/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Pris forspørgsel på cylinder + stempler ??
Fra : MC


Dato : 08-08-02 15:09

Hej !

Sidder der en der ude der sådan lige uden vidre kan hoste en pris op på
følgende, det hele er nyt ( 500 km. ) !?

Cylinder til CB1100F boret op til 1200 ccm
Stempler Wiseco 4 stk. med stempel ringe osv.

Bemærk at det kun har kørt 500 km.

Hvad kan det koste ?? ( har fået mit sæt stjålet, som jeg havde købt sammen
med min cykel !! )


--
Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style ( som sååå gerne vil være 1200 ccm
istedet ) )





 
 
Armand (22-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-08-02 23:55


MC <bugtrupfuckspam@email.dk> skrev i en
news:3d5295b6$0$89533$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej !
>
> Sidder der en der ude der sådan lige uden vidre kan hoste en pris op

> følgende, det hele er nyt ( 500 km. ) !?
> Cylinder til CB1100F boret op til 1200 ccm
> Stempler Wiseco 4 stk. med stempel ringe osv.
> Bemærk at det kun har kørt 500 km.

Mit bud:
For meget!
(spild af penge at hælde sådant noget på den aldrende superbike!) :-|

--
Armand.



MC (23-08-2002)
Kommentar
Fra : MC


Dato : 23-08-02 21:52


">
> Mit bud:
> For meget!
> (spild af penge at hælde sådant noget på den aldrende superbike!) :-|

Tak for rådet... har fået det af mange andre.
Jeg ligger rent faktisk inde med et sæt, det var nu mere derfor jeg ville
høre hvad jeg kunne tillade mig at tage for det ?? ) jeg skal nemlig ikke
have det på, specielt ikke efter en snak med Pro bike i aarhus, som slet
ikke ville montere det på min cykel, som han sagde, så kunne jeg lige så
godt smide pengene ud af vinduet, og kører vidre som cyklen er, og være
glad.... istedet for at kaste dem i hans pung og komme 2 mdr. senere med et
flækket stempel og gi ham skylden.
Jeg vil istedet søge lidt efter nogle faldstrøms( fladspjæld ) kaburatorer,
som skulle give den lille smule mere punch som jeg savner. forstå mig ret,
jeg skal ikke have en fart maskine ( kan iøvrigt ikke lade sig gøre med en
CB 1100 F ) men jeg ønsker blot mere bundtræk og optræk, hul i om jeg
ikke kan kører hurtigere end 150-180 km. !! da det er fint til mig.

--
Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style



GERT BO THORGERSEN (24-08-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 24-08-02 06:59

Hvorfor skulle Wiseco stemplerne kunne gå i stykker? Hvis det er aktuelt at
det kan ske så må du jo skifte til Venolia stempler. Venolia var dem som for
vel nu 50 år siden var først med stansede stempler (forged pistons) og
Venolia er vel bl.a. dem som der er mest brugt til kvartmile for biler og
motorcykler. For at give en motor mere volumen er jo det der giver størst
moment. Da Ross Colins var verdensmester i kvartmile havde han jo lavet
motorcyklen med 3 styk Honda CB750 hvert ændret til 1100 cc. Og jeg ændrede
også min Honda CB750 men i første omgang kun til 836 cc, med Venolia
stempler fra Ross Colins, og brugte den til 12.000 omdr./min. Men brugte
bl.a. Weber DCOE kaburatorer (de fornæmste karburatorer), som RC på sin
kvartmiles model (før han ændrede til indsprøjtning).
Ændring i karburatorer kan til tider give noget. På BMW R90 har man Bing 32
mm vacum karuratorer og på R90S kom man Dellórto 38 mm med tvangsstyret
spjæld og accelerationspumpe, det ændrede Hk fra 60 til 67. Men på de gamle
japanske motorcykler kan man normalt ikke få så mange procent da de jo ikke
kører med underdimensionerede karburatorer som for BMW´s vedkommende to 32
mm til en 2 cylindre 900 cc.
Fordi motorcyklen er gammel ændrer jo ikke på at den kan tunes hvis motoren
er i god stand. F.eks. tunes BMWér fra 70érne fra 500 - 900 cc til 1000 cc
(980cc), fra 32 (500én) til 104 Hk.

Mvh. Gert Thorgersen

MC <bugtrupfuckspam@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d66a058$0$64865$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> ">
> > Mit bud:
> > For meget!
> > (spild af penge at hælde sådant noget på den aldrende superbike!) :-|
>
> Tak for rådet... har fået det af mange andre.
> Jeg ligger rent faktisk inde med et sæt, det var nu mere derfor jeg ville
> høre hvad jeg kunne tillade mig at tage for det ?? ) jeg skal nemlig
ikke
> have det på, specielt ikke efter en snak med Pro bike i aarhus, som slet
> ikke ville montere det på min cykel, som han sagde, så kunne jeg lige så
> godt smide pengene ud af vinduet, og kører vidre som cyklen er, og være
> glad.... istedet for at kaste dem i hans pung og komme 2 mdr. senere med
et
> flækket stempel og gi ham skylden.
> Jeg vil istedet søge lidt efter nogle faldstrøms( fladspjæld )
kaburatorer,
> som skulle give den lille smule mere punch som jeg savner. forstå mig ret,
> jeg skal ikke have en fart maskine ( kan iøvrigt ikke lade sig gøre med en
> CB 1100 F ) men jeg ønsker blot mere bundtræk og optræk, hul i om jeg
> ikke kan kører hurtigere end 150-180 km. !! da det er fint til mig.
>
> --
> Steen
> CB 1100 F 85` Street Fighter Style
>
>



