/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
lorte plejlstænger
Fra : Janus


Dato : 25-08-02 00:58

og hele 4 af dem. efter en uge med raslende lyde fra motoren, skulle den
endelig undersøges i hoved og røv, og det som jeg kom fra har vist sig at
være 2 eller måske alle plejlstænger der er gået ved krydspinden, de er
simpelthen blevet slidt ovale eller såd'noget. Nå men det skal selvfølgeligt
være dem uden hverken en pasbøsning eller nåleleje, nej nej lejet er revet
op i selve stangen. og så til det sjove alene i usa koster de 145$ pr stk.
og jeg tør slet ikke at tænke på hvad de vil koste herhjemme med alle de
latterlige afgifter.
Hvad har man så af muligheder? Kan de gamle repareres hos krumtapservice?
Jeg ved at på min gammel knallert kunne man bare banke et sæt nye bøsninger
i, men kan man osse gør det her? En anden mulighed er vel også at finde en
tysk hugger der måske ligger inde med et sæt, men hvor sandsynligt er det
........
Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af det
samme, og om det er muligt så at reparere lortet?

mvh Janus FZR 600 USeless




 
 
Thomas (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-08-02 01:22

Hej
Desværre ingen hjælp herfra men tværtimod et spørgsmål!

Må man spørge om præcis hvordan sådanne en "pejlstang raslen" tager sig ud?
Min 400 Seca er nemlig begyndt at rasle/ klapre underligt men kun lige
omkring 5000 omdrejninger, både ved acceleration og "motorbremse". Har
spekuleret over hvad det kunne være. Både knastkæde , primærkæde samt
hovedlejer er skiftet. Så kan ikke forestille mig nogen fejl her, men bliver
da lidt nærvøs nu hvis det er det er i samme område som dig den er gal med?

Mvh

Thomas
xs400 seca


Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak96hh$9r9$1@eising.k-net.dk...
> og hele 4 af dem. efter en uge med raslende lyde fra motoren, skulle den
> endelig undersøges i hoved og røv, og det som jeg kom fra har vist sig at
> være 2 eller måske alle plejlstænger der er gået ved krydspinden, de er
> simpelthen blevet slidt ovale eller såd'noget. Nå men det skal
selvfølgeligt
> være dem uden hverken en pasbøsning eller nåleleje, nej nej lejet er revet
> op i selve stangen. og så til det sjove alene i usa koster de 145$ pr
stk.
> og jeg tør slet ikke at tænke på hvad de vil koste herhjemme med alle de
> latterlige afgifter.
> Hvad har man så af muligheder? Kan de gamle repareres hos krumtapservice?
> Jeg ved at på min gammel knallert kunne man bare banke et sæt nye
bøsninger
> i, men kan man osse gør det her? En anden mulighed er vel også at finde
en
> tysk hugger der måske ligger inde med et sæt, men hvor sandsynligt er det
> .......
> Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af det
> samme, og om det er muligt så at reparere lortet?
>
> mvh Janus FZR 600 USeless
>
>
>



Janus (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 25-08-02 03:23

så har du et problem ; (((((
Det var præcist det min gjorde ingen raslen indtil 4k omd og så begyndte
det og fortsat indtil motorstøjen overdøvede det. Den gjorde det både
under acc/deaccelerationen og konstant gas. Det lyder som om noget er gået
i resonans, først troede jeg at det var udstødningen så knastkæden...men
der var som bekendt ingenting at hente der ;( det var IKKE en tikkende lyd
som ventilerne
men har du kikket på ventilerne? det har du jo nok ; )

hvis du bor i/omkring kbh så kan jeg jo prøve at lytte til den
mvh Janus



"Thomas" <thomas@odense.dk> wrote in message
news:yqV99.13474$ww6.1935092@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Desværre ingen hjælp herfra men tværtimod et spørgsmål!
>
> Må man spørge om præcis hvordan sådanne en "pejlstang raslen" tager sig
ud?
> Min 400 Seca er nemlig begyndt at rasle/ klapre underligt men kun lige
> omkring 5000 omdrejninger, både ved acceleration og "motorbremse". Har
> spekuleret over hvad det kunne være. Både knastkæde , primærkæde samt
> hovedlejer er skiftet. Så kan ikke forestille mig nogen fejl her, men
bliver
> da lidt nærvøs nu hvis det er det er i samme område som dig den er gal
med?
>
> Mvh
>
> Thomas
> xs400 seca
>
>
> Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ak96hh$9r9$1@eising.k-net.dk...
> > og hele 4 af dem. efter en uge med raslende lyde fra motoren, skulle den
> > endelig undersøges i hoved og røv, og det som jeg kom fra har vist sig
at
> > være 2 eller måske alle plejlstænger der er gået ved krydspinden, de er
> > simpelthen blevet slidt ovale eller såd'noget. Nå men det skal
> selvfølgeligt
> > være dem uden hverken en pasbøsning eller nåleleje, nej nej lejet er
revet
> > op i selve stangen. og så til det sjove alene i usa koster de 145$ pr
> stk.
> > og jeg tør slet ikke at tænke på hvad de vil koste herhjemme med alle de
> > latterlige afgifter.
> > Hvad har man så af muligheder? Kan de gamle repareres hos
krumtapservice?
> > Jeg ved at på min gammel knallert kunne man bare banke et sæt nye
> bøsninger
> > i, men kan man osse gør det her? En anden mulighed er vel også at finde
> en
> > tysk hugger der måske ligger inde med et sæt, men hvor sandsynligt er
det
> > .......
> > Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af det
> > samme, og om det er muligt så at reparere lortet?
> >
> > mvh Janus FZR 600 USeless
> >
> >
> >
>
>



Janus (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 25-08-02 03:25

hov jeg kan se du bor i Odense ;( men hvis du kommer til bakkens lukning
så kan vi jo snakkes der send mig evt en mail

Janus




"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
news:ak9f1p$40c$1@eising.k-net.dk...
> så har du et problem ; (((((
> Det var præcist det min gjorde ingen raslen indtil 4k omd og så
begyndte
> det og fortsat indtil motorstøjen overdøvede det. Den gjorde det både
> under acc/deaccelerationen og konstant gas. Det lyder som om noget er
gået
> i resonans, først troede jeg at det var udstødningen så knastkæden...men
> der var som bekendt ingenting at hente der ;( det var IKKE en tikkende
lyd
> som ventilerne
> men har du kikket på ventilerne? det har du jo nok ; )
>
> hvis du bor i/omkring kbh så kan jeg jo prøve at lytte til den
> mvh Janus
>
>
>
> "Thomas" <thomas@odense.dk> wrote in message
> news:yqV99.13474$ww6.1935092@news010.worldonline.dk...
> > Hej
> > Desværre ingen hjælp herfra men tværtimod et spørgsmål!
> >
> > Må man spørge om præcis hvordan sådanne en "pejlstang raslen" tager sig
> ud?
> > Min 400 Seca er nemlig begyndt at rasle/ klapre underligt men kun lige
> > omkring 5000 omdrejninger, både ved acceleration og "motorbremse". Har
> > spekuleret over hvad det kunne være. Både knastkæde , primærkæde samt
> > hovedlejer er skiftet. Så kan ikke forestille mig nogen fejl her, men
> bliver
> > da lidt nærvøs nu hvis det er det er i samme område som dig den er gal
> med?
> >
> > Mvh
> >
> > Thomas
> > xs400 seca
> >
> >
> > Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:ak96hh$9r9$1@eising.k-net.dk...
> > > og hele 4 af dem. efter en uge med raslende lyde fra motoren, skulle
den
> > > endelig undersøges i hoved og røv, og det som jeg kom fra har vist sig
> at
> > > være 2 eller måske alle plejlstænger der er gået ved krydspinden, de
er
> > > simpelthen blevet slidt ovale eller såd'noget. Nå men det skal
> > selvfølgeligt
> > > være dem uden hverken en pasbøsning eller nåleleje, nej nej lejet er
> revet
> > > op i selve stangen. og så til det sjove alene i usa koster de 145$ pr
> > stk.
> > > og jeg tør slet ikke at tænke på hvad de vil koste herhjemme med alle
de
> > > latterlige afgifter.
> > > Hvad har man så af muligheder? Kan de gamle repareres hos
> krumtapservice?
> > > Jeg ved at på min gammel knallert kunne man bare banke et sæt nye
> > bøsninger
> > > i, men kan man osse gør det her? En anden mulighed er vel også at
finde
> > en
> > > tysk hugger der måske ligger inde med et sæt, men hvor sandsynligt er
> det
> > > .......
> > > Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af det
> > > samme, og om det er muligt så at reparere lortet?
> > >
> > > mvh Janus FZR 600 USeless
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



RasmusZX9R (25-08-2002)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 25-08-02 06:26

> Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af
det
> samme, og om det er muligt så at reparere lortet?

Jeg har fikset et par af mine kammeraters xs650ere og en xv750.
De har samme tendens til at ødelægge plejllejerne og det er også samme
problem med at det er selve plejlstangen der bliver slidt.
Alle gange har Jørgen fra http://www.ingana.dk/ klaret problemerne for
mig.
Han borer det gamle leje ud og sætter en ny bøsning i.
Han er rigtig god til at klare sådan nogen problemer som ikke skal laves
helt efter manualen.
Held og lykke
Rasmus ZX9R-C

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Thomas (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-08-02 09:56

Hej igen

Ja, jeg troede også selv det var en udstødningsresonans en overgang, så det
lyder desværre som nøjagtigt samme problem


Lyder godt at der er en rimelig løsning på problemet. Men kommer nok til at
bruge professionelt hjælp til at skille lortet ad når jeg en gang får råd
til det. Jeg kunne sku have købt en ny Hayabusa for det den cykel snart har
kostet mig

Mvh

Thomas






RasmusZX9R <RasmusZX9R.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NMZ99.13494$ww6.1949100@news010.worldonline.dk...
> > Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af
> det
> > samme, og om det er muligt så at reparere lortet?
>
> Jeg har fikset et par af mine kammeraters xs650ere og en xv750.
> De har samme tendens til at ødelægge plejllejerne og det er også samme
> problem med at det er selve plejlstangen der bliver slidt.
> Alle gange har Jørgen fra http://www.ingana.dk/ klaret problemerne for
> mig.
> Han borer det gamle leje ud og sætter en ny bøsning i.
> Han er rigtig god til at klare sådan nogen problemer som ikke skal laves
> helt efter manualen.
> Held og lykke
> Rasmus ZX9R-C
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Janus (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 27-08-02 11:31

Hej Rasmus

Kand du huske hvad ca. prisen blev pr stk?

mvh Janus

"RasmusZX9R" <RasmusZX9R.news@kandu.dk> wrote in message
news:NMZ99.13494$ww6.1949100@news010.worldonline.dk...
> > Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af
> det
> > samme, og om det er muligt så at reparere lortet?
>
> Jeg har fikset et par af mine kammeraters xs650ere og en xv750.
> De har samme tendens til at ødelægge plejllejerne og det er også samme
> problem med at det er selve plejlstangen der bliver slidt.
> Alle gange har Jørgen fra http://www.ingana.dk/ klaret problemerne for
> mig.
> Han borer det gamle leje ud og sætter en ny bøsning i.
> Han er rigtig god til at klare sådan nogen problemer som ikke skal laves
> helt efter manualen.
> Held og lykke
> Rasmus ZX9R-C
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



RasmusZX9R (27-08-2002)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 27-08-02 14:11

> Kand du huske hvad ca. prisen blev pr stk?

Jeg mener det var et par hundrede, men jeg er ikke sikker.
Det er nogle år siden,så....
Ring til ham.
Han er vældig venlig.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


GERT BO THORGERSEN (25-08-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 25-08-02 11:26

Hej. Det er lidt svært at finde ud af om du kører med nåleleje, pasbøsning
eller blot krydspind mod plejlstang, men det tyder på at det sidste er
tilfældet. Hvis de er slidt ovale må der jo være noget galt med
smøringen/underdimensioneret. Da jeg havde en Honda CB750 sendte jeg
plejlstængerne til Russ Colin i USA (rekordhaveren i kvartmile) for
shutpeening, og da jeg fik dem tilbage blev jeg noget overrasket over at
opdage at der nu var isat bronzebøsninger i toppen af plejlstængerne; for
mig var godset så tyndt at jeg ikke troede at man kunne fjerne noget for at
kunne isætte bøsninger. Men ved at isætte bronzebøsninger blev smøringkravet
jo mindre og friktionen ligeledes mindre. Så ved at isætte bronzebøsninger
han en skavank jo udbedres. Nålelejer er bedre, både smørings og
friktionsmæssigt, men hvis der ikke er nålelejer i forvejen kan man jo
aldrig få plads til dem. Friktionsmindskning forbedre jo ud over
smøringenskriteriet, at vridningskraften mellem plejlstang, krydspind og
stempel bliver mindre og derved mindre krafter til skråtstilling af stemper
(friktion) mod cylindrene.

Mvh. Gert Thorgersen


Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak96hh$9r9$1@eising.k-net.dk...
> og hele 4 af dem. efter en uge med raslende lyde fra motoren, skulle den
> endelig undersøges i hoved og røv, og det som jeg kom fra har vist sig at
> være 2 eller måske alle plejlstænger der er gået ved krydspinden, de er
> simpelthen blevet slidt ovale eller såd'noget. Nå men det skal
selvfølgeligt
> være dem uden hverken en pasbøsning eller nåleleje, nej nej lejet er revet
> op i selve stangen. og så til det sjove alene i usa koster de 145$ pr
stk.
> og jeg tør slet ikke at tænke på hvad de vil koste herhjemme med alle de
> latterlige afgifter.
> Hvad har man så af muligheder? Kan de gamle repareres hos krumtapservice?
> Jeg ved at på min gammel knallert kunne man bare banke et sæt nye
bøsninger
> i, men kan man osse gør det her? En anden mulighed er vel også at finde
en
> tysk hugger der måske ligger inde med et sæt, men hvor sandsynligt er det
> .......
> Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af det
> samme, og om det er muligt så at reparere lortet?
>
> mvh Janus FZR 600 USeless
>
>
>



Janus (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 25-08-02 18:42

Davs Gert

njaaa det er jo ikke så svært at finde ud af hvilke lejer jeg køre med, for
som jeg også skrev tidligere er krydspinden direkte aflejret i plejlstangen.
Men som du jo senere kommer ind på, så tyder det på at det kan lade sig gøre
at indsætte bøsninger om de er af stål eller bronze, er jeg sådan set
græskkatolsk overfor bare det kan lade sig gøre, og i DK for det andet har
jeg sq ikke råd til. Faktisk er bronzebøsninger ikke noget sær fænomen, min
puch monza med en krumtap af ældre generation kører faktisk bøsning af netop
bronzelegering.

vdr. smøring så har jeg vist en gang for meget løbet tør for olie (skammer
og grimmer mig), altså ikke helt tør men der hvor olielampen begyndte at
lyse, så mon ikke det er årsagen?

mvh Janus



"GERT BO THORGERSEN" <gert.thorgersen@get2net.dk> wrote in message
news:Y23a9.34$XY.921@news.get2net.dk...
> Hej. Det er lidt svært at finde ud af om du kører med nåleleje, pasbøsning
> eller blot krydspind mod plejlstang, men det tyder på at det sidste er
> tilfældet. Hvis de er slidt ovale må der jo være noget galt med
> smøringen/underdimensioneret. Da jeg havde en Honda CB750 sendte jeg
> plejlstængerne til Russ Colin i USA (rekordhaveren i kvartmile) for
> shutpeening, og da jeg fik dem tilbage blev jeg noget overrasket over at
> opdage at der nu var isat bronzebøsninger i toppen af plejlstængerne; for
> mig var godset så tyndt at jeg ikke troede at man kunne fjerne noget for
at
> kunne isætte bøsninger. Men ved at isætte bronzebøsninger blev
smøringkravet
> jo mindre og friktionen ligeledes mindre. Så ved at isætte bronzebøsninger
> han en skavank jo udbedres. Nålelejer er bedre, både smørings og
> friktionsmæssigt, men hvis der ikke er nålelejer i forvejen kan man jo
> aldrig få plads til dem. Friktionsmindskning forbedre jo ud over
> smøringenskriteriet, at vridningskraften mellem plejlstang, krydspind og
> stempel bliver mindre og derved mindre krafter til skråtstilling af
stemper
> (friktion) mod cylindrene.
>
> Mvh. Gert Thorgersen
>
>
> Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ak96hh$9r9$1@eising.k-net.dk...
> > og hele 4 af dem. efter en uge med raslende lyde fra motoren, skulle den
> > endelig undersøges i hoved og røv, og det som jeg kom fra har vist sig
at
> > være 2 eller måske alle plejlstænger der er gået ved krydspinden, de er
> > simpelthen blevet slidt ovale eller såd'noget. Nå men det skal
> selvfølgeligt
> > være dem uden hverken en pasbøsning eller nåleleje, nej nej lejet er
revet
> > op i selve stangen. og så til det sjove alene i usa koster de 145$ pr
> stk.
> > og jeg tør slet ikke at tænke på hvad de vil koste herhjemme med alle de
> > latterlige afgifter.
> > Hvad har man så af muligheder? Kan de gamle repareres hos
krumtapservice?
> > Jeg ved at på min gammel knallert kunne man bare banke et sæt nye
> bøsninger
> > i, men kan man osse gør det her? En anden mulighed er vel også at finde
> en
> > tysk hugger der måske ligger inde med et sæt, men hvor sandsynligt er
det
> > .......
> > Jeg vil gerne høre om der nogen her der har været ude for noget af det
> > samme, og om det er muligt så at reparere lortet?
> >
> > mvh Janus FZR 600 USeless
> >
> >
> >
>
>



Thomas (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-08-02 22:15



>
> vdr. smøring så har jeg vist en gang for meget løbet tør for olie
(skammer
> og grimmer mig), altså ikke helt tør men der hvor olielampen begyndte at
> lyse, så mon ikke det er årsagen?

Det er vel det lampen er til for? Spøg til side Jeg har da selv oplevet at
lampen har lyst, den ene gang var da efter jeg havde betalt 7500,- for en
knækket knastkæde, da havde de vist ikke lige fået hældt nok olie på,
flot!!!!, den anden gang kom det ved hårde opbremsninger (men der var dog
stadig olie i skueglasset, men skulle vist fyldes efter )

Det jeg spekulere mere over er om det mon skyldes køremåden?. Kan for meget
sejtrækkeri skade pejlstængerne på den måde? Kører sjældent med høje
omdrejninger.... (larmer mere end det rykker!!!!)

Mvh

Thomas
XS400 Seca

..



Janus (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 25-08-02 23:59

Tjaaaa sejtrækkeri om det er det? Måden disse lejringer blev slidt på er,
at kun i den ene side af krydspindslejet blev der ligesom slidt meget mere
af. Dvs sætter jeg krydspinden fra den ene side halvvejs igennem er lejet
egentligt ok, men gør jeg det fra den anden side, kan jeg mærke slør. Det er
somom stemplet blev presset skævt ned. Det kunne måske alligevel tyde lidt
på sejtrækken, men den får ellers tæsk jævnligt
/Janus




"Thomas" <thomas@odense.kollegienetFJERN.dk> wrote in message
news:%Mba9.17176$ww6.2102932@news010.worldonline.dk...
>
>
> >
> > vdr. smøring så har jeg vist en gang for meget løbet tør for olie
> (skammer
> > og grimmer mig), altså ikke helt tør men der hvor olielampen begyndte
at
> > lyse, så mon ikke det er årsagen?
>
> Det er vel det lampen er til for? Spøg til side Jeg har da selv oplevet at
> lampen har lyst, den ene gang var da efter jeg havde betalt 7500,- for en
> knækket knastkæde, da havde de vist ikke lige fået hældt nok olie på,
> flot!!!!, den anden gang kom det ved hårde opbremsninger (men der var dog
> stadig olie i skueglasset, men skulle vist fyldes efter )
>
> Det jeg spekulere mere over er om det mon skyldes køremåden?. Kan for
meget
> sejtrækkeri skade pejlstængerne på den måde? Kører sjældent med høje
> omdrejninger.... (larmer mere end det rykker!!!!)
>
> Mvh
>
> Thomas
> XS400 Seca
>
> .
>
>



GERT BO THORGERSEN (26-08-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 26-08-02 18:45

