|
| Vil ikke tage omdrejninger ved start ? Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 02-08-02 23:49 |
|
Hej NG
Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den er
blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal starte den
igen.
Efter at den har stået stille i en halv til en hel time, (og motoren stadig
er varm) vil den simpelthen ikke tage omdrejninger ved start. Dette er kun
lige ind til, man har stået og lirket lidt med gassen... så kommer den, og
vupti... så gør den det ikke, før næste gang jeg starter den, et stykke tid
efter en lang køretur.
Jeg er ret sikker på, at det ikke kan være benzintilførslen den er gal med,
da det lader til at den får, hvad den skal bruge. (ryger en del ud af
udstødningen, mens den står og "bobler" ved lave omdrejninger med håndtaget
i bund)
Det skal lige siges, at hvis maskineriet er blevet helt koldt, starter den
som en mis, endda helt uden brug af choker.
Min teori er, at det er luften, den er gal med.
Jeg fik af vide af en mekaniker, at jeg skulle prøve at sprøjte lightergas
ind omkring karbonaderne, for at tjekke at motoren evt. sugede falsk luft. I
så fald skulle der ske en mærkbar forskel i motorgangen, men det lod ikke
til at falsk luft, er problemet.
Jeg prøvede så for sjov skyld at give den et pift med lightergassen ind i
luftfilterkassen, og dér begyndte den omgående at gå som tidligere
beskrevet. Den får derfor tilsyneladende mere brændstof, end luft, når
problemet opstår.
Kan nogen forklare mig hvor fa'en problemet ligger... er det bare
justeringen af luft- / benzinblanding (den har næsten lige været til
service), eller kan det være andre og større problemer ??
Håber I kan hjælpe!
Psycho Cowboy
Babygixxer - som ellers normalt spiller som en mis!
| |
Martin Sørensen (03-08-2002)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 03-08-02 00:26 |
|
> Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den er
> blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal starte
den
> igen.
> Efter at den har stået stille i en halv til en hel time, (og motoren
stadig
> er varm) vil den simpelthen ikke tage omdrejninger ved start. Dette er kun
> lige ind til, man har stået og lirket lidt med gassen... så kommer den, og
> vupti... så gør den det ikke, før næste gang jeg starter den, et stykke
tid
> efter en lang køretur.
Min Seca gjorde præcist det samme, og det har da irriteret mig lidt en gang
imellem.
Hvis motoren var meget varm (kun været slukket i få minutter) når den blev
startet, så var der ikke noget problem, heller ikke hvis den var helt kold.
Hvis den derimod var halvvarm, så kunne den godt have svært ved at starte,
og når den gjorde det, så kunne den 'boble' lidt i lave omdrejninger, indtil
jeg langsomt kunne snige den op over 1500-2000 rpm. Så tog den gassen, og
kunne derefter gå normalt i tomgang, dog ikke hvis jeg lod den stå alt for
længe i tomgang.
Det hjalp en del efter jeg fik justeret karburatorerne på et værksted. Den
fik for fed blanding.
> Det skal lige siges, at hvis maskineriet er blevet helt koldt, starter den
> som en mis, endda helt uden brug af choker.
Gjorde min også. Tyder også på for fed blanding. Efter justeringen skulle
min altid have choker når den blev startet kold. Den kan så fjernes lidt
efter lidt som motoren bliver varm. Den kørte så heller ikke meget mere end
12-13 km/l ved bykørsel. Det blev øget til 16-17 km/l efter justeringen.
En anden side af historien er så at et stempel flækkede 230 km efter
karburatorerne blev renset og justeret.. Om det har noget med hinanden at
gøre, ved jeg ikke, men det er lidt kedeligt ikke at have kørt på en
velfungerende mc i over en måned.
signing off.. Martin Sørensen
| |
-[ F e r ]- (03-08-2002)
| Kommentar Fra : -[ F e r ]- |
Dato : 03-08-02 07:14 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d4b0c2c$0$393$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej NG
Hej Mister Psyhco Kowboyd (vil ikke møde dig en mørk aften!)
>
> Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den er
> blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal starte
den
> igen.
> Efter at den har stået stille i en halv til en hel time, (og motoren
stadig
> er varm) vil den simpelthen ikke tage omdrejninger ved start. Dette er kun
> lige ind til, man har stået og lirket lidt med gassen... så kommer den, og
> vupti... så gør den det ikke, før næste gang jeg starter den, et stykke
tid
> efter en lang køretur.
Lyder som det samme problem jeg har bikset med i ca 1 år.
> Jeg er ret sikker på, at det ikke kan være benzintilførslen den er gal
med,
> da det lader til at den får, hvad den skal bruge. (ryger en del ud af
> udstødningen, mens den står og "bobler" ved lave omdrejninger med
håndtaget
> i bund)
Den er druknet.
> Det skal lige siges, at hvis maskineriet er blevet helt koldt, starter den
> som en mis, endda helt uden brug af choker.
For meget benz. Choker SKAL bruges ved kold start...
> Min teori er, at det er luften, den er gal med.
> Jeg fik af vide af en mekaniker, at jeg skulle prøve at sprøjte lightergas
> ind omkring karbonaderne, for at tjekke at motoren evt. sugede falsk luft.
I
> så fald skulle der ske en mærkbar forskel i motorgangen, men det lod ikke
> til at falsk luft, er problemet.
Lyder ikke som falsk luft.. Men TADA som en delvist utæt flyderventil. Det
var ihvertfald mit problem på lignende problem. Forklaring: Den kan ikke
lukke helt tæt, men da der er vacum ventil i benzinhanen vil den ikke drukne
når den bare står parkeret, men når starteren drejer rundt, laves der vacum,
og der åbnes for benzinhanen. svømmerhuset er fyldt, men alligevel kommer
der lidt mere benzin i svømmerhuset, og maskinene for ekstra benzin til
motoren, vupti nem koldstart, men IKKE NEM varmstart... Et trick kan være
lige at løbe med den, det startede min somregel på.
Kender en mere der har haft dårlige svømmer ventiler( hjælp hedder det
svømmerventil eller flyder ventil eller hvad faen hedder den. tror tit jeg
kalder den nåleventilen) på sin GSXR250 et originalt sæt bestående af 2
ventiler og 2 huse til ventilen (den bøsning de lukker tæt imod) koster HOLD
FAST 1300!!! meeeen godt nok siger MC nøglen at de ikke har nogen der passer
på GSXR250. MEN det passer ikke. En af de nåle der sælges hos dem til
Suzuki, mener den hedder M2 (men er ikke helt sikker.) den passer, jeg ville
afmontere mine nåle, tage ud til en forhandler som er velassorteret, og
sammenligne med de uoriginale han har liggende, hvis du bor i KBH vil jeg
anbefale SøborgMC snak med Eli.
Det var løsningen for mig, til holdfast.. 80 kroner!!!
Lige et spg. Hvornår kommer dit powerband, du ved ved hvilket antal omdr.
kommer det sidste spark? mener at det er omkring 13K o/min?
mvh Tommy Fer
| |
D@n Dethlefsen (03-08-2002)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 03-08-02 07:38 |
|
>
> Kender en mere der har haft dårlige svømmer ventiler( hjælp hedder det
> svømmerventil eller flyder ventil eller hvad faen hedder den. tror tit jeg
> kalder den nåleventilen) på sin GSXR250 et originalt sæt bestående af 2
> ventiler og 2 huse til ventilen (den bøsning de lukker tæt imod) koster
HOLD
> FAST 1300!!! meeeen godt nok siger MC nøglen at de ikke har nogen der
passer
> på GSXR250. MEN det passer ikke. En af de nåle der sælges hos dem til
> Suzuki, mener den hedder M2 (men er ikke helt sikker.) den passer, jeg
ville
> afmontere mine nåle, tage ud til en forhandler som er velassorteret, og
> sammenligne med de uoriginale han har liggende, hvis du bor i KBH vil jeg
> anbefale SøborgMC snak med Eli.
>
Det skulle vel ikke være muligt for dig at finde bestillingsnr. i MC-nøglen
på ovenstående stumper ?
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar
| |
-[ F e r ]- (03-08-2002)
| Kommentar Fra : -[ F e r ]- |
Dato : 03-08-02 07:48 |
|
"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4b7ab8$0$87274$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Kender en mere der har haft dårlige svømmer ventiler( hjælp hedder det
> > svømmerventil eller flyder ventil eller hvad faen hedder den. tror tit
jeg
> > kalder den nåleventilen) på sin GSXR250 et originalt sæt bestående af 2
> > ventiler og 2 huse til ventilen (den bøsning de lukker tæt imod) koster
> HOLD
> > FAST 1300!!! meeeen godt nok siger MC nøglen at de ikke har nogen der
> passer
> > på GSXR250. MEN det passer ikke. En af de nåle der sælges hos dem til
> > Suzuki, mener den hedder M2 (men er ikke helt sikker.) den passer, jeg
> ville
> > afmontere mine nåle, tage ud til en forhandler som er velassorteret, og
> > sammenligne med de uoriginale han har liggende, hvis du bor i KBH vil
jeg
> > anbefale SøborgMC snak med Eli.
> >
>
> Det skulle vel ikke være muligt for dig at finde bestillingsnr. i
MC-nøglen
> på ovenstående stumper ?
>
Skal nok prøve...
Problemet var bare at jeg fik dem i hånden, han havde dem på lager, og jeg
sammen ligenede bare med mine egne jeg havde afmonteret....
mvh Tommy Fer
> --
> mvh
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
> slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar
>
>
| |
D@n Dethlefsen (03-08-2002)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 03-08-02 07:59 |
|
> Skal nok prøve...
> Problemet var bare at jeg fik dem i hånden, han havde dem på lager, og
jeg
> sammen ligenede bare med mine egne jeg havde afmonteret....
>
Glem det.
Har lige chekket MC-nøglen, til Suzuki findes der kun 3 typer (og en af dem
hedder M2), så jeg kører forbi min Mc-pusher og låner 2 stk. af hver, Ducati
trænger alligevel til at blive rørt ;>)
Tak for tippet.
Der kommer er opdate når det er prøvet
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar
| |
D@n Dethlefsen (03-08-2002)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 03-08-02 11:57 |
|
> > > MC nøglen at de ikke har nogen der passer
> > > på GSXR250. MEN det passer ikke. En af de nåle der sælges hos dem til
> > > Suzuki, mener den hedder M2 (men er ikke helt sikker.) den passer, jeg
> > > ville afmontere mine nåle, tage ud til en forhandler som er
velassorteret, og
> > > sammenligne med de uoriginale han har liggende, hvis du bor i KBH vil
jeg
> > > anbefale SøborgMC snak med Eli.
> > >
Så har jeg afmonteret karburatoren, og sammenlignet svømmeventilerne med
billederne med billeder i MC-nøglen af de forskellige typer.
Type M1+M2+M4 bruges til Suzuki.
Type M1+M2 kan det ikke være da de på billederne ikke har samme form samt
ingen bøjle for montage på svømmeren.
Type M4 ligner meget den fra GSXR-250`eren, den anvendes til GSXR750 88-92,
GSX750F 89-92, GS1100G 91, GSXR1100W 93-94, årgangen på de forskellige
cykler passer jo også meget godt med GSXR-250`eren.
-[ Fe r ]- kan du huske.........
- om der var bøjler på de svømmeventiler du købte ?
- pris på M1+M2 = 40 kr/stk, pris på M4 = 63 kr/stk, kan din mekker aflæst
prisen forkert ?
- var det en svømmerventil fra en anden Suzuki model du anvendte ?
- hvis du har MC-nøglen liggende ville det være dejligt om du ville kigge på
billederne side 338-340, for at se om du kan huske hvilken det måtte være
- find selv på flere spørgsmål.
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar
| |
-[ F e r ]- (03-08-2002)
| Kommentar Fra : -[ F e r ]- |
Dato : 03-08-02 14:08 |
|
"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4bb77d$0$87300$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > MC nøglen at de ikke har nogen der passer
> > > > på GSXR250. MEN det passer ikke. En af de nåle der sælges hos dem
til
> > > > Suzuki, mener den hedder M2 (men er ikke helt sikker.) den passer,
jeg
> > > > ville afmontere mine nåle, tage ud til en forhandler som er
> velassorteret, og
> > > > sammenligne med de uoriginale han har liggende, hvis du bor i KBH
vil
> jeg
> > > > anbefale SøborgMC snak med Eli.
> > > >
>
> Så har jeg afmonteret karburatoren, og sammenlignet svømmeventilerne med
> billederne med billeder i MC-nøglen af de forskellige typer.
> Type M1+M2+M4 bruges til Suzuki.
> Type M1+M2 kan det ikke være da de på billederne ikke har samme form samt
> ingen bøjle for montage på svømmeren.
> Type M4 ligner meget den fra GSXR-250`eren, den anvendes til GSXR750
88-92,
> GSX750F 89-92, GS1100G 91, GSXR1100W 93-94, årgangen på de forskellige
> cykler passer jo også meget godt med GSXR-250`eren.
>
Det var den der passede til de overstående modeller, han har sikkert set
forkert... lucky me :D
> -[ Fe r ]- kan du huske.........
> - om der var bøjler på de svømmeventiler du købte ?
Der var bøjle på dem jeg købte.
> - pris på M1+M2 = 40 kr/stk, pris på M4 = 63 kr/stk, kan din mekker aflæst
> prisen forkert ?
> - var det en svømmerventil fra en anden Suzuki model du anvendte ?
> - hvis du har MC-nøglen liggende ville det være dejligt om du ville kigge
på
Kan ik finde den.. er lige flyttet
> billederne side 338-340, for at se om du kan huske hvilken det måtte være
> - find selv på flere spørgsmål.
>
Mvh Tommy Fer
| |
Psycho Cowboy (03-08-2002)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 03-08-02 10:02 |
|
> En af de nåle der sælges hos dem til
> Suzuki, mener den hedder M2 (men er ikke helt sikker.) den passer, jeg
ville
> afmontere mine nåle, tage ud til en forhandler som er velassorteret, og
> sammenligne med de uoriginale han har liggende, hvis du bor i KBH vil jeg
> anbefale SøborgMC snak med Eli.
>
> Det var løsningen for mig, til holdfast.. 80 kroner!!!
__________________________________________________
Jeg tror i første omgang lige jeg prøver at få den justeret ordentligt -
hvis ikke det hjælper, vil jeg prøve dit råd, med at skifte nålene.
__________________________________________________
> Lige et spg. Hvornår kommer dit powerband, du ved ved hvilket antal omdr.
> kommer det sidste spark? mener at det er omkring 13K o/min?
__________________________________________________
Yeps, det passer meget godt - ved 13-13.500 rykker den ret kraftigt, men jeg
bilder mig selv ind at jeg har en temmelig sund motor ( lige rundet 30k på
klokken), og den har faktisk et ret godt jævnt træk, selv nede fra 8-9.000
omdrejninger.
Tak for hjælpen. I hører nærmere, når jeg har fået justeret maskineriet.
Psycho Cowboy
| |
Moller (03-08-2002)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-08-02 10:27 |
|
>
> Jeg tror i første omgang lige jeg prøver at få den justeret ordentligt -
> hvis ikke det hjælper, vil jeg prøve dit råd, med at skifte nålene.
Hmm, jeg har brugt ca siden febuarpå at justere de samme symptomer væk. Det
du kan prøve er:
tag tanken af. På¨forsiden af karburatorene er der 4 justerings skruer
(pilot skruerne) jo længere ind de kommer jo mere mager går den i tomgang.
Jeg skruede massere gange på dem, men det var som om det ikke hjalp, efter
jeg fik nye svømmernåle (flydernåle, flyderventil eller hvad den hedder)
begyndte det at havde indvirkning at justere på dem. Så hvis det ikke giver
det store, så tror jeg at dit problem er der.
> > Lige et spg. Hvornår kommer dit powerband, du ved ved hvilket antal
omdr.
> > kommer det sidste spark? mener at det er omkring 13K o/min?
> __________________________________________________
>
> Yeps, det passer meget godt - ved 13-13.500 rykker den ret kraftigt, men
jeg
> bilder mig selv ind at jeg har en temmelig sund motor ( lige rundet 30k på
> klokken), og den har faktisk et ret godt jævnt træk, selv nede fra 8-9.000
> omdrejninger.
Tjae. min har gået 57.000 er sund, den ligger knap 38 hk på baghjulet. Min
har altid haft sit powerband ved 13 K og opefter (eftersigende skulle
ødelagte membraner flytte det til 14.5K)
Jeg har klippet lidt af mine fjedre til CVspjældet. Det har gjort at den
åbner spjældene helt ved ca 11K og den sparker derfra!
Det vil jeg ikke anbefale dig at gøre, hvis ikke du har godt styr på din
karburator teori, og har lyst på at skrue og du har lyst til at ofre en ny
fjeder hvis den du korter af bliver for kort. (med resultat i at den åbner
spjældene for tidligt, og går ad H til..)'
mvh Tommy Fer
| |
Armand (22-08-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-08-02 22:34 |
|
-[ F e r ]- <fer@cool.dk> skrev i en
news:aifsaf$ivo$1@news.cybercity.dk...
>
> [......................................................
> Kender en mere der har haft dårlige svømmer ventiler( hjælp hedder det
> svømmerventil eller flyder ventil eller hvad faen hedder den. tror tit
jeg
> kalder den nåleventilen)
> ............En af de nåle der.............
Når nu jeg er af den absolutte opfattelse af at definitionerne må(!)
være iorden for at debatten kan fungere ordentligt i et forum som dette,
så bliver jeg også nødt til at springe til med definitions-hjælp her:
Man kan nok kalde svømmerne for flydere, og måske endda finde dem nævnt
som flydere i ældre lekturer; men når nu vi normalt taler om
SVØMMER-HUSENE, så må det også være SVØMMERE der befinder sig indenfor
heri!
Derved at svømmerens ventiler består af en udskiftelig nål samt et fast
sæde, vil det være nålen at man taler om. Også selvom selve funktionen
jo egentlig er á "ventil"!
I sidst-citerede linie nærmer du dig derfor selv svaret: SVØMMER-NÅLENE!
/
Armand.
(Ordnung muss sein)
| |
D@n Dethlefsen (03-08-2002)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 03-08-02 07:32 |
|
> Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den er
> blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal starte
den
> igen.
> Efter at den har stået stille i en halv til en hel time, (og motoren
stadig
> er varm) vil den simpelthen ikke tage omdrejninger ved start. Dette er kun
> lige ind til, man har stået og lirket lidt med gassen... så kommer den, og
> vupti... så gør den det ikke, før næste gang jeg starter den, et stykke
tid
> efter en lang køretur.
> Jeg er ret sikker på, at det ikke kan være benzintilførslen den er gal
med,
> da det lader til at den får, hvad den skal bruge. (ryger en del ud af
> udstødningen, mens den står og "bobler" ved lave omdrejninger med
håndtaget
> i bund)
> Det skal lige siges, at hvis maskineriet er blevet helt koldt, starter den
> som en mis, endda helt uden brug af choker.
> Min teori er, at det er luften, den er gal med.
> Jeg fik af vide af en mekaniker, at jeg skulle prøve at sprøjte lightergas
> ind omkring karbonaderne, for at tjekke at motoren evt. sugede falsk luft.
I
> så fald skulle der ske en mærkbar forskel i motorgangen, men det lod ikke
> til at falsk luft, er problemet.
> Jeg prøvede så for sjov skyld at give den et pift med lightergassen ind i
> luftfilterkassen, og dér begyndte den omgående at gå som tidligere
> beskrevet. Den får derfor tilsyneladende mere brændstof, end luft, når
> problemet opstår.
>
> Kan nogen forklare mig hvor fa'en problemet ligger... er det bare
> justeringen af luft- / benzinblanding (den har næsten lige været til
> service), eller kan det være andre og større problemer ??
>
Mine kones GSX-R250 har helt samme "sygdom" som din !!
Jeg er også af den opfattelse at den får for meget benzin (for fed blanding)
når den er varm, jeg har endnu ikke fået maskinen til at fungere korrekt,
men har dog gjort en del ting som alle har hjulpet lidt.
- check om luffilter er rent, hvis nej så vask det i benzin med en lille
smule olie i og lad det tørre, hvis filteret er stoppet får motoren jo ikke
luft nok og dermed for fed blanding.
- Jeg har tømt tanken/karburatorerne fuldstændigt for benzin for at komme
evt. kondensvand til livs, jeg har dog endnu haft maskinen startet efter
denne operation, men det sker engang i eftermiddag. Den får lidt
karburatorsprit sammen med den nye benzin.
- Jeg har kontrolleret at luftskruerne har den korrekt indstilling (1½ omg.
åbne).
Hvis ovenstående ikke hjælper, bliver der smidt en CO-tester på maskinen så
jeg kan se om den får for fed blanding, hvis dette er tilfældet skal
luftskruerne åbnes lidt mere, f.eks. 1/4 omg.
Jeg vender tilbage når jeg har fået testet maskinen.
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar
| |
-[ F e r ]- (03-08-2002)
| Kommentar Fra : -[ F e r ]- |
Dato : 03-08-02 07:40 |
|
<SNIP en masse GSXR250 besvær>
Hej Dan, vil anbefale dig at prøve med 2 stk uoriginal nåle ventiler til 80
kroner fra max MC som jeg beskrev ovenfor.
mvh Tommy Fer
| |
Thomas Buus Andersen (03-08-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 03-08-02 11:51 |
|
Problemet har også været på et par stykker af dem jeg har set på. De har
alle lukket benzinhanen ved start når den havde stået 30 min eller sådan..
Den går ved lave omdr 30-40 sek, så kan den tage gas, og så åbner de igen.
Men det er da pisse træls at stå og bakse med, så jeg vil nok også prøve to
uorginale nåleventiler , det er noget billigere end en justering !
/Thomas
| |
Jon Larsen (03-08-2002)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 03-08-02 13:09 |
|
> >
>
> Mine kones GSX-R250 har helt samme "sygdom" som din !!
>
> Jeg er også af den opfattelse at den får for meget benzin (for fed
blanding)
> når den er varm, jeg har endnu ikke fået maskinen til at fungere korrekt,
> men har dog gjort en del ting som alle har hjulpet lidt.
> - check om luffilter er rent, hvis nej så vask det i benzin med en lille
> smule olie i og lad det tørre, hvis filteret er stoppet får motoren jo
ikke
> luft nok og dermed for fed blanding.
> - Jeg har tømt tanken/karburatorerne fuldstændigt for benzin for at komme
> evt. kondensvand til livs, jeg har dog endnu haft maskinen startet efter
> denne operation, men det sker engang i eftermiddag. Den får lidt
> karburatorsprit sammen med den nye benzin.
> - Jeg har kontrolleret at luftskruerne har den korrekt indstilling (1½
omg.
> åbne).
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Og min har samme symptomer.... samt et bustet batteri.... Det skal snarest
skiftes...
men jeg vil da liiiige prøve de ting du har gjordt..
Eller kan det virkelig være så simpelt som et par flydernåle ?????
Jeg skal dog bruge choker når jeg koldstarter også selv om et er rigtig
varmt i vejret....
--
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
| |
D@n Dethlefsen (03-08-2002)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 03-08-02 14:34 |
|
>
> Og min har samme symptomer.... samt et bustet batteri.... Det skal snarest
> skiftes...
> men jeg vil da liiiige prøve de ting du har gjordt..
>
> Eller kan det virkelig være så simpelt som et par flydernåle ?????
>
> Jeg skal dog bruge choker når jeg koldstarter også selv om et er rigtig
> varmt i vejret....
>
Jeg bestiller nye Svømmerventiler på mandag, og får dem nok tirsdag, så jeg
skal jeg nok smide en gang info om resultatet her i gruppen.
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar
| |
Armand (22-08-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-08-02 22:34 |
|
D@n Dethlefsen <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3d4b7953$0$87312$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> [...............................
> - Jeg har kontrolleret at luftskruerne har den korrekt indstilling (1½
omg.
> åbne).
> Hvis ovenstående ikke hjælper, bliver der smidt en CO-tester på
maskinen så
> jeg kan se om den får for fed blanding, hvis dette er tilfældet skal
> luftskruerne åbnes lidt mere, f.eks. 1/4 omg.
Ikke så statisk!
Netop luftskruerne skal behandles med fingerspitsengefühl, og evt.
opgivne mål á antal omg. udskruning er til for at kunne starte motoren
og derfra justere luft skruerne ind til optimalt forhold:
Selv under moderne digitale frestillingsprocesser kan man ikke
fremstille de enkelte karbunader så ens at man kan forvente dem at gå
ens under samme inddysning. Også fremstillingen af selve topstykkets
ligger under for samme forhold, og i tilgift (og måske i erkendelse af
problemerne) springer dysestørrelserne med relative store spring!
Derfor eksisterer luftskruen som den variabel der skal til for at få
trimmet de enkelte karburatorer i en grad så modellen vil kunne gå i
ordentlig tomgang og alle inddysninger trækker fra "fælles 0-punkt" ved
gasgivning!
Justeringen er så simpel som det kan lade sig gøre:
- Ud fra en optimal opstillet model (tænding - synkronisering -
luftfilter o.a.) fifles der med en af skruerne til tomgangen foregår med
højeste omdrejninger!
- Tomgangen justeres derefter ned til rette leje ad vanlig vej!
- Hvorefter der fortsættes på samme måde med de øvrigt forekommende
karbunaders luftskruer én for en!
- Slutteligt skrues alle luftskruer hver 1/4 omgang ind (for en lidt
federe blanding)!
Reine fingerspitsengefühl!
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (06-08-2002)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 06-08-02 16:23 |
|
> Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den er
> blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal starte
den
> igen.
Hej
Jeg vil give alle de andre ret i at du har en for fed blandning i tomgang.
Jeg ville gøre følgende:
Rense karburatorerne. Måske ikke nødvendigt, men jeg plejer at "gå hele
vejen".
Montere nye svømmehusnåle.
Rense luftfilteret og give det ny filterolie.
Få C/O skruerne justeret korrekt. Brug fabriksindstillingerne som guide, men
ikke nødvendigvis den endegyldinge sandhed.
Kontollere at benzinhanen virker.
Andet der kan være galt ved slidte karburatorer generelt:
Huller i membranerne. Meget dyre, kan nogen gange repareres ned meget blød
lim?!?
Hoveddyserne kan være slidte (koster 20kr) Er sjældent tilfældet.
Nåle og stålerør kan være slidte. Se efter slidmærker på nålene og ovalitet
i strålerøret. Strålerøret er det rør hoveddyserne er skruet i.
Ødelagte indsugningsgummier, og på GSXR 250 forkert monterede gummier mellem
luftfilterbox og karburator. Dnne montering skider på en micro-gixxer.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)
| |
|
|