On Mon, 19 Aug 2002 23:52:09 +0200, "D@n Dethlefsen"
<FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote:
>Bare fordi de store fabrikker satser deres $$$ i MotoGP serien er de jo ikke
>ensbetydende med at serien bliver en succes, hvis Rossi & Honda bliver ved
>med at vinde alt, hvor længe tro du så at de kan trække mange tilskuere til
Tjah - det er jo ikke meget forskelligt fra
Doohan/Honda-æra'en....masser af publikum,men
da rigtigt at det er trivielt når samme mand/maskine vinder alt -
gælder for alle serier.Personlig håber jeg da også de andre mærker
(Gerne Aprilia og Ducati) kommer lidt mere op på lakridserne næste år.
>for mit vedkommende bliver GP weekend optaget på video så kan man da se alt
>de kedelige i "hurtig fremspoling", 125 klassen bliver der normalt kun
>spolet når der reklamer, i 250 klassen spoles der nok lidt mere, det er jo
>næsten en Aprilia Cup (fordi Japanerne satser deres penge i MotoGP klassen),
>af MotoGP klasse ses som regl kun starten og x antal omgange indtil Rossi er
>forest, så ved man jo godt hvordan det i 9 ud af 10 tilfælde
>slutter.........................
Tjah og jeg holdt op med at se Ducati-cuppen (SBK) i 2001 og nu sker
det kun ved et uheld,røvsyg serie ....derimod er SS600 virkelig
underholdende.
>Det kan jo godt ske at SBK er en sekundær serie, men gør det den dårlige
>.....???
Ja bl. a fordi der kun er et mærke der gider satse rigtigt på den,det
gør den uinteressant IMO.
>Da serien i sin tid startede, var det jo med mange ikke fabriksteams,
Problemet er så bare nu at MotoGP har overtaget det meste af
relevansen og interessen med overgangen til 4T og de fleste fabrikker
har svært ved at se fordelen ved begge serier og satser derfor enten
udelukkende i MotoGP eller med en yderst ringe indsats i SBK.
>hvilket gav utroligt meget godt ræs, da Doohan & Honda så begyndte at vinde
>alt i 500 klassen, var der mange fabrikanter der kastede deres penge i SBK
>serien istedet for, for at komme op imod Honda (største & rigeste
>Mc-producent) når de kaster alt ind på at vinde en serie er vel nærmest
>umuligt for de andre Mc-producenter hvis de ikke ønsker at gå fallit.
Rigtigt - Honda plejer at vinde det meste de har lyst til at vinde.
>Så hvis Honda & Rossi bliver ved med at vinde alt i MotoGP de næste mange
>år, tro jeg at udviklingen af SBK serie "bare" starter
>forfra..........................se det er en påstand ;>)
Du har da lov at håbe....
>Teknologisk foresping og min bare r......, det er sgu kun $$$ det drejer sig
>om her.
Læser du Race-stof i MC-blade,det var almindelig anerkendt/frygtet at
Honda havde/har 4T's know-how der var/er de andre overlegen delvis via
deres F1-indsats,men selvfølgelig hænger _det_ da også sammen med
penge,det gør det da alle steder,ikke noget mærkeligt i det.
>Hvem skulle bruge X antal år på at slå Ducati i SBK serien med deres image
>objekt V-4, selvom de højst sandsynligt har hældt nogen flere penge i cyklen
>end Duc.
Du siger det selv,for Honda var og er stadig deres yndlingscykler
multi-V'er,men p.g.a. reglementsbetingede ccm kunne de ikke rigtigt få
en vindercombo med RC45'eren (selvom den da vandt et år,så var den
noget af et vildskud)....På den anden side da de så besluttede sig for
at lave en V2'er som de længe hævdede havde en fordel i den serie så
skulle de jo kun bruge _eet_ år
![Blink](images/smileys/wink.gif)
) på at slå Duc,så var _det_
ligesom sat på plads....
>> SBK er en død sild
![Glad](images/smileys/glad.gif)
.
>Time will show.
Det er nemlig det, men sponsorer og fabrikanter forlader den synkende
skude en masse,for mit vedkommende bliver det tørre tårer hvis den
forsvinder....Alene det at verdens største MC-mærke (endnu) er usikker
starter med et fabriksteam viser vel alt.
En ting er at man måske synes at der er godt race i SBK (det gør jeg
så ikke) noget andet er om serien eksisterer om 5 år,jeg tvivler
lidt...
-M