/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
stålskrue
Fra : jes rokkjær


Dato : 30-08-02 17:44

hej
jeg har en stålpropel til min 55 hk suzuki påhængsmotor
hvor gummiet inden i er gået løs er der mon nogle som kan reparere det eller
kender nogle der kan da en ny propel er meget dyr
på forhånd tak

--
Med venlig hilsen
Jes Rokkjær
jes.rokkjaer@mail.dk



 
 
Ole (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 31-08-02 10:57

Det er muligt at købe nye nav med gummi til Suzuki, men de skal presses på
plads med specialværktøj og meget stort tryk. ( -var det mon i størrelsen 20
tons ? ). Da det samtidigt er meget svært at presse navet i så propellen
"løber", frarådede Johs.Thornam (forhandleren) at gøre det. De var ikke i
stand til at gøre det rigtigt selv. Så jeg er bange for at der kun er den
dyre løsning tilbage.
/Ole

"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6fa15e$0$27658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hej
> jeg har en stålpropel til min 55 hk suzuki påhængsmotor
> hvor gummiet inden i er gået løs er der mon nogle som kan reparere det
eller
> kender nogle der kan da en ny propel er meget dyr
> på forhånd tak
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jes Rokkjær
> jes.rokkjaer@mail.dk
>
>



jes rokkjær (31-08-2002)
Kommentar
Fra : jes rokkjær


Dato : 31-08-02 20:36

Hej Ole
Tak for dit hurtige svar
jeg må nok indse at jeg har en meget fin rustfri lysestage

--
Med venlig hilsen
Jes Rokkjær
jes.rokkjaer@mail.dk



enn (31-08-2002)
Kommentar
Fra : enn


Dato : 31-08-02 20:44

Man kan sagtens skifte gummibøsningen/navet - ring til Johs Tornam
(importøren) og spørg dem hvor du kan få det gjort (tal med John Dybdal)

Det er forholdsvis almindeligt at dette sker ved grundstødning etc.



"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6fa15e$0$27658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hej
> jeg har en stålpropel til min 55 hk suzuki påhængsmotor
> hvor gummiet inden i er gået løs er der mon nogle som kan reparere det
eller
> kender nogle der kan da en ny propel er meget dyr
> på forhånd tak
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jes Rokkjær
> jes.rokkjaer@mail.dk
>
>



jes rokkjær (31-08-2002)
Kommentar
Fra : jes rokkjær


Dato : 31-08-02 21:14

Hej enn
tak for svaret jeg vil ringe til Johs Tornam fluks mandag morgen
det kan bestemt ikke være så dyrt som en ny skrue

--
Med venlig hilsen
Jes Rokkjær
jes.rokkjaer@mail.dk



Ole (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 31-08-02 23:06

PS. Jeg synes det er en god ide at ringe til Johs. Thornam.
Gider du lige skrive resultatet her i gruppen? Det skulle glæde mig hvis det
kan lade sig gøre, og så beklager jeg hvis mine oplysninger er forældede.
/Ole

"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d71241f$0$190$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej enn
> tak for svaret jeg vil ringe til Johs Tornam fluks mandag morgen
> det kan bestemt ikke være så dyrt som en ny skrue
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jes Rokkjær
> jes.rokkjaer@mail.dk
>
>



enn (01-09-2002)
Kommentar
Fra : enn


Dato : 01-09-02 07:49

John er sælgeren og vil vel gerne sælge en ny propeller - teknikeren er Per
Breinebjerg så ham kan du også spørge efter.
Jeg har skiftet nav på en 65 hk engang det var forholdsvis let. Jeg har set
propeller til 200 hk+ som fik nye "hubs" i USA problemet var at få det gamle
nav ud - jeg så at man gjorde det ved at varme propellen op med en
gasbrændet og derefter presse navet ud.

Jeg ville godt påtage mig at gøre det - men jeg har ingen presse.

Hvis John Tornam ikke kan hjælpe med en adresse kender jeg flere der kan
gøre det i USA - vend tilbage med hvad der er sket når du har talt med
John/Per.

"Ole" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d713d71$0$135$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> PS. Jeg synes det er en god ide at ringe til Johs. Thornam.
> Gider du lige skrive resultatet her i gruppen? Det skulle glæde mig hvis
det
> kan lade sig gøre, og så beklager jeg hvis mine oplysninger er forældede.
> /Ole
>
> "jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d71241f$0$190$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej enn
> > tak for svaret jeg vil ringe til Johs Tornam fluks mandag morgen
> > det kan bestemt ikke være så dyrt som en ny skrue
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Jes Rokkjær
> > jes.rokkjaer@mail.dk
> >
> >
>
>



enn (01-09-2002)
Kommentar
Fra : enn


Dato : 01-09-02 07:58

Du kan læse mere om rehubbing her :
http://www.rundquist.com/how_hub_replace.htm


"enn" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:3d71b85c$0$27683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> John er sælgeren og vil vel gerne sælge en ny propeller - teknikeren er
Per
> Breinebjerg så ham kan du også spørge efter.
> Jeg har skiftet nav på en 65 hk engang det var forholdsvis let. Jeg har
set
> propeller til 200 hk+ som fik nye "hubs" i USA problemet var at få det
gamle
> nav ud - jeg så at man gjorde det ved at varme propellen op med en
> gasbrændet og derefter presse navet ud.
>
> Jeg ville godt påtage mig at gøre det - men jeg har ingen presse.
>
> Hvis John Tornam ikke kan hjælpe med en adresse kender jeg flere der kan
> gøre det i USA - vend tilbage med hvad der er sket når du har talt med
> John/Per.
>
> "Ole" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d713d71$0$135$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > PS. Jeg synes det er en god ide at ringe til Johs. Thornam.
> > Gider du lige skrive resultatet her i gruppen? Det skulle glæde mig hvis
> det
> > kan lade sig gøre, og så beklager jeg hvis mine oplysninger er
forældede.
> > /Ole
> >
> > "jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d71241f$0$190$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej enn
> > > tak for svaret jeg vil ringe til Johs Tornam fluks mandag morgen
> > > det kan bestemt ikke være så dyrt som en ny skrue
> > >
> > > --
> > > Med venlig hilsen
> > > Jes Rokkjær
> > > jes.rokkjaer@mail.dk
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Ole (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 01-09-02 10:28

Ja,ja
Hvor tit skal man egentlig undskylde at ens oplysninger er forældede.
På det kursus jeg var på for nogle år siden, som Johs. Thornam afholdte i
Vejle, var både John , Per og Walther samt repræsentanter for flere jyske
forhandlere til stede.
Da problemet om nye nav kom op, fik vi forevist en dorn og et tragtformigt
stykke værktøj til at montere de nye nav, desuden blev der opgivet et
uhyrligt tryk til ipresningen. Vi fik også at vide at det var nemt at gøre
rigtigt, men endnu nemmere at sætte navet skævt i og da det så, som du
skriver, skal brændes ud, blev vi frarådet denne operation, og overlade den
til fabrikken.
Jeg kan ikke forestille mig at vi fik forkerte oplysninger på et internt
kursus, bare fordi John er sælger.
Derfor skrev jeg som jeg skrev, og venter med spænding på en tilbagemelding
fra Jes Rokkjær
/ Ole

"enn" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:3d71b85c$0$27683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> John er sælgeren og vil vel gerne sælge en ny propeller - teknikeren er
Per
> Breinebjerg så ham kan du også spørge efter.
> Jeg har skiftet nav på en 65 hk engang det var forholdsvis let. Jeg har
set
> propeller til 200 hk+ som fik nye "hubs" i USA problemet var at få det
gamle
> nav ud - jeg så at man gjorde det ved at varme propellen op med en
> gasbrændet og derefter presse navet ud.
>
> Jeg ville godt påtage mig at gøre det - men jeg har ingen presse.
>
> Hvis John Tornam ikke kan hjælpe med en adresse kender jeg flere der kan
> gøre det i USA - vend tilbage med hvad der er sket når du har talt med
> John/Per.
>




Ole (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 31-08-02 22:47

Tiderne har åbenbart skiftet siden jeg arbejdede med Suzuki motorer. Det var
John Dybdahl der frarådede det på et kursus. Man er åbenbart blevet bedre
til det siden dengang.
/Ole

"enn" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:3d711c78$0$150$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Man kan sagtens skifte gummibøsningen/navet - ring til Johs Tornam
> (importøren) og spørg dem hvor du kan få det gjort (tal med John Dybdal)
>
> Det er forholdsvis almindeligt at dette sker ved grundstødning etc.
>




jes rokkjær (02-09-2002)
Kommentar
Fra : jes rokkjær


Dato : 02-09-02 16:35

Hej igen Ole og enn
Nu har jeg haft ringet til Johns Thornam og de vil ikke påtage sig det de
sendte mig videre til Korsør motor de sagde at de ikke kunne gøre det men
troede at Thurølund kunne gøre det de kunne heller ikke presse en ny bøsning
i så de sendte mig videre til Petersen og Sørensen i Svendborg
De kunne heller ikke gøre det. Så jeg må nok hellere købe en ny propel og
højglanspolere den gamle og sætte et fint stearinlys i.
Men hvis i hører om nogle der kan så må i gerne maile til mig.


--
Med venlig hilsen
Jes Rokkjær
jes.rokkjaer@mail.dk



Ole (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 02-09-02 21:54

Hej Jes
Mange tak for din tilbagemelding.
Jeg er ked af at du ikke kunne få den hjælp du havde brug for. Til gængæld
håber jeg du bliver glad for din nye lysestage, den har i hvert fald været
dyr nok.
Hilsen Ole


"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7385a9$0$27680$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej igen Ole og enn
> Nu har jeg haft ringet til Johns Thornam og de vil ikke påtage sig det de
> sendte mig videre til Korsør motor de sagde at de ikke kunne gøre det men
> troede at Thurølund kunne gøre det de kunne heller ikke presse en ny
bøsning
> i så de sendte mig videre til Petersen og Sørensen i Svendborg
> De kunne heller ikke gøre det. Så jeg må nok hellere købe en ny propel og
> højglanspolere den gamle og sætte et fint stearinlys i.
> Men hvis i hører om nogle der kan så må i gerne maile til mig.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jes Rokkjær
> jes.rokkjaer@mail.dk
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste