Nu har jeg analyseret lidt videre, og er kommet til den konklusion, at det
må være tændings impulsgiveren, tændingsbox eller kabelfejl mellem disse.
Når den sætter ud går omdrejningtælleren helt ned på 0, til trods for at
motoren stadigvæk kører og har omdrejninger (på 2 cylindre).
Omdrejningstælleren er forbundet direkte til den ene tændspole (før
højspændings siden, naturligvis).
Så, er der nogle som har erfaringer med fejl på tændings impulsgiveren eller
tændingsboxen ?
Kennett (der snart håber på at have en køreklar maskine igen)
"RasmusZX9R" <RasmusZX9R.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5D399.10781$ww6.1571321@news010.worldonline.dk...
> > Gode ideer eller erfarninger er meget velkomne, inden den kommer
> tilbage til
> > værkstedet igen igen.
> Hejsa!
> Jeg har et par gange set at en dårlig/hullet vaakumslange til
> benzinhanen kunne give de der problemer.
> Jeg ved ikke om din har vaakum benzinhane, men hvis den har var det da
> en mulighed.
> Fejlen kommer netop tit efter at der er blevet skruet på mcen, da man så
> måske har haft tanken af og derved fået knækket en gammel stiv
> vaakumslange.
> Evt. en dårlig benzinpumpe?
> Umiddelbart tror jeg ikke at det er et tændings problem, da du som
> oftest kan finde et system i den slags fejl.
> Det samme gælder indstilling af diverse ting.
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C
>
> --
> Leveret af:
>
http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>