Jeg er godt klar over at bronzebøsninger ikke er noget ultraspecielt man kan
sagtens finde kørertøjer hvor det er der standard. Men grunden er at der er
forskel på lejepanders/bøsningers bæreevne pr. arealenhed afhængig af hvad
materiale der er brugt; den kan sagtens være 2:1 forskel (har opgivne data
desangående). Derfor er det jo godt nok at bruge den billigste, altså
direkte i jernet, hvis der ikke er brug for mere, men hvis man så vil tune
køretøjet eller optimere det kan man skifte til bøsning af et bedre
materiale. Der er også forskel på friktionen. Det optimale er faktisk
således at bruges der nålelejer så er den rette plads for
krydspinden/stempelpinden midt i stemplet, men bruges ikke nåleleje så vil
krydspinden sikker altid være bedre placeret lidt (milimetre) til den ene
side af stemplets centrul. Dette for at udligne den skævhed som stemplet
står med når forbrændingstrykket starter. Da jeg fik Venolia stempler til
min Honda CB750 sad stempelpinden et par mm ovre i den ene side, men den i
standard stemplerne sad midt i stemplet.
Den ting med at hullet i plejlstangen er slidt skævt for mig til at
spekulere på om tændrøret sidder i den ene side contra i topstykker med 4
ventiler hvor de jo sidder i midten. For forbrændingstrykket kommer jo som
en kugle omkring tændrøret, så hvis tændrøret sidder i den ene side vil
gastrykket jo starte i den ene side og belaste stemplet sideværts skævt.
Den anden ting med ujævn slitager ytrer sig i akslernes retning ved
stempelpinden og på plejlstangssølen. Det viser sig nemlig at det er ret få
grader som er belastet; og det er her slitagen sker. Der er endog
grader/buede som aldrig belastes, og det er her man sender olien ind til
plejlstangssølen gennem hullet i krumtappen.
Det med olietrykslampen der lyste oplevede jeg for 4 år siden da jeg
monterede Venolia stempler i min BMW. Det startede efter ca. 50 km, og da
jeg efter stille acceleration de 30 km på vej hjem, for at undgå det røde
lys, viste det sig at motoren havde ædt over halvdelen af olien. Det viste
sig at olieskaberingene havde svage bukninger. Venolia benyttede 3 delte
meget svage olieskaberinge og de 2 uhyre tynde skrabering (den 3´die var
fjederen) havde fådet skævheder under installationen. Siden da har jeg
undgået den slags oliskraberinge.

Mvh. Gert Thorgersen

Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akbner$b45$1@eising.k-net.dk...
> Tjaaaa sejtrækkeri om det er det? Måden disse lejringer blev slidt på
er,
> at kun i den ene side af krydspindslejet blev der ligesom slidt meget mere
> af. Dvs sætter jeg krydspinden fra den ene side halvvejs igennem er lejet
> egentligt ok, men gør jeg det fra den anden side, kan jeg mærke slør. Det
er
> somom stemplet blev presset skævt ned. Det kunne måske alligevel tyde
lidt
> på sejtrækken, men den får ellers tæsk jævnligt
> /Janus
>
>
>
>
> "Thomas" <thomas@odense.kollegienetFJERN.dk> wrote in message
> news:%Mba9.17176$ww6.2102932@news010.worldonline.dk...
> >
> >
> > >
> > > vdr. smøring så har jeg vist en gang for meget løbet tør for olie
> > (skammer
> > > og grimmer mig), altså ikke helt tør men der hvor olielampen begyndte
> at
> > > lyse, så mon ikke det er årsagen?
> >
> > Det er vel det lampen er til for? Spøg til side Jeg har da selv oplevet
at
> > lampen har lyst, den ene gang var da efter jeg havde betalt 7500,- for
en
> > knækket knastkæde, da havde de vist ikke lige fået hældt nok olie på,
> > flot!!!!, den anden gang kom det ved hårde opbremsninger (men der var
dog
> > stadig olie i skueglasset, men skulle vist fyldes efter )
> >
> > Det jeg spekulere mere over er om det mon skyldes køremåden?. Kan for
> meget
> > sejtrækkeri skade pejlstængerne på den måde? Kører sjældent med høje
> > omdrejninger.... (larmer mere end det rykker!!!!)
> >
> > Mvh
> >
> > Thomas
> > XS400 Seca
> >
> > .
> >
> >
>
>



Allan jørgensen (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Allan jørgensen


Dato : 26-08-02 21:19

"GERT BO THORGERSEN" <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:I9ua9.93$nT1.2059@news.get2net.dk...
> Den ting med at hullet i plejlstangen er slidt skævt for mig til at
> spekulere på om tændrøret sidder i den ene side contra i topstykker med 4
> ventiler hvor de jo sidder i midten. For forbrændingstrykket kommer jo som
> en kugle omkring tændrøret, så hvis tændrøret sidder i den ene side vil
> gastrykket jo starte i den ene side og belaste stemplet sideværts skævt.

Den er 4-ventilet og tændrøret sidder i midten.

Allan(fzr600us)not useless


Janus (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 26-08-02 21:32


Den er 4-ventilet og tændrøret sidder i midten.

det er nemlig rigtigt,
forresten Allan hvor holder din om natten ??? ; )

mvh Janus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409256
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste