Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
news:3d70835c$0$180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d705f7c$0$27684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej NG.
> >
> > Er de nogen der har erfaringer, kommentarer eller lign. som kunne
være
> > interessant for mig som kommende ejer at vide??
> Armand har vist kørt en frygtelig masse kilometer på sådan en, han kan
> sikkert skrive en masse når han ser dit indlæg.
Jup!
Hvis ikke alene distancen (110.000 km)er en anbefaling i sig selv
> Indtil da kan jeg starte med det mere generelle: Modellen var på
markedet
> fra 84 til 96, modelbetegnelser A1-A7. Den sidste, A7 fra 90 og frem,
havde
> fået en opdatering med bl.a 17" forhjul, 4 stemplede bremsecalibre,
mm. Find
> sådan en hvis du kan.
Jup!
Som for alle samtidige (incl. min låne-VFR), gør det sig gældende at
dækudviklingen er stukket af fra 16"/18" -kombinationen: Der er et meget
begrænset udbud i de størrelser
> Overvej at importere.
> Knasterne kan nogle gange blive lidt hurtigt slidt. Tjek for "pitting"
(små
> sorte huller i overfladen, ligner nærmest en kørnerprik) på knasterne
inden
> du køber.
Min oplevelse var at knasterne ved 70-80.000 km pludselig havde en
"ruflet" overflade - Hærdelaget var slidt igennem
Endnu mere deprimerende var det at knasterne endnu overholdt
indbygnings-tolerencen - Hærdelaget var tilsyneladende langtfra så tykt
som formodet
> > En ting der interessere min bedre halvdel. Hvordan er passager
komforten
> > for en pige på 165cm??
Min frue har samme størrelse, og hun har altid, ogspecielt sidenhen,
været glad for 900'erens bagsæde.
Forsædets højde, samt smalle design medfører tillige at modellen er
velegnet til kortbenede piloter (som mig og mine 30" skridtlængde)!
--
Armand.