Niels Porsbøl Jacobsen <mail@porsboel.com> skrev i en
news:alk0e7$106$1@sunsite.dk...
>
> Så vidt jeg ved kan det være et resultat af, at den er blevet fyret
lidt for
> meget, og lidt for hurtigt, af... Så hvis det er alle andre end en
52-årig
> vestjyde med sivsko og pibe der har en til salg skal der vist være en
god
> mængde tiltro og bedømmelse til...
Fejlen er en simpel materialefejl: Der forekommer nogle knappenålshoved
store porøsiteter(huller) lige under materialeoverfladen og på et
tidspunkt vil der blive slidt (den /100mm der gør forskellen), eller
formodentlig nærmere slået hul ind til dem, hvorved der opstår små
huller med meget skarpe kanter (tegn selv en cirkel og snit den øverste
top af, for at få et indtryk deraf!).
Derved er det mere et spil i lotteriet, end et spørgsmål om pæn kørsel
og ultimative olier :-|
Jens Jacob Bager (eller var det Barfoed? - Jeg forveksler jeg kostant!)
opfandt en fornuftig måde at sikre sig imod skaden på en påtænkt købt
model:
Beting i slutsedlen at handlen kun går i hak såfremt at ens mekaniker
godkender knasterne under et service foretaget på købersregning inden(!)
endelig handel!
Derved sikrer man sig, igennem den begrænsede udgift et ventilservice
koster, og i fald at man handler, skulle man velsagtens alligevel have
dette service fra starten af!?
--
Armand.
--
Armand.