/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Overser synsmanden skæv bremseskive?
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 05-08-02 18:54

Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag sidste
uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen igår.
Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
forbremsen.
Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive skæve
på den model. Men kan en synsmand overse det?

Iøvrigt.. Nogen der har et bud på hvad det koster at skifte toppakningen på
sådan en MC?

Venlig Hilsen
Thomas




 
 
Bernhard (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Bernhard


Dato : 05-08-02 19:11


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:NWy39.108$CG3.2186@news.get2net.dk...
> Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag
sidste
> uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen igår.
> Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
> forbremsen.
> Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive skæve
> på den model. Men kan en synsmand overse det?
>

- Du er sikker på det ikke bare er grebet der skal smøres?

>
> Wheeler



-[ F e r ]- (05-08-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 05-08-02 20:19


"Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9cz39.114$CG3.2316@news.get2net.dk...
>
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:NWy39.108$CG3.2186@news.get2net.dk...
> > Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag
> sidste
> > uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen
igår.
> > Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
> > forbremsen.
> > Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive
skæve
> > på den model. Men kan en synsmand overse det?
> >
>
> - Du er sikker på det ikke bare er grebet der skal smøres?

hvordan faen kan det havde noget me det at gøre???


>
> >
> > Wheeler
>

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250 (der på 20000km har ædt 4 skive. de første 2 (uoriginale,
helt nye, døde på 3000k km. De andre er lettere skæve (originale brugte.))



Bernhard (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Bernhard


Dato : 05-08-02 20:37


" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:aimj3u$dti$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> news:9cz39.114$CG3.2316@news.get2net.dk...
> >
> > "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:NWy39.108$CG3.2186@news.get2net.dk...
> > > Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag
> > sidste
> > > uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen
> igår.
> > > Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
> > > forbremsen.
> > > Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive
> skæve
> > > på den model. Men kan en synsmand overse det?
> > >
> >
> > - Du er sikker på det ikke bare er grebet der skal smøres?
>
> hvordan faen kan det havde noget me det at gøre???
>
Hej Tommy

Se evt tråden "skive eller klodser" - hvis grebet er strammet hårdt/mangler
smørelse..kan det give en hakkende dossering i forbremsen!


Jeg tror derimod ikke det er "bakkerne", som Thomas B skriver om i sit
indlæg ...)


Du har iøvrigt ret i at forhandlernavnet er TMP!

Wheeler


> >
> > >
> > > Wheeler
> >
>
>
>



Jimmi (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 05-08-02 21:15

> Suzuki GSXR250 (der på 20000km har ædt 4 skive. de første 2 (uoriginale,
> helt nye, døde på 3000k km. De andre er lettere skæve (originale brugte.))

Har du husket at skifte klodser en gang imellem?

/Jimmi
(XJ600S)



-[ F e r ]- (05-08-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 05-08-02 21:49


"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
news:aimmck$jvb$1@news.cybercity.dk...
> > Suzuki GSXR250 (der på 20000km har ædt 4 skive. de første 2 (uoriginale,
> > helt nye, døde på 3000k km. De andre er lettere skæve (originale
brugte.))
>
> Har du husket at skifte klodser en gang imellem?
>

JA... de er blevet skiftet 3 gange, de blev skiftet med de første skiver der
holdte 2000 km, og da den fik de brugte uoriginale, og en gang mere. Og nej
mine kalibre hænger ikke...

mvh Tommy Fer




Jimmi (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 05-08-02 21:56

Det havde ellers været mit næste spm.
Så må du være en meget bremsende mand, det lyder helt vildt, min cykel har
kørt over 10.000,- med de samme skiver, og jeg kan godt lide at lave en
stoppie en gang imellem. Eller ihverfald forsøge på det, en XJ600S er dælme
svær at få til at lette røven.


/Jimmi
(XJ600S)



Ken Madsen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Ken Madsen


Dato : 05-08-02 20:43

Jeg aner ikke det mindste om konstruktionen på gsx-r 250, men på min moto
guzzi var det slør i kronrør/lejer

Mvh. Ken Madsen

Moto Guzzi v35 Imola 1980


"Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
news:9cz39.114$CG3.2316@news.get2net.dk...
>
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:NWy39.108$CG3.2186@news.get2net.dk...
> > Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag
> sidste
> > uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen
igår.
> > Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
> > forbremsen.
> > Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive
skæve
> > på den model. Men kan en synsmand overse det?
> >
>
> - Du er sikker på det ikke bare er grebet der skal smøres?
>
> >
> > Wheeler
>
>



Thomas B (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 05-08-02 20:16


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:NWy39.108$CG3.2186@news.get2net.dk...
> Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag
sidste
> uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen igår.
> Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
> forbremsen.
> Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive skæve
> på den model. Men kan en synsmand overse det?
>
Det kan også være dårlige bremsebakker (hvis det er uorginale) Det har jeg
prøvet før.

mvh. Thomas



Steen Gruby (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-08-02 21:09

On Mon, 5 Aug 2002 19:53:58 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buus@get2net.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag sidste
>uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen igår.
>Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
>forbremsen.
>Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive skæve
>på den model. Men kan en synsmand overse det?
>
Det tror jeg næppe.
Da jeg var til syn med Paso'en fik jeg en anmærkning for en skæv
skive.
Jeg havde ikke registreret det, men den motorsagkyndige var der
omgående: "Du kan ikke snyde en gammel ordonans"
Jeg skiftede senere den ene skive, det hjalp meget, men det viste sig
kun at være halvdelen af sandheden.
Hele fælgen var skæv.
Den er nu rettet, og med helt lige skiver

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

GERT BO THORGERSEN (05-08-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 05-08-02 20:58


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NWy39.108$CG3.2186@news.get2net.dk...
> Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag
sidste
> uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen igår.
> Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
> forbremsen.
> Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive skæve
> på den model. Men kan en synsmand overse det?
>
> Iøvrigt.. Nogen der har et bud på hvad det koster at skifte toppakningen

> sådan en MC?
>
> Venlig Hilsen
> Thomas
>
>
> Jeg havde det samme problem, og som Ken Madsen skrev kunne det være slør i
kronrøret, det har jeg prøvet for mange år side. Efter at have undersøgt for
kronrør, om der var konstant skivebremsetykkelse og ikke løst ophæng af
kalibrer (den gamle BMW R90S type) opdagede jeg i går at det var et ødelagt
forhjulsleje, der var skyld i hakkende opbremsning. Ej leje slidt på så kort
tid at det var svært at fatte, og derfor narrede mig.

Mvh. Gert Thorgersen



Claus Rittig (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-08-02 19:27

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:NWy39.108$CG3.2186@news.get2net.dk...

> Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive skæve
> på den model. Men kan en synsmand overse det?

Sagtens!
Ofte består bremsetesten af at de sender ejeren ud på parkeringspladsen. Han
skal så bremse hårdt med først forbremsen, så bagbremsen. En skæv skive
slipper let igennem. Jeg har købt en nysynet (dagen før) motorcykel med
næsten virkningsløse bremser, slør i forhjul, baghjul, kronrør og baggaffel.

Rittig



Thomas Buus Andersen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 06-08-02 14:20

Ehh okay takker for det. Manden mente at det var fordi den ikke rigtigt
havde kørt, og så var bremserne ikke optimale.. De skulle køres varme.. ?

Men var der ikke nogen der havde en ide om hvad det ville koste at skifte en
toppakning på sådan en fætter hos en forhandler?

/Thomas




Martin Sørensen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 06-08-02 16:28

> Men var der ikke nogen der havde en ide om hvad det ville koste at skifte
en
> toppakning på sådan en fætter hos en forhandler?

Jeg spurgte en forhandler om hvad han skulle have for at skifte toppakningen
på min XS400 Seca for nogle måneder siden, og han sagde at jeg skulle regne
med mindst 3000-4000 kr inkl. materialer.
Jeg tror derfor at du skal regne med endnu mere..

signing off.. Martin Sørensen



Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 00:59


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:aiopu6$2pj7$1@news.cybercity.dk...
> > Men var der ikke nogen der havde en ide om hvad det ville koste at
skifte
> en
> > toppakning på sådan en fætter hos en forhandler?
>
> Jeg spurgte en forhandler om hvad han skulle have for at skifte
toppakningen
> på min XS400 Seca for nogle måneder siden, og han sagde at jeg skulle
regne
> med mindst 3000-4000 kr inkl. materialer.
> Jeg tror derfor at du skal regne med endnu mere..


Heeey!
Det er jo lige før at du kan gøre dét job til en fed bi-indtægt nu!

--
Armand.
(der ved at Martin ihvertfald ligefrem jonglerer med af/på-tagning af
hhv. karbunader og knaster)







-[ F e r ]- (06-08-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 06-08-02 18:05


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:k0Q39.67$mD4.2044@news.get2net.dk...
> Ehh okay takker for det. Manden mente at det var fordi den ikke rigtigt
> havde kørt, og så var bremserne ikke optimale.. De skulle køres varme.. ?
>

Kolde bremser, de skal virker uden at ryste, mon de var nyskiftede så de
ikke var kørt til? De burde stadig ikke ryste. Jeg vil lige fortælle
originale koster 2400 stykkert, uoriginale koster 1200 stykket.


> Men var der ikke nogen der havde en ide om hvad det ville koste at skifte
en
> toppakning på sådan en fætter hos en forhandler?

Hmm, vil tro pakningen koster omkring 500,-

Timeløn.. jae uha... *g* Jeg ville få gjort det sort, kender du ikke en der
kan gøre det?

mvh Tommy Fer



Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 00:59


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
news:NWy39.108$CG3.2186@news.get2net.dk...
> Jeg har i dag været ude og se på en GSX-R 250, som blev synet Torsdag
sidste
> uge. Den stod og skinnede som om den blev hevet ud fra fabrikshallen
igår.
> Men under prøveturen mærkede jeg vibrationer under nedbremsning med
> forbremsen.
> Det slog mig at jeg har læst flere steder at de har det med at blive
skæve
> på den model. Men kan en synsmand overse det?

Er det ikke ligegyldigt?
Kan man mærke at skiven er generende skæv, må man kræve den udskiftet
som
en del af handlen :-|

Eftersom at nye skiver ikke er til at opdrive, kan det være at han vil
give dig et decord på prisen, og som måske endda er betragteligt større
end den pris man kan købe dem uoriginalt til i Sverige :-/

Toppakningen er måske tilgængelig; men besværlig at skifte, så lad dig
ikke lokke til at skifte dén selv!

--
Armand





Jacob Stegelmann (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 11-08-02 17:29


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:aipo8g$u6l$10@news.cybercity.dk...

> Eftersom at nye skiver ikke er til at opdrive, kan det være at han vil
> give dig et decord på prisen, og som måske endda er betragteligt større
> end den pris man kan købe dem uoriginalt til i Sverige :-/

man kan købe skiver hos www.sayjes.dk de koster, som jeg husker det lidt
over 1000 kroner stykket.
ved ikke hvad de koster i sverige.

--
jacob
GSXR250




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409257
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste