/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kawasaki ER-5, Suzuki GSF600 eller GSX600F~
Fra : Dennis


Dato : 07-08-02 20:52

Hejsa

Ja så er der endnu en der gerne vil have motorcykel
Og så tænkte jeg jo, at jeg kunne spørge nogle af jer der allerede har
MC til råds.
Jeg går og kigger på de 3 ovenstående modellere.
GSX600F er fra 96 og har kørt 17k og koster ca. 50.000 kr.
GSF600 fås også fra 50.000 og op efter.
ER-5 ligger jo så på en 45.000 - 50.000 og er fra 98 - 2000.

Det der tiltaler mig ved GSX600F er fuldkåben, mens de 2 andre er helt
"nøgne". Ydermere regner jeg med at jeg ikke vil blive så hurtigt træt
af en 600cc som en 500cc, før jeg skifter om en par år

Det jeg skal bruge den til er bl.a. hygge ture samt transport mellem
Århus og Aalborg engang imellem.

Jeg håber der er nogle der evt. kan komme med nogle gode råd, og
evt. hvad jeg skal kigge efter ved de forskellige modeller.

Dennis 28 år, som har købt MC tøj og bare mangler cykel.

 
 
Jan Vagle (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 07-08-02 21:02

Dennis wrote:

> Hejsa
>
> Ja så er der endnu en der gerne vil have motorcykel
> Og så tænkte jeg jo, at jeg kunne spørge nogle af jer der allerede har
> MC til råds.
> Jeg går og kigger på de 3 ovenstående modellere.
> GSX600F er fra 96 og har kørt 17k og koster ca. 50.000 kr.
> GSF600 fås også fra 50.000 og op efter.
> ER-5 ligger jo så på en 45.000 - 50.000 og er fra 98 - 2000.


(snip)

GLEM Skruzuki !

Vurdér Honda CB500 (ev. "S" varianten)
ER-5 er et godt køb..

Endnu bedre: Har du de nødvendige midler: Yamaha FZS 600 Fazer

Trust me.


--
Jan Vagle
.............................oOo


Dennis Hellan Peders~ (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 07-08-02 22:49


"Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3D517CD0.7020408@broadpark.no...

>GLEM Skruzuki !

Hvorfor det ! ?

Har selv haft :
Kawasaki ER-5
Suzuki GSX600F
Moto Guzzi Nevada 750
og har nu Yamaha XJ 600 S

_Alle_ cykler har været nye, og den eneste der _overhovedet_ ikke har fejlet
noget er/var Bøttejernet/Skruzuki'en !!



--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S ´01 ( Lige nu på vej til Køge MC, på ladet af en autotransporter
:-/ )




Jan Vagle (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 07-08-02 22:59

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> "Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> news:3D517CD0.7020408@broadpark.no...
>
>
>>GLEM Skruzuki !
>>
>
> Hvorfor det ! ?

Long term reliability. Worst of class..
Finish lige holdbar som nykogte rejer i sommervarmen.

--
Jan Vagle
..............................oOo


Dennis Hellan Peders~ (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 07-08-02 23:03


"Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3D519834.40700@broadpark.no...
> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>
> > "Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> > news:3D517CD0.7020408@broadpark.no...
> >
> >
> >>GLEM Skruzuki !
> >>
> >
> > Hvorfor det ! ?
>
> Long term reliability. Worst of class..
> Finish lige holdbar som nykogte rejer i sommervarmen.
>

*LOL*

--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S ´01




Claus Rittig (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-08-02 15:38

"Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3D519834.40700@broadpark.no...

> >>GLEM Skruzuki !

> > Hvorfor det ! ?

> Long term reliability. Worst of class..
> Finish lige holdbar som nykogte rejer i sommervarmen.

LOL!
Sikke dog noget sludder.

Rittig
(bl.a. GS500E)



Jan Vagle (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 08-08-02 22:15

Claus Rittig wrote:

> "Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> news:3D519834.40700@broadpark.no...
>
>
>>>>GLEM Skruzuki !
>>>>
>
>>>Hvorfor det ! ?
>>>
>
>>Long term reliability. Worst of class..
>>Finish lige holdbar som nykogte rejer i sommervarmen.
>>
>
> LOL!
> Sikke dog noget sludder.


Fordi jer har en Skruzuki og er blind for noget andet ?


I den klasse er Honda og Kwak suverænt bedst, det har utallige kilometre
forlængst bevist.

Ta et søg på "Google" og tjek..

--
Jan Vagle
.............................oOo


Claus Rittig (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-08-02 11:49

"Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3D52DF68.7010001@broadpark.no...

>>>>>GLEM Skruzuki !
>>>>>
>>
>>>>Hvorfor det ! ?
>>>>
>>
>>>Long term reliability. Worst of class..
>>>Finish lige holdbar som nykogte rejer i sommervarmen.
>>>
>>
>> LOL!
>> Sikke dog noget sludder.

> Fordi jer har en Skruzuki og er blind for noget andet ?

Nådada, vi har nok fundet den saglige argumentation frem idag?
Jeg kører KTM, Honda, Kawasaki, Yamaha og Suzuki for tiden, så jeg er måske
ikke helt så blind som du synes.

> I den klasse er Honda og Kwak suverænt bedst, det har utallige kilometre
> forlængst bevist.

Nåh? Det jeg kaldte noget sludder var den ret markante udtalelse om
pålidelighed og finish. GS500E bliver som regel omtalt som særdeles
slidstærk, og motorkonstruktionen (som stammer fra sidst i 70'erne) er vist
ved at være over børnesygdommene . Motorrad har jævnlig kåret GS500E som
et godt brugtkøb, og tyskerne har endda ikke vore afgifter. Long term
reliability er fin, det er faktisk også min personlige erfaring efter at
have kørt touring i Tyskland, Tjekkiet, Slovakiet, Slovenien, Italien,
Østrig, Ungarn og nogle andre steder på GS500.

Finish? Joh, den er da dårligere end mange andre motorcykler, men SÅ ringe
er den nu heller ikke. Prisen taget i betragtning er finishen da nem at leve
med, cyklen er jo markant billigere end de andre i klassen.
CB500 og GPZ500 har da mere power, men mere slidstærke er motorerne ikke.

Det de der "utallige kilometre" har bevist forlængst, kan du ikke lige skære
det ud i pap for mig, for jeg har vist ikke helt set lyset ?

> Ta et søg på "Google" og tjek..

Njah, det regner jeg med _du_ gør?

Rittig



Asger Steffensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 10-08-02 00:16


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3d539da8$0$89520$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> news:3D52DF68.7010001@broadpark.no...
>
> >>>>>GLEM Skruzuki !
> >>>>>
> >>
> >>>>Hvorfor det ! ?
> >>>>
> >>
> >>>Long term reliability. Worst of class..
> >>>Finish lige holdbar som nykogte rejer i sommervarmen.
> >>>
> >>
> >> LOL!
> >> Sikke dog noget sludder.
>
> > Fordi jer har en Skruzuki og er blind for noget andet ?
>
> Nådada, vi har nok fundet den saglige argumentation frem idag?
> Jeg kører KTM, Honda, Kawasaki, Yamaha og Suzuki for tiden, så jeg er
måske
> ikke helt så blind som du synes.
>
KLIP

Tak, Rittig, fordi du giver igen på det vås!

Asger
ZX-10



Adam Christensen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 11-08-02 18:50

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d51957d$0$72782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Dennis Pedersen
> XJ 600 S ´01 ( Lige nu på vej til Køge MC, på ladet af en autotransporter
> :-/ )

Dennis, du har sgu dårlig mc-karma
Hvad fejler den?

--
Adam



Dennis Hellan Peders~ (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 11-08-02 19:24


"Adam Christensen" <adam_christensen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d56a3bb$0$14355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3d51957d$0$72782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Dennis Pedersen
> > XJ 600 S ´01 ( Lige nu på vej til Køge MC, på ladet af en
autotransporter
> > :-/ )
>
> Dennis, du har sgu dårlig mc-karma
> Hvad fejler den?
>>>>>>>>>>>>>

Hej Adam

Øehh ! i følge Køge Mc ! _ ingenting_ !, den startede perfekt og mekkeren
kørte en tur på ca. 10km på den, uden nogle problemer overhovedet.

Men da jeg skulle hjem fra Langelinie i Onsdags, så dødede den oppe under
broen ( lige ved starten af langelinie ) :-/
der var masser af benz på, da jeg lige havde tanket da jeg kørte hjemmefra,
og uanset hvordan jeg stillede benz hanen på on / pri / res
så ville den ikke starte igen, den kunne dog "gå" i tomgang , hvis jeg gav
den fuld choker = 3000 rpm, men hvis jeg bare rørte gassen eller fjernede
chokeren
Dødede den.

Jeg ved ikke om det bare er snavs i dysserne, eller hvad !, men burde et
benz filter ikke opfange det ?
Da vi kørte hjem fra Jydelandet i Søndags ( forrige ) skulle vi på
reserve,de sidste ca. 30 km ,så der er måske kommet skidt i karburatorerne
?,
Men den kørte da fint nok da jeg skulle ind til Langelinie, jeg kørte
rimeligt kvikt det meste af vejen 140-150 km/t, så den burde da været
skyllet igennem ?.


Så nu har jeg her i weekenden kørt ca. 450 km, bare for at være på den sikre
side , den skal jo stå for alt transport i næste uge,
men jeg har fandme husket min mobilos


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S ´01




Claus Rittig (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 11-08-02 21:55

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d56ab6d$0$14354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Men da jeg skulle hjem fra Langelinie i Onsdags, så dødede den oppe under
> broen ( lige ved starten af langelinie ) :-/
> der var masser af benz på, da jeg lige havde tanket da jeg kørte
hjemmefra,
> og uanset hvordan jeg stillede benz hanen på on / pri / res
> så ville den ikke starte igen, den kunne dog "gå" i tomgang , hvis jeg gav
> den fuld choker = 3000 rpm, men hvis jeg bare rørte gassen eller fjernede
> chokeren
> Dødede den.

Jeg havde engang fået byttet rundt på slangerne til vacuum-bensinhanen, så
jeg ikke længere havde nogen reservetank - kan det være sådan noget? Selvom
jeg kunne se masser af bensin i tanken, så kunne den ikke køre.

> Jeg ved ikke om det bare er snavs i dysserne, eller hvad !, men burde et
> benz filter ikke opfange det ?

Det meste af det, jo, men der vil jævnligt kunne smutte noget igennem
alligevel.

> Men den kørte da fint nok da jeg skulle ind til Langelinie, jeg kørte
> rimeligt kvikt det meste af vejen 140-150 km/t, så den burde da været
> skyllet igennem ?.

Nej, sådan virker det desværre ikke. Skidt i dyserne kan sjældent fjernes
ved at "skylle igennem", men skru svømmerhuset af og tjek om der ligger
skidt i bunden, og pil dyserne ud og KIG i dem før du renser dem. Skidt kan
ses. Hold evt. dysen op mod en lampe, så er det let at se om hullet i dysen
er rundt, eller om der sidder noget i klemme. Istedet for at satse på et
bensinfilter, kan det ofte betale sig at rense bensinhanen og dens filter i
tanken (og bunden af tanken), det er jo oftest der skidtet kommer fra. Er
tanken meget rusten indvendig, vil skidtet dukke op igen, men en rensning
skader aldrig.

Rittig



Dennis Hellan Peders~ (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 12-08-02 12:03


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3d56d0d3$0$43911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> men skru svømmerhuset af og tjek om der ligger
> skidt i bunden, og pil dyserne ud og KIG i dem før du renser dem. Skidt
kan
> ses. Hold evt. dysen op mod en lampe, så er det let at se om hullet i
dysen
> er rundt, eller om der sidder noget i klemme. Istedet for at satse på et
> bensinfilter, kan det ofte betale sig at rense bensinhanen og dens filter
i
> tanken (og bunden af tanken), det er jo oftest der skidtet kommer fra. Er
> tanken meget rusten indvendig, vil skidtet dukke op igen, men en rensning
> skader aldrig.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Gælder det også på så ny en cykel, den er ikke engang et år endnu ?, og har
kun kørt ca 11.500 km, og jeg har givet den en gang sprit en gang i mellem,
for at fjerne evt. vand fra tanken.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S ´01





Claus Rittig (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 12-08-02 16:05

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5795aa$0$27645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Gælder det også på så ny en cykel, den er ikke engang et år endnu ?, og
har
> kun kørt ca 11.500 km, og jeg har givet den en gang sprit en gang i
mellem,
> for at fjerne evt. vand fra tanken.

Nej!
Der kan næppe nå at blive de store rustproblemer i en tank der kun er 1 år
gammel. Skidt kommer nu også fra tankanlæg og lign., jeg har jo faktisk haft
flest "skidt i dysen" problemer med en model med plastic-tank. Rensning af
bensinhanen og dens filter kan sagtens være påkrævet også på en næsten ny
cykel, men rust behøver du nok ikke bekymre dig om.

Rittig



Adam Christensen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 12-08-02 16:30

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d56ab6d$0$14354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Øehh ! i følge Køge Mc ! _ ingenting_ !, den startede perfekt og mekkeren
> kørte en tur på ca. 10km på den, uden nogle problemer overhovedet.

Det er det jeg siger: Dårlig mc-karma

--
Adam



Jes Vestervang (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-08-02 21:26

Dennis wrote:
.....
> Det der tiltaler mig ved GSX600F er fuldkåben, mens de 2 andre er helt
> "nøgne". Ydermere regner jeg med at jeg ikke vil blive så hurtigt træt
> af en 600cc som en 500cc, før jeg skifter om en par år
>
> Det jeg skal bruge den til er bl.a. hygge ture samt transport mellem
> Århus og Aalborg engang imellem.
>
Hvem siger at du bliver træt af den? Hvis den, som du siger, er til
hyggeture og transport og 50-80 hk da rigeligt - ihvertfald nok Ok, hk
er sjove, men det er jo ikke noget udfordring i at vride øret om på mc'en i
tide og utide*. Så hellere køre ad de små snoede med jævn gas og øve sig i
at holde nogle pæne linjer uden at miste alt for meget fart. Det er det der
giver det der magiske smil over hele fjæset! Man får det sgu bare så
godt, når det barer kører perfekt gennem samtlige kurver - ooh, hvilken
magisk fornemmelse

* Jo, gu' er det da også skideskægt at wheelie rundt og trække hjulspin ud
ad svingene, men så er det jo ude på lidt en andet plan - ræs, ikke
hyggekørsel!
....og jo, der er jo nok alligevel en del udfordring i at give gas i utide

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - som plejer at køre pænt og glidende (ikke skridende gennem
svingene Dog med lidt slidte fodhvilere

Dennis (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 07-08-02 21:33

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:


> * Jo, gu' er det da også skideskægt at wheelie rundt og trække hjulspin ud
> ad svingene, men så er det jo ude på lidt en andet plan - ræs, ikke
> hyggekørsel!
> ...og jo, der er jo nok alligevel en del udfordring i at give gas i utide
>

Nu var det ikke lige tanken om ræs der er årsagen til at jeg evt. vil
udskifte om et par år men mere det at det er jeg færdig på UNI og
tjener forhåbentlig en røvfuld penge. Så er der jo muligehed for at få
en af de nyere cykler istedet for (Det gør jo så heller ikke noget
at den måske er lidt større)

Dennis

Jes Vestervang (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-08-02 21:54

Dennis wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:
>
>
>> * Jo, gu' er det da også skideskægt at wheelie rundt og trække hjulspin
>> ud ad svingene, men så er det jo ude på lidt en andet plan - ræs, ikke
>> hyggekørsel!
>> ...og jo, der er jo nok alligevel en del udfordring i at give gas i utide
>>
>
> Nu var det ikke lige tanken om ræs der er årsagen til at jeg evt. vil
> udskifte om et par år men mere det at det er jeg færdig på UNI og
> tjener forhåbentlig en røvfuld penge. Så er der jo muligehed for at få
> en af de nyere cykler istedet for (Det gør jo så heller ikke noget
> at den måske er lidt større)
>
Ok, dvs. at du udskifter uanset hvad? I så fald køber du jo bare en der
rækker til hyggekørsel og transport Der er jo også forskel på 'at blive
træt af' og at 'få lyst til noget større'
Well, Suzukierne har nogle svagheder omkring knastakslerne, men det skal
nok snart blive uddybet af gruppens faste revser på det område
Kawaen er vist bare god, men også lidt mindre, men til gengæld nok også en
mærkbar bedre finish. Suzukier er ikke kendt for at have verdens bedste
finish. Der er jo også Hondas cb500, som også er en god maskine og også er
kendt for at være stabil og af god kvalitet. Der kører forresten mange
CB'ere med halvkåbe som er en rar ting.
Fazeren som Jan Vagle nævner er nok lidt dyr til din økonomi (>75k kr), og
derudover kræver de 95 hk virkelig en hel del af en nybegynder. Når man
giver gas, så sker der altså noget og det kan godt være at man som begynder
lige glemmer at tænke over at godt med gas under nedlægning i vådt føre med
60 km/t let kan resultere i en heftig baghjulsudskridning. Eller såmænd
bare med 15 km/t midt et højresving ind på en større vej, hvor man har lidt
travlt. Her smutter bagenden også let, hvis man giver for meget gas og
vejgrebet er bare en smule dårligt (varm 'svedig' asfalt f.eks.). Nå pyt,
du har sikkert forstået min pointe for længst
De mc'er du nævner kræver skam også hjerne, men er mere tilgivende end dem
med ~100hk, hvilket unægteligt er en fordel for den uerfarne.
Overvej forresten også Yamaha XJ600 og Kawasaki GPZ500 som begge har
omkring 60 hk og fuldkåbe,
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Dennis (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 07-08-02 22:14

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:


> Ok, dvs. at du udskifter uanset hvad? I så fald køber du jo bare en der
> rækker til hyggekørsel og transport Der er jo også forskel på 'at blive
> træt af' og at 'få lyst til noget større'

Jeg regner med at skifte med mindre jeg bliver godt tilfreds med min
kommende cykel.

> Well, Suzukierne har nogle svagheder omkring knastakslerne, men det skal
> nok snart blive uddybet af gruppens faste revser på det område

Ja det har jeg set på tidligere indlæg her i gruppen. Men hvornår
opstår de problemer efter 10.000, 20.000 ... km ?

> Kawaen er vist bare god, men også lidt mindre, men til gengæld nok også en
> mærkbar bedre finish. Suzukier er ikke kendt for at have verdens bedste
> finish. Der er jo også Hondas cb500, som også er en god maskine og også er
> kendt for at være stabil og af god kvalitet. Der kører forresten mange
> CB'ere med halvkåbe som er en rar ting.

Jeg synes ikke så godt om CB500 samt priserne er lidt højere end på
ER-5. Årsagen til at jeg ikke har nævnt gs500e er at den er lidt mere
tam end ER-5 (har jeg hørt) men selvfølgelig også billigere.

> Fazeren som Jan Vagle nævner er nok lidt dyr til din økonomi (>75k kr), og
> derudover kræver de 95 hk virkelig en hel del af en nybegynder. Når man
> giver gas, så sker der altså noget og det kan godt være at man som begynder
> lige glemmer at tænke over at godt med gas under nedlægning i vådt føre med
> 60 km/t let kan resultere i en heftig baghjulsudskridning.

