Hej! Allesammen
Jeg fik endelig købt min Triumph Tiger 100 S-1970, inden jeg tilter. det var
ikke lige den model jeg ville have, men syntes den var fin.
Tidl. ejer Tonny Weikop fortalte mig, og e-mail til mig, den havde
Englelyd,og ikke brugte olie.
Jeg tog ud til ham, han startede den op, sagde han var tidligere servicechef
hos Domi, så jeg kunne jeg stole på ham, så jeg behøvede ikke at prøve
den.Det hele lød meget godt, vi forhandlede lidt om prisen, jeg betalte
Kontant og kørte glad hjem.
Da jeg kom hjem, en køretur på ca.30km. var benene sølet ind i olie,(ingen
olieforbrug!) Jeg kørte yderligere nogle ture, men
valgte at kører ind til Brd. Kyhn Frb.De skiftede
pakninger, fra cylindre og op, skiftede en forkæde.Kr. 8000
Jeg hentede glad mc,-kørte hjem, men den holdt lige som lidt igen, og efter
km.20, gik den meget dårligt, men nåede hjem i stille tempo, heldigvis,- for
da
jeg steg af, var bagdækket totalt sølet til med olie. Fat i minitrans
kr.1200 og tilbage til Kyhn.
De adskilte den,-venstre stempel gennemhullet. De fortalte mig, den havde
stået for lavt i tændingen, så det var deres fejl.
De var nødt til at adskille den komplet, så de foreslog, jeg betalte diverse
lejestumper, det syntes jeg var helt OK så det gjorde jeg.
Så kom dagen, jeg betalte stumperne kr.5.000, den begyndte nu at være lidt
anstrengt i prisen, da jeg kun ville have den, til jeg fandt en bonneville,
eller måske købte en helt ny, men jeg var tilfreds, nu var den
nyrenoveret. Jeg kører hjem,ca.90-100 i timen.
den holder stadig igen, ved konstant hastighed, kontakter Kyhn,
de siger, jeg bare skal køre videre, til den skal efterspændes, justeres ved
km.500
Jeg får kørt ca 250 km, så er den gal igen. Igen fat i minitrans kr.1200
Tilbage til Kyhn og adskillelse, igen hul i venstre stempel. Jeg troede når
jeg
gik til en specialist, var jeg over sådanne problemer, jeg ville ofre de
penge, så
jeg havde glæde af den her i sommer, så kunne jeg lige så godt havde
repareret
den som vinterprojekt.Indtil nu over kr.13.000 for det jeg bad om,
nemlig at få den ompakket, i cylindre og top.
Så kommer det. Nu siger Peter Kyhn, de har fundet fejlen, det var tændingen
der stod forkert.
ikke nok med det, det var mærket-pilen der ikke passede. Det opdager de
først,
efter den har brændt stemplet, i samme side 2.gange, og laver samme fejl 2.
gange.
Men det var ikke deres fejl, og nu ville de have penge arbejdsløn, for den
første afsluttede,
regning, samt den sidste, de havde "givet" mig arbejdslønnen på, da de
troede det var deres fejl,
men det var-er det så ikke, når pilen står forkert.Jeg diskuterer det med
dem,
siger, det er da slet ikke min fejl.
Det er jeres ansvar, når i får overdraget cyklen, i skiller den endda totalt
ad,
og nu siger i, det er min skyld.????at pilen ikke passer.
Selv om første regning var' afsluttet, tilbød jeg alligevel at betale den
halve arbejdsløn,
for denne, for at få min cykel.Det kunne ikke lade sig gøre,-så der står vi.
Får beskidte svar som: Personlige checks og dankort modtages ikke, og
(Vi ved godt, at det er et økonomisk problem, og det er en ærlig sag)
Hvad bilder han sig ind.
Jeg har talt med nogle Triumph folk, de siger de bruger altid gradskive,
man kan aldrig regne med mærkerne på en gammel maskine.(Har i nogle
erfaringer.???)
at de laver den samme fejl 2 gange, er bare dumhed, og kan aldrig være min
fejl.
Har jeg kun advokatbistand tilbage.????Giv mig et vink
Werner
|