Hej Hans
Jeg siger mange tusind tak for de kloge ord
Jeg tager det hele til mig. Jeg tror du har helt ret i at der er en dybere
mening i reglerne.
Det bliver fedt at få kortet, så man har det i hånden og VED at man har
retten til at kører MC. Jeg glæder mig virkeligt!
Mvh Anders
> Hej Andrew
>
> Hvis du bare venter og tager det helt roligt - tjaa så sker det jo helt af
> sig selv at du når alderen til at køre på de store cykler - hvis ikke når
du
> den måske ikke!
>
> Med fare for at lyde som et gammelt støvet rø.... - synes jeg alligevel at
> jeg vil sige til dig, at jeg er MEGET glad for at jeg ventede med at tage
> kortet til jeg var 38. Havde jeg haft kortet og kværnen som 18 årig er der
> ikke den ringeste tvivl om, at jeg ikek havde siddet her idag. Jeg havde
> ganske enkelt smadret mig selv, kværn og for flere tusinde kr. autoværn!
>
> Du er stille og roligt på vej - og nyd det og tro mig - jo mere erfaring
du
> får des federe bliver det, når du om 2 (TO!) år kan købe en større cykel.
Og
> jeg kan fandeme godt huske hvordan min tålmodighed var for 22 år siden -
men
> det var værd at vente på! Nu ved jeg godt at 10 år er ca. 1/10 af dit liv
og
> 1/20 del af mit - men alligevel!
>
> Så!!! Som en "gammel" tør Jeronimus: Kør du bare glad videre på din cykel
og
> nyd at du nu kan køre MC! Og selvom etatens regler ofte synes ude af
> propertion - så er der helt sikkert en mening med reglerne - og lige
præcis
> denneher kan jeg faktisk godt forstå - og det er kun fordi jeg var som
dig -
> og alle andre der er 19!
>
> Og endelig - i denne lange morale - husk på at den cykel du har til enhver
> tid er den fedeste ligenu! Joh, joh, alle de med Ducati, Dragstar, Harley
> m.m. (eller hvad du drømmer om) er ikke spor anderledes end dig - de har
> osse engang været på en skolecykel og mærket suset - og osse de er
> formodenligt startet i det små... verden skal være lille før den kan blive
> stor!
>
> Tag en tur op ad strandvejen og nyd det (hvad enten du bor i KBH eller
ej!)
>
> Hans
>
>
> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> news:aiu1mk$erp$1@eising.k-net.dk...
> > Du får lige den sædvanlige historie og reglerne omkring kørekort
> forklaret.
> >
> > Fritz på 18 køber sig en nyere brugt CBR 600. Forsikrer den (As if!) og
> får
> > den indregistreret i eget navn. Endnu har han ikke gjort noget ulovligt
> selv
> > om den har 110HK og han kun må køre en 34Hk maskine (25Kw). Maskinen er
> > under 5 år gammel og skal ikke synes ved omregistrering.
> >
> > Her kommer balladen:
> > Maskinen skal nu monteres med et droslingskit og den skal synes igen,
hvor
> > man medbringer parpirene fra droslingskittet. Maskinen bliver nu synet
og
> > opgivet som værende med 34HK i indregistreringsattesten. Fritz må nu
gerne
> > køre på sin CBR fuldt lovligt.
> >
> > Forsikringsselskabet vil meget gerne sælge en forsikring til Fritz, selv
> om
> > han ikke har kørekort til køretøjet. Ingen problemer der. De vil bare
ikke
> > dække, hvis han bruger køretøjet, da han jo ikke har kørekort dertil.
> >
> > Hvis man forestillede sig at Fritz, i et anfald af ungdommelig gåpå mod,
> > købte verdens dårligste CBR, der på trods af at være opgivet til 110Hk,
> kun
> > lavde 30HK på baghjulet før monteringen af droslingskittet da motoren
var
> > defekt, må han stadig ikke køre på den, selv om han kunne fremvise en
> > rullefeltsmåling fra anderkendt forhandler. Det er hvor mange heste den
er
> > opgivet til at yde på krumtappen fra fabrikken der tæller.
> >
> > Hvis Frits til gengæld købte en GN 250 opgivet til 21HK, og derefter fik
> den
> > portet, blueprintet, større karbs, lettet krumtappen og fik monteret
turbo
> > og fnisegas så den lavede 37HK på baghjulet, så vil han formodentlig
> aldrig
> > få en bøde for at føre et køretøj han ikke har kørekort til.
> >
> > Fritz får monteret droslingskittet og hans CBR bliver synet som værende
en
> > 34HK model. Alt er i den skønnest orden og Fritz kører to dage. På
treide
> > dagen er han er verdensmester og vil lære at stejle inde ved
rådhuspladsen
> i
> > KBH. Fritz synes det er svært at stejle og giver de 34HK skylden.
> > Droslingskittet bliver afmonteret og CBR'en har nu 110HK. Fritz kan
stadig
> > ikke stejle, men kører nu 250Km/t på motorvejen.
> >
> > Fritz bliver stoppet af politiet med 185Km/t. Betjenten synes det er
> > mærkeligt en 34HK maskine kan køre 185Km/t (210km/t indikeret). Fritz
> bliver
> > kaldt til syn. Synsfolkene finder at droslingskittet er afmonteret.
Fritz
> > får en bøde for at køre uden kørekort. Alm. bøde for at køre uden
kørekort
> > er 5000kr. Da Fritz har kørekort til "lille MC" er det en formildende
> > omstændighed og bøden bliver nedsat til 3000kr.
> >
> > Fritz kører stadig rundt på sin 110HK CBR. Fritz kører op bag i en
> > pensionist, kommer ikke selv til skade, men invaliderer enke fru Hansen.
> > Fritz får skylden. Fritz's motorcykel bliver undersøgt igen. Fritz får
> > dobbelt bøde (6000Kr) for stadig at køre uden kørekort. Fritz's
> > forsikringsselskab betaler 100.000kr for rep. at enke fru. Hansen's Polo
> og
> > 1,2 Mill i erstatning til enke fru Hansen for invaliditet. Nu går det
> > rigtigt galt for Fritz. Forsikringsselskabet finder ud af Fritz ikke har
> > kørekort til det køretøj han førte under uheldet. Selskabet kører regres
> mod
> > Fritz, der ender med at skylde forsikringsselskabet 100.000kr rep af
Polo,
> > 1,2Mill for invaliditet og 100.000kr i sagsomkostninger. Fritz har nu
ikke
> > råd til en Maxi "pollestyle".
> >
> > Morale: "lad være med at snyde med forsikringen". Det koster rundt
regnet
> > uendeligt hvis det går galt.
> >
> > --
> > Mojn
> > Jens Bager Jensen
> > Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)
> >
> >
>
>