Prisen er en af årsagerne til at jeg kigger på ovenstående cykler, en
anden faktor er også at jeg godt vil "lærer" (jeg har jo kortet
meeeen) at kører på MC før jeg evt. får en kvikkere mc.



> Overvej forresten også Yamaha XJ600 og Kawasaki GPZ500 som begge har
> omkring 60 hk og fuldkåbe,

XJ600 er ikke umiddelbart så tiltalende. Jeg har kigget lidt på GPZ500
men dem der er til omkring de 50.000 har kørt >20.000 km. Og jeg vil
gerne have en MC der ikke har kørt for langt så jeg undgår
reperationer hele tiden.

Dennis

Jan Vagle (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 07-08-02 22:41

Dennis wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:
>

> Prisen er en af årsagerne til at jeg kigger på ovenstående cykler, en
> anden faktor er også at jeg godt vil "lærer" (jeg har jo kortet
> meeeen) at kører på MC før jeg evt. får en kvikkere mc.


Du har sagt det selv: ER-5

:)


--
Jan Vagle
.............................oOo


Kristoffer Lippert (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 08-08-02 10:14

> Jeg synes ikke så godt om CB500 samt priserne er lidt højere end på
> ER-5. Årsagen til at jeg ikke har nævnt gs500e er at den er lidt mere
> tam end ER-5 (har jeg hørt) men selvfølgelig også billigere.

Jeg tror du vil blive glad for en cykel med noget kåbe. århus Aalborg er
ikke så langt, men det er nu alligevel rart at have noget at "gemme" sig
bag, hvis vejret ikke lige viser sig fra sin gode side.
Har du evt. luret på cb500'erne med kvartkåbe (S modellen), eller uoriginal
halvkåbe ?
Det er rigtigt at de er en lille smule dyrere, men de holder alligevel
prisen pænt. Det skulle nok være mulig at finde en til omkrig 50k.

> > Overvej forresten også Yamaha XJ600 og Kawasaki GPZ500 som begge har
> > omkring 60 hk og fuldkåbe,
>
> XJ600 er ikke umiddelbart så tiltalende. Jeg har kigget lidt på GPZ500
> men dem der er til omkring de 50.000 har kørt >20.000 km. Og jeg vil
> gerne have en MC der ikke har kørt for langt så jeg undgår
> reperationer hele tiden.

GPZ'eren har jeg selv, og mht. km, så har jeg en jeg har kørt lidt over
10.000 km på den, uden at gøre andet end almindelig vedligehold. dæk, olie,
tændrør, m.v. Jeg mener at motorrenoveringer m.v. tidligst kommer efter
70kkm.
Jo, en enkelt ting, er kronrørslejerne på dem. De skal bare skiftes til
nogle koniske lejer, og det koster omkring 6-800 kr, så det er ikke
umuligt. - Hvis de cykler vi snakker om har fået deres 30-35kkm eftersyn, så
skulle de altså nok kunne tage nogle km uden fejl og reperationer. - men
vedligeholdes skal de, ligesom alle andre motorcykler.


Mvh
Kristoffer




Ole Baun (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 08-08-02 17:30


"Dennis" skrev i en meddelelse news:ur8ha4bj5.fsf@control.auc.dk...

> Jeg synes ikke så godt om CB500 samt priserne er lidt højere end på
> ER-5. Årsagen til at jeg ikke har nævnt gs500e er at den er lidt mere
> tam end ER-5 (har jeg hørt) men selvfølgelig også billigere.
>
> XJ600 er ikke umiddelbart så tiltalende. Jeg har kigget lidt på GPZ500
> men dem der er til omkring de 50.000 har kørt >20.000 km. Og jeg vil
> gerne have en MC der ikke har kørt for langt så jeg undgår
> reperationer hele tiden.

+20.000 km kræver ikke nødvendigvis "reparationer hele tiden", min CB500
kræver kun alm. vedligehold og sliddele, og den har kørt 101.000 km
Men når du ikke kan li´ den, så er der da heldigvis andre at vælge imellem.
Tror bare at du må påregne at de mere sportslige modeller sandsynligvis er
kørt lidt mere friskt end de mere "tamme". Dermed ikke sagt, at du ikke kan
finde en brugt sportslig model der er i orden.
Held og lykke med jagten, og med valget.

Vi ses derude.

Ole Baun



Jan Vagle (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 07-08-02 22:47

Jes Vestervang wrote:

> Dennis wrote:


(snip)

> Fazeren som Jan Vagle nævner er nok lidt dyr til din økonomi (>75k kr), og
> derudover kræver de 95 hk virkelig en hel del af en nybegynder. Når man
> giver gas, så sker der altså noget og det kan godt være at man som begynder


Den kan købes brugt.
Når det gjelder effekt så er den (FZS600) snild som et lam under 8000 o/m så
gjælder det bare at bruge hovedet.. Når en er passeret 20 år så er det vel
lige ud at en har et hoved med _lit_ IQ i ?

Som at tage det rolig i begyndelsen..


Har en masse "hk" på hånden _må_ en ikke bruge alt på en gang.. ;)

--
Jan Vagle
.............................oOo


Henrik Nielsen - Rap~ (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 08-08-02 07:43

GSX600F kan have problemer med knasterne. Om det er løst på de nyere (bla.
GSF) ved jeg ikke. Men man kunne jo håbe.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Per M. Pedersen (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Per M. Pedersen


Dato : 08-08-02 16:33


"Dennis" <dler00@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:uy9bi4fcp.fsf@control.auc.dk...
> Hejsa
>
> Ja så er der endnu en der gerne vil have motorcykel
> Og så tænkte jeg jo, at jeg kunne spørge nogle af jer der allerede har
> MC til råds.
> Jeg går og kigger på de 3 ovenstående modellere.
> GSX600F er fra 96 og har kørt 17k og koster ca. 50.000 kr.
> GSF600 fås også fra 50.000 og op efter.
> ER-5 ligger jo så på en 45.000 - 50.000 og er fra 98 - 2000.
>
> Det der tiltaler mig ved GSX600F er fuldkåben, mens de 2 andre er helt
> "nøgne". Ydermere regner jeg med at jeg ikke vil blive så hurtigt træt
> af en 600cc som en 500cc, før jeg skifter om en par år
>
> Det jeg skal bruge den til er bl.a. hygge ture samt transport mellem
> Århus og Aalborg engang imellem.
>
> Jeg håber der er nogle der evt. kan komme med nogle gode råd, og
> evt. hvad jeg skal kigge efter ved de forskellige modeller.
>
> Dennis 28 år, som har købt MC tøj og bare mangler cykel.

GS 500 E


--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen



Thomas Kornerup Jaco~ (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Kornerup Jaco~


Dato : 09-08-02 06:06

Hej

Da jeg fik MC-kort i 2000 købte jeg en ER-5 som jeg solgte allerede efter 3
uger :-/ Den kunne simpelthen ikke leve op til mine krav. Så købte jeg en
Honda CB600 Hornet hvilket var noget helt andet.

Nu er folk ikke ens, men jeg ville meget hellere give de sidste 20-30.000 og
få det rigtige. feks. FZS600 el. Hornet el. SV650 Der er virkelig stor
forskel. Og man skal ikke være bange for de flere HK, for de viser sig først
over 6.000 omdr. holder man sig under er der jo ikke den store forskel.
Forskellen ligger i kvalli og køreglæde.

Mvh. Thomas
Hornet sort
VTR-1000
Hornet blå
ER-5

"Dennis" <dler00@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:uy9bi4fcp.fsf@control.auc.dk...
> Hejsa
>
> Ja så er der endnu en der gerne vil have motorcykel
> Og så tænkte jeg jo, at jeg kunne spørge nogle af jer der allerede har
> MC til råds.
> Jeg går og kigger på de 3 ovenstående modellere.
> GSX600F er fra 96 og har kørt 17k og koster ca. 50.000 kr.
> GSF600 fås også fra 50.000 og op efter.
> ER-5 ligger jo så på en 45.000 - 50.000 og er fra 98 - 2000.
>
> Det der tiltaler mig ved GSX600F er fuldkåben, mens de 2 andre er helt
> "nøgne". Ydermere regner jeg med at jeg ikke vil blive så hurtigt træt
> af en 600cc som en 500cc, før jeg skifter om en par år
>
> Det jeg skal bruge den til er bl.a. hygge ture samt transport mellem
> Århus og Aalborg engang imellem.
>
> Jeg håber der er nogle der evt. kan komme med nogle gode råd, og
> evt. hvad jeg skal kigge efter ved de forskellige modeller.
>
> Dennis 28 år, som har købt MC tøj og bare mangler cykel.



Asger Steffensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 10-08-02 00:14


"Dennis" <dler00@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:uy9bi4fcp.fsf@control.auc.dk...
> Hejsa
>
> Ja så er der endnu en der gerne vil have motorcykel
> Og så tænkte jeg jo, at jeg kunne spørge nogle af jer der allerede har
> MC til råds.
> Jeg går og kigger på de 3 ovenstående modellere.
> GSX600F er fra 96 og har kørt 17k og koster ca. 50.000 kr.
> GSF600 fås også fra 50.000 og op efter.
> ER-5 ligger jo så på en 45.000 - 50.000 og er fra 98 - 2000.
>
> Det der tiltaler mig ved GSX600F er fuldkåben, mens de 2 andre er helt
> "nøgne". Ydermere regner jeg med at jeg ikke vil blive så hurtigt træt
> af en 600cc som en 500cc, før jeg skifter om en par år
>
> Det jeg skal bruge den til er bl.a. hygge ture samt transport mellem
> Århus og Aalborg engang imellem.
>
> Jeg håber der er nogle der evt. kan komme med nogle gode råd, og
> evt. hvad jeg skal kigge efter ved de forskellige modeller.
>
Først: Har du hørt dit forsikringsselskab hvad de synes om din ide? Efter en
snak med dem kan det være at svaret giver sig selv, specielt hvis du er på
SU.

Alle de nævnte cykler kan klare de krav du har listet. Men, hvis du en dag
vil på en længere tur med passager og bagage, vil du nok blive gladest for
en 600 ccm (men det kan også sagtens lade sig gøre på en 500.
Kraftoverskuddet er bare lidt mere begrænset).

Specielt når man er "grøn" er der en vis chance for at lægge cyklen ned.
Selvom det ikke er alvorligt vil du græde salte tårer når du skal købe nyt
plastic til din fuldkåbe. Så i det tilfælde er en nøgen model lidt mere
tilgivende.

Overvej også GS500E, CB500 eller XJ600. De findes også i det prisleje og er
ganske solide og pålidelige cykler.

Hvis Suzuki var så elendige som nogen i tråden mener, kan man jo undres over
at de har så stor markedsandel. Det er korrekt at finish finde bedre nogen
steder, men teknisk mener jeg ikke de står tilbage for så mange andre.
Armand skal nok lade sin røst lyde om Suzukiknaster. Dem jeg kender der
har kørt GSX/GSF har dog ikke haft knastproblemer efter 50-60 kkm.

Tag ud til nogle forhandlere og få en prøvetur inden du bestemmer dig.

Asger
ZX-10



Jan Vagle (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 10-08-02 01:15

Asger Steffensen wrote:

> "Dennis" <dler00@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:uy9bi4fcp.fsf@control.auc.dk...
>
>>Hejsa
>>
> Hvis Suzuki var så elendige som nogen i tråden mener, kan man jo undres over
> at de har så stor markedsandel. Det er korrekt at finish finde bedre nogen

Der er rimelige i indkøb.. ;)

--
Jan Vagle
.............................oOo


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409257
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste