"Armand" skrev i en meddelelse news:aietlp$2l30$2@news.cybercity.dk...
>
> Ole Baun skrev i en
> news:3d499974$0$271$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> > "Brian" skrev i en meddelelse
> > news:3d48160c$0$73469$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Jeg har overvejet at ønske mig en kåbe i Jule/Fødselsdagsgave.
> > > Jeg har en Honda CB 550 F. (Honda-Pigen. Og hun ruller STADIG :) )
> > > Jeg har kig på et par stykker... og kunne godt tænke mig at høre
> lidt om
> > > erfaringer, fordele og ulemper. Hvad med beslag og montering. Er det
> > svært?
> > Jeg ved ikke om montering er svært. Motorgården, Svenstrup (Aalborg),
> satte
> > en (TCP tror jeg den hedder) på min CB 500 et års tid efter at jeg
> købte den
> > fra ny i ´96. Kåbe og montering kostede 7 - 8.000,- ,
>
> - - - - Og dermed MÅ budgettet for eftermontering på en CB5½'er da være
> sprængt !?
Jeg kender ikke noget til værdien af Brian´s CB 550 F, eller hans økonomi i
øvrigt
Men da jeg svarede på hvad jeg havde givet for at få eftermonteret en kåbe
på min CB 500, var der, mere end et døgn efter at Brian havde spurgt, ingen
der havde svaret på hans spørgsmål. Så selv om jeg godt så, at han til sidst
skrev "brugte kåber", tænkte jeg at det måske kunne få lidt gang i
skriveriet hvis jeg bidrog med lidt.
> Omkring tuning plejer jeg at fremføre at det er spildte penge (á: IKKE
> en investering der giver modellen merværdi!) at tune og pengene (oftest
> ikke under 1000,- kr.) er bedre brugt på udskiftning til en
> større/merydende model!
> Når tilbehørs-beløbsstørrelser, der direkte kan realteres til modellens
> egenværdi kommer på bordet, vil jeg ligeledes påpege at det vil være
> langt mere rentabelt at bruge/gemme pengene på/til en model med
> std.monteret kåbe :-|
Ja, det plejer du jo
Og det har du sikkert ganske ret i.
Da jeg brugte 7 - 8.000 på kåben til min, var det på en mc som jeg året før
havde købt fra ny for kr. 65.000,-.
Ole Baun