|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | ladrelæ på honda Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 30-07-02 15:38 |
|
Hejsa
Jeg har haft lidt strømproblemer på min Honda CB750F 83´ , den løber stille
og roligt tør for strøm, den lader ca 12.9V ved 5000 omdr, og i tomgang
11.7V, det mener jeg ikke er nok, så jeg var omkring den lokale elektro
mand, han sagde jeg kunne kortslutte laderelæet så det fik fuld stel, så
kullene ikke skal have stel igennem regulatoren, men det blev det ikke
bedere af.
alt er målt igennem, kul, ledninger, stator osv, og det hele ser ud til at
være iorden, men honda´en løber jo stadig tør for strøm
er der en som har et godt råd ?
Mvh Jesper
| |
Peter J (30-07-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter J |
Dato : 30-07-02 17:58 |
|
Jesper Pedersen <duval@grov.dkFJERN_DETTE> skrev i en
news:ai68b4$132$1@dknews.tiscali.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har haft lidt strømproblemer på min Honda CB750F 83´ , den løber
stille
> og roligt tør for strøm, den lader ca 12.9V ved 5000 omdr, og i tomgang
> 11.7V, det mener jeg ikke er nok, så jeg var omkring den lokale elektro
> mand, han sagde jeg kunne kortslutte laderelæet så det fik fuld stel, så
> kullene ikke skal have stel igennem regulatoren, men det blev det ikke
> bedere af.
> alt er målt igennem, kul, ledninger, stator osv, og det hele ser ud til
at
> være iorden, men honda´en løber jo stadig tør for strøm
>
> er der en som har et godt råd ?
>
> Mvh Jesper
>
>
Ja, prøv med et frisk batteri !
Peter
CBR 1K
| |
Jesper Pedersen (30-07-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 30-07-02 18:02 |
|
> > Jeg har haft lidt strømproblemer på min Honda CB750F 83´ , den løber
> stille
> > og roligt tør for strøm, den lader ca 12.9V ved 5000 omdr, og i tomgang
> > 11.7V, det mener jeg ikke er nok, så jeg var omkring den lokale elektro
> > mand, han sagde jeg kunne kortslutte laderelæet så det fik fuld stel, så
> > kullene ikke skal have stel igennem regulatoren, men det blev det ikke
> > bedere af.
> > alt er målt igennem, kul, ledninger, stator osv, og det hele ser ud til
> at
> > være iorden, men honda´en løber jo stadig tør for strøm
> >
> > er der en som har et godt råd ?
> >
> > Mvh Jesper
> >
> >
> Ja, prøv med et frisk batteri !
Skulle den ikke kun lade mere selv om batteriet var defekt, jeg har målt det
igennem, og alle celler ser ud til at være OK
Mvh Jesper
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (30-07-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-07-02 20:36 |
|
On Tue, 30 Jul 2002 19:02:15 +0200, "Jesper Pedersen"
<duval@grov.dkFJERN_DETTE> wrote:
Hej Jesper.
>
>Skulle den ikke kun lade mere selv om batteriet var defekt, jeg har målt det
>igennem, og alle celler ser ud til at være OK
>
Den skal kunne trække batteriet op på 14,5 - 15 volt allerede ved ca.
3000 RPM.
Kan den ikke det er laderegulering eller stator defekt, evt. dårlige
stikforbindelser.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
FTJ (31-07-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : FTJ |
Dato : 31-07-02 10:35 |
|
> er der en som har et godt råd ?
>
> Mvh Jesper
Prøv at tjekke kullene i din lader, om de er slidt helt ned.
mvh...
Finn - XJ600 - tidligere med samme problem.
| |
Michael Jakobsen (13-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael Jakobsen |
