Det er rigtig at modstanden skyldes radiostøjdæmpning, men i den sammenhæng
har vi jo kablerne til tændrørshætterne som også, eller istedet for
tændrørshætterne, kan radiostøjdæmpe, det bruger man vel nu om dage i alle
biler (jeg har ikke bil). Der køber man kablerne med forskellig dæmpning pr.
længdeenhed (sælges færdige sæt til hver bil) så hver sæt får den samme
dæmpning.
Jeg tror at loven siger at vi samlet for en motor skal have 5 kOhm modstand
for en motor -eller er det 5 kOhm for en 4 cylindret ?dem til ", For øvrigt
skrives der jo alle steder at tændkablerne skal skiftes efter nogle år ( 3 -
4 ) og det er for dem hvori der er modstand. Egentlig er det bedst for
gnisten hvis der ikke er nogen modstand, men hvis tændspolerne yder nok
betyder det jo næsten intet. Men jeg kan huske at jeg netop på min Honda
CB750 satte tændrørshætter uden modstand ( drejelige så de kunne stilles 0
grader - 90 graders buk; har dem stadig ) da dens tændspoler, fra fabrikken
kun ydede ca. 8.000 Ohm og derfor var tæt på grænsen, især hvis man øgede
kompressionen hvad jeg gjorde. Efter på den at have monteret elektronisk
tænding og bedre tændspoler monterede jeg 1 kOhm tændrørshætter for ikke at
komme til at forstyrre politiradiosendere.
Mvh. Gert Thorgersen
Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D77C104.7030403@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> > er der en der kan belyse det ?
>
> Jeg mener bare at det er noget med hvor radio dæmpet de er!
> Jo mindre modstand, jo mere flimmer på nabo'ens fjernsyn!
> Så tag hellere et 5k!
>
> Mvh Emil
> Ret mig hvis det er helt galt!
> --
>
www.Scooterzone.dk
> Suzuki GSF 400 Bandit
>