Armand (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-08-02 23:37


GERT BO THORGERSEN <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en
news:crF99.4$s.377@news.get2net.dk...
> Hvorfor skulle Wiseco stemplerne kunne gå i stykker? Hvis det er
> aktuelt at det kan ske så må du jo skifte til Venolia stempler.
Venolia var dem
> som for vel nu 50 år siden var først med stansede stempler (forged
pistons)

=> "(sænk)smedede stempler" !!

> Venolia er vel bl.a. dem som der er mest brugt til kvartmile for biler
> og motorcykler. For at give en motor mere volumen er jo det der giver
> størst moment. Da Ross Colins var verdensmester i kvartmile havde han
jo
> lavet motorcyklen med 3 styk Honda CB750 hvert ændret til 1100 cc. Og
> jeg ændrede også min Honda CB750 men i første omgang kun til 836 cc,
> med Venolia stempler fra Ross Colins, og brugte den til 12.000
omdr./min.
> Men brugte bl.a. Weber DCOE kaburatorer (de fornæmste karburatorer),
> som RC på sin kvartmiles model (før han ændrede til indsprøjtning).

.............. Som har den force at der har en helt anden styrke i
forhold til støbt aluminium - Men som til gengæld er væsentligt blødere
og derfor slides uforholdsvis hurtigere, hvilket medfører en kun
betinget
fordel ved gadebrug

--
Armand.






GERT BO THORGERSEN (25-08-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 25-08-02 14:43


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak91q4$1gi5$10@news.cybercity.dk...
>
> GERT BO THORGERSEN <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en
> news:crF99.4$s.377@news.get2net.dk...
> > Hvorfor skulle Wiseco stemplerne kunne gå i stykker? Hvis det er
> > aktuelt at det kan ske så må du jo skifte til Venolia stempler.
> Venolia var dem
> > som for vel nu 50 år siden var først med stansede stempler (forged
> pistons)
>
> => "(sænk)smedede stempler" !!
>
Til Armand. STANSEDE fordi de er stanset ud som en håndvask, men i et par
flere trin. Derved bliver stemplerne stærkere da i godset strækkes, og ikke
klippes over, så "fibrene" ikke klippes brydes. Derved kan lettere stempler
klare højere omdrejningstal uden at få toppen blæst af.
Mvh. GT

> > Venolia er vel bl.a. dem som der er mest brugt til kvartmile for biler
> > og motorcykler. For at give en motor mere volumen er jo det der giver
> > størst moment. Da Ross Colins var verdensmester i kvartmile havde han
> jo
> > lavet motorcyklen med 3 styk Honda CB750 hvert ændret til 1100 cc. Og
> > jeg ændrede også min Honda CB750 men i første omgang kun til 836 cc,
> > med Venolia stempler fra Ross Colins, og brugte den til 12.000
> omdr./min.
> > Men brugte bl.a. Weber DCOE kaburatorer (de fornæmste karburatorer),
> > som RC på sin kvartmiles model (før han ændrede til indsprøjtning).
>
> ............. Som har den force at der har en helt anden styrke i
> forhold til støbt aluminium - Men som til gengæld er væsentligt blødere
> og derfor slides uforholdsvis hurtigere, hvilket medfører en kun
> betinget
> fordel ved gadebrug
>
Til Armand. Som har den styrke at der bl.a. er sølv i dem (vist 9% i dem
jeg brugte) hvorved der er mindre friktion mellem stempler og cylindre og
der derved frigives Hk. Der er nere slup mellem stempler og cylindre da der
er en større udvidelseskvoeficient hvorved stempler slides mere ved
koldstarterne men ellers mindre på grund af den mindre friktion.
Mvh. GT

> --
> Armand.
>
>
>
>
>





Armand (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-08-02 23:35


MC <bugtrupfuckspam@email.dk> skrev i en
news:3d66a058$0$64865$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> ">
> > Mit bud:
> > For meget!
> > (spild af penge at hælde sådant noget på den aldrende superbike!)
:-|
> Tak for rådet... har fået det af mange andre................
> Jeg vil istedet søge lidt efter nogle faldstrøms( fladspjæld )
> kaburatorer, som skulle give den lille smule mere punch som jeg
savner.
> forstå mig ret, jeg skal ikke have en fart maskine ( kan iøvrigt ikke
lade sig
> gøre med en CB 1100 F ) men jeg ønsker blot mere bundtræk og
optræk,
> hul i om jeg ikke kan kører hurtigere end 150-180 km. !! da det er
fint til mig.

Det jeg anfægter er "totaløkonomien" (tm by JS (in memorium)) i en
hvilkensomhelst tuning:
Pengen er brugt i det øjeblik sagerne er monteret og man får ikke mere
for modellen ved en senere given salgs-situation - Snarere tværtimod:
Hvilken af to ellers identiske og lige dyre modeller ville du købe hvis
den ene
var tunet??

De penge man står for at bruge på en tuning er oftest bedre givet ud som
"tillæg" på bytteprisen til en større/kraftigere model:
Folk bruger ofte op til 10.000,- alene på en skraldebang-udstødning og
hvis man således samlet sparer sig for op til 20.000,- i
tunings-udgifter, er dét en god sæk at lægge oveni bytteprisen ved
f.eks, køb af en GSF 1200 Bandit, som har alt det du søger, endsamt
væsentlig bedre bremser og køreegensaber :-|


--
Armand.





MC (25-08-2002)
Kommentar
Fra : MC


Dato : 25-08-02 11:34


">
> Det jeg anfægter er "totaløkonomien" (tm by JS (in memorium)) i en
> hvilkensomhelst tuning:
> Pengen er brugt i det øjeblik sagerne er monteret og man får ikke mere
> for modellen ved en senere given salgs-situation - Snarere tværtimod:
> Hvilken af to ellers identiske og lige dyre modeller ville du købe hvis
> den ene
> var tunet??
Klart den som ikke er tunet, vil ihvert fald ikke give mere for en som er
tunet ( og hvad der tilhøre af vold på maskinen ) !! så jeg forstår godt
hvor du vil hen...

>
> De penge man står for at bruge på en tuning er oftest bedre givet ud som
> "tillæg" på bytteprisen til en større/kraftigere model:
> Folk bruger ofte op til 10.000,- alene på en skraldebang-udstødning og
> hvis man således samlet sparer sig for op til 20.000,- i
> tunings-udgifter, er dét en god sæk at lægge oveni bytteprisen ved
> f.eks, køb af en GSF 1200 Bandit, som har alt det du søger, endsamt
> væsentlig bedre bremser og køreegensaber :-|


Jeg kan kun være enig med dig, men jeg har jo ikke givet noget for cylinder
+ stempler de var med da jeg købte cyklen !
Det jeg efterlyser er havd jeg kan få for det ved salg !?


--
Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style






Armand (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-09-02 12:05


MC <bugtrupfuckspam@email.dk> skrev i en
news:3d68b2b0$0$64893$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> ">
> > Det jeg anfægter er "totaløkonomien" (tm by JS (in memorium)) i en
> > hvilkensomhelst tuning:
> > Pengen er brugt i det øjeblik sagerne er monteret og man får ikke
mere
> > for modellen ved en senere given salgs-situation - Snarere
tværtimod:
> > Hvilken af to ellers identiske og lige dyre modeller ville du købe
hvis
> > den ene var tunet??
> Klart den som ikke er tunet, vil ihvert fald ikke give mere for en som
er
> tunet ( og hvad der tilhøre af vold på maskinen ) !! så jeg forstår
godt
> hvor du vil hen...
> Jeg kan kun være enig med dig, men jeg har jo ikke givet noget for
cylinder
> + stempler de var med da jeg købte cyklen !

- - - - - Og så er det lige på tide at jeg undskylder at have brugt
denne, din forespørgsel til at fremføre en af mine yndlingsemner!

--
Armand.





MC (01-09-2002)
Kommentar
Fra : MC


Dato : 01-09-02 15:09


"> - - - - - Og så er det lige på tide at jeg undskylder at have brugt
> denne, din forespørgsel til at fremføre en af mine yndlingsemner!
>
> --
> Armand.

No problemo, det er jo bare med til at gøre denne gruppe mere saglig, og
spændende at følge !!! )
Men jeg fik aldrig svar på min forspørgsel på hvad disse ting kunne være
værd ved et evt. salg !!!

--
Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style



Armand (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-09-02 09:30


MC <bugtrupfuckspam@email.dk> skrev i en
news:3d721f65$0$193$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "> - - - - - Og så er det lige på tide at jeg undskylder at have brugt
> > denne, din forespørgsel til at fremføre en af mine yndlingsemner!
> No problemo, det er jo bare med til at gøre denne gruppe mere saglig,
og
> spændende at følge !!! )
> Men jeg fik aldrig svar på min forspørgsel på hvad disse ting kunne
være
> værd ved et evt. salg !!!

Til sagen:
Et sådant sæt vil velsagtens koste lidt under det halve af nyprisen i
ophug :-/
Tuningssagerne vil givetvis kun kunne sælges endnu billigere :-/

Man kan måske lave et estimat á 50% af David Silvers atypisk lavere
nypriser !?
Ryg selv på!

--
Armand.





MC (06-09-2002)
Kommentar
Fra : MC


Dato : 06-09-02 14:26


">
> Man kan måske lave et estimat á 50% af David Silvers atypisk lavere
> nypriser !?
> Ryg selv på!
>
> --
> Armand.

THX !!


--
Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409257
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste