set hans spand?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Allan Bojesen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 16-09-02 21:00


"Jesper B" <jesper@bramgraphix.dk> skrev i en meddelelse
news:am4j30$p22$1@news.cybercity.dk...
> Her er et godt råd til jer der har fået brændt skosåler og andet lækkert
af
> på jeres forkromede udstødninger.
>
> Jeg har skiftet rørende på min dragstar og har ikke længere varmeskjold på
> udsatte steder. (man må jo lide for skønheden) Det er ikke ualmindeligt at
> jeg eller min passager for strejfet udstødningen med skosåler og bukseben.
> Det efterlader nogle grimme sorte mærker der er brændt godt og grundigt
> fast.
>
> Men frygt ej der er en ganske simpel og skånsom metode til at få den slags
> fjernet...BRUNSÆBE!!!
>
> Ja tro det eller ej men det virker formidabelt. Det var faktisk min gamle
> mor der gav mig ideen. Hvis hun har en bageplade hvor noget har brændt sig
> godt og grundigt fast. Smører hun et godt tykt lag brunsæbe ud over hele
> skidtet og så en tur i ovnen på fuldhammer. Så er det stort set lige til
at
> tørre af bagefter.
>
> Det virker også på udstødninger. Jeg smurte et pænt lag brunsæbe på de
> områder hvor der var mærker. Startede motoren og lod den kører til sæben
var
> boblet godt op og næsten brændt sort de stæder der var tæt på motoren.
> Længere ned på rørende hvor de ikke bliver så varme fik de en tur med en
> varmeblæser. Derefter slukkede jeg motoren og lød det køle i 10-15 min.
> Efter den behandling var både sæbe og sorte mærker lige til at tørre af
med
> en svamp. Skulle der være lidt små sorte gnister tilbage kan det tages med
> en polerklud, lidt knofedt og Autosol.
>
> Minimalt slid, ingen opløsningsmidler, næsten intet arbejde og et par
> udstødninger så gode som nye.
>
> Det måtte jeg simpelt hen dele med gruppen.

Gå ind på www.dmcn.dk og opret dit gode råd under den nye FAQ.

Allan Bojesen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409250
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste