|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Choker på baby-gixxer Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 07-09-02 16:07 |
|
Hej,
Jeg fik min GSX R 250 i går... super...
....en ting undrer mig dog. Den skal have en del choker når man starter - det
er fint nok. Men hvis jeg efter at have kørt fuld skrue i eks. 15-20
minutter skruer choreren ned, så går den i stå, hvis jeg eks. stopper for et
lyskryds. Jeg ved ikke rigtig noget om teknikken, men jeg troede man
egentlig kun skulle have brug for chokeren, når man starter.
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen
- Suzuki GSX R 250
| |
Morten Juel (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 07-09-02 16:28 |
|
Hejsa Rasmus
Det kunne lyde som om at den får for lidt i tomgang ;o( det kan stilles på
blandingsskruerne, men hvis du er ny, så ville jeg få en mekker til det..
--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk
| |
Rasmus Nielsen (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 07-09-02 17:37 |
|
> Det kunne lyde som om at den får for lidt i tomgang ;o( det kan stilles på
> blandingsskruerne, men hvis du er ny, så ville jeg få en mekker til det..
Den er lige blevet repereret for 4500,- i forb. med syn og drosling, så jeg
har ærlig talt ikke lyst til at smide flere penge efter værkstedet.
Jeg ved, at på en GN250 (som jeg tog kørekort på) er der en lille knap på
venstre side af motoren, hvor man kan justere antal omdrejninger i tomgang.
Findes der sådan en på gixxeren, eller er det noget andet, der skal fixes?
Bruger det der med chokeren forresten meget benzin? Eller er der andet
dårligt ved at man bruger chokeren til at holde den gående i tomgang?
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
![](/images/tree/0.gif) Allan Bojesen (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 07-09-02 17:49 |
|
"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7a2b26$0$5656$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det kunne lyde som om at den får for lidt i tomgang ;o( det kan stilles
på
> > blandingsskruerne, men hvis du er ny, så ville jeg få en mekker til
det..
>
> Den er lige blevet repereret for 4500,- i forb. med syn og drosling, så
jeg
> har ærlig talt ikke lyst til at smide flere penge efter værkstedet.
>
> Jeg ved, at på en GN250 (som jeg tog kørekort på) er der en lille knap på
> venstre side af motoren, hvor man kan justere antal omdrejninger i
tomgang.
> Findes der sådan en på gixxeren, eller er det noget andet, der skal fixes?
På venstre side under tanken skal der stikke en slags slange ud med en
rillet knap på, hvilket er tomgangs reguleringen.
> Bruger det der med chokeren forresten meget benzin? Eller er der andet
> dårligt ved at man bruger chokeren til at holde den gående i tomgang?
Ja det bruger en del mere benzin, hvilket medfører at den soder hurtigt til,
og du risikerer at den kokser helt til ved meget bykørsel.
Allan Bojesen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rune D. Jørgensen (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen |
Dato : 07-09-02 19:03 |
|
"Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> lagde en arm i
news:3d7a2d8d$0$87305$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>> Bruger det der med chokeren forresten meget benzin? Eller er der andet
>> dårligt ved at man bruger chokeren til at holde den gående i tomgang?
>
> Ja det bruger en del mere benzin, hvilket medfører at den soder hurtigt
> til, og du risikerer at den kokser helt til ved meget bykørsel.
Ifølge manualen, bypass'er den chokeren når du giver gas. Så med mindre du
er i tomgang gør det vel ikke den store forskel!?
--
Rune D. Jørgensen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Allan Bojesen (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 07-09-02 19:41 |
|
"Rune D. Jørgensen" <Rune_dahl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9282CC056D0F1blattersplatterlatte@212.54.64.135...
> "Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> lagde en arm i
> news:3d7a2d8d$0$87305$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> >> Bruger det der med chokeren forresten meget benzin? Eller er der andet
> >> dårligt ved at man bruger chokeren til at holde den gående i tomgang?
> >
> > Ja det bruger en del mere benzin, hvilket medfører at den soder hurtigt
> > til, og du risikerer at den kokser helt til ved meget bykørsel.
>
> Ifølge manualen, bypass'er den chokeren når du giver gas. Så med mindre du
> er i tomgang gør det vel ikke den store forskel!?
Det var jeg ikke klar over. Men det må da være et stykke oppe i omdr. ellers
kan den da ikke køre med gas på når den er kold.
Noget helt andet er at Rasmus baby-gixxer må gå alt for magert, siden den
kan gå med choker selv når den er varm. Vibekes baby-gixxer dør med det
samme hvis der sættes choker på når den er varm, og den er rimelig m.h.t.
karburering, vurderet ud fra farven på tændrørerne. Det samme gør min egen
CBR1000.
Allan Bojesen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Juel (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 07-09-02 21:54 |
|
choker på når den er varm, og den er rimelig m.h.t.
> karburering, vurderet ud fra farven på tændrørerne. Det samme gør min egen
> CBR1000.
det går min GPZ også !
--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rune D. Jørgensen (08-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen |
Dato : 08-09-02 10:32 |
|
"Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> lagde en arm i
news:3d7a47c1$0$87271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>> Ifølge manualen, bypass'er den chokeren når du giver gas. Så med
>> mindre du er i tomgang gør det vel ikke den store forskel!?
>
> Det var jeg ikke klar over. Men det må da være et stykke oppe i omdr.
> ellers kan den da ikke køre med gas på når den er kold.
Fra manual:
"The carburetors of this motorcycle is equipped with a choke system to
provide easy starting. When starting a cold engine, turn the choke lever
towards you.b After the engine starts, return the choke lever halfway. Let
the engine run until the engine sufficiently warm warm up, thereafter
return the choke lever to its normal position. The choke system will
operate only when the throttle is in, the closed position as opening the
throttle will bypass the choke system. When the engine is warm the choke
system does not need to be used for starting."
> Noget helt andet er at Rasmus baby-gixxer må gå alt for magert, siden
> den kan gå med choker selv når den er varm. Vibekes baby-gixxer dør med
> det samme hvis der sættes choker på når den er varm, og den er rimelig
> m.h.t. karburering, vurderet ud fra farven på tændrørerne. Det samme
> gør min egen CBR1000.
Min dør også hvis chokeren ikke bliver slået fra relativt hurtigt.
--
Rune D. Jørgensen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rasmus Nielsen (08-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 08-09-02 08:48 |
|
> På venstre side under tanken skal der stikke en slags slange ud med en
> rillet knap på, hvilket er tomgangs reguleringen.
En aflang sort en? Sker der noget ved at skrue på den, eller skal jeg lade
en mekaniker om det?
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Psycho Cowboy (08-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 08-09-02 09:57 |
|
> En aflang sort en? Sker der noget ved at skrue på den, eller skal jeg lade
> en mekaniker om det?
____________________
Skru på den alt hvad du har lyst til !
Jeg er ret enig med de fleste andre i at det er benzinblandingen, der skal
stilles på... det gør du karbonaderne inde under tanken.
Psycho Cowboy
Babygixxer
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rasmus Nielsen (08-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 08-09-02 10:59 |
|
> Skru på den alt hvad du har lyst til !
> Jeg er ret enig med de fleste andre i at det er benzinblandingen, der skal
> stilles på... det gør du karbonaderne inde under tanken.
Det hjalp nu alligevel - jeg kan i hvert fald slå chokeren fra efter jeg
starter den nu.
En anden ting: Hvordan nulstiller man triptælleren på dyret? Der sidder en
knap på siden af speedometeret/triptælleren, men der sker ikke noget når man
skruer på den (hvad er den i øvrigt så til?)?
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Psycho Cowboy (08-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 08-09-02 11:35 |
|
> En anden ting: Hvordan nulstiller man triptælleren på dyret? Der sidder en
> knap på siden af speedometeret/triptælleren, men der sker ikke noget når
man
> skruer på den (hvad er den i øvrigt så til?)?
_______________________
Det er meningen at man skal skrue på den, men hvis platikkærven er ødelagt,
driver den jo ikke en lille metalaksel med rundt - det er nok derfor!
Psycho Cowboy
Babygixxer
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rasmus Nielsen (08-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 08-09-02 13:14 |
|
> Det er meningen at man skal skrue på den, men hvis platikkærven er
ødelagt,
> driver den jo ikke en lille metalaksel med rundt - det er nok derfor!
Jeg forstår ikke helt hvad "plastickærven" og "metalakslen" er... Vil det
sige at knappen egentlig skulle nulstille tiptælleren, eller?
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Psycho Cowboy (08-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 08-09-02 13:24 |
|
> Jeg forstår ikke helt hvad "plastickærven" og "metalakslen" er... Vil det
> sige at knappen egentlig skulle nulstille tiptælleren, eller?
_____________________
Ja, ellers ville der vel ikke være så meget funktion i den vel ??
Den lille plastikdims du drejer på, er lige til at hive af.
Prøv det, og se om den er revnet, så det er derfor den ikke driver den lille
metalpind med rundt, som den sidder på.
Triptælleren skal nemlig kunne nulstilles, ved at dreje på plastik-dimsen.
Jeg kan ikke rigtig uddybe det mere!
Psycho Cowboy
Babygixxer
| |
Jimmi (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jimmi |
Dato : 07-09-02 16:24 |
|
Hejsa Rasmus
Det kunne lyde som om at den får for lidt i tomgang ;o( det kan stilles på
blandingsskruerne, men hvis du er ny, så ville jeg få en mekker til det..
Jimmi
(XJ600S)
| |
Jimmi (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jimmi |
Dato : 07-09-02 16:29 |
|
Hov, den skulle have været postet efter Mortens andet indlæg, ellers virker
det jo plat
/Jimmi
"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
news:ald5on$pc$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa Rasmus
>
> Det kunne lyde som om at den får for lidt i tomgang ;o( det kan stilles på
> blandingsskruerne, men hvis du er ny, så ville jeg få en mekker til det..
>
>
>
> Jimmi
> (XJ600S)
>
>
| |
Jon Larsen (07-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 07-09-02 17:55 |
|
> Jeg fik min GSX R 250 i går... super...
>
> ...en ting undrer mig dog. Den skal have en del choker når man starter -
det
> er fint nok. Men hvis jeg efter at have kørt fuld skrue i eks. 15-20
> minutter skruer choreren ned, så går den i stå, hvis jeg eks. stopper for
et
> lyskryds. Jeg ved ikke rigtig noget om teknikken, men jeg troede man
> egentlig kun skulle have brug for chokeren, når man starter.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg plejer kun at køre med choker på indtil nålen på varmemåleren er begyndt
at flytte sig.. ( typisk efter 5 - 10 min kørsel med choker)
--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
| |
Thomas Buus (08-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Buus |
Dato : 08-09-02 13:42 |
|
"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3d7a2f7a$0$124$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Jeg plejer kun at køre med choker på indtil nålen på varmemåleren er begyndt
> at flytte sig.. ( typisk efter 5 - 10 min kørsel med choker)
Min GSXR starter uden choker her i det varme sommervejr, men alligevel
bruger jeg det lige.. Jeg plejer at starte den med choker, lade den
stå imens jeg tager hjælm og handsker på. Så triller jeg lige så
stille ud af vejen, og kører 100m, så slår jeg den fra. Derefter kører
jeg forsigtigt indtil nålen viser alm. arbejdstempratur.
Men Rasmus. Tomgangen i venstre side .. Prøv den. hvis ikke der er
nogen effekt at hente der, så er der noget med et par membraner i
kaburatoren som måske er slidte ?
/Thomas
GSX-R 250
| |
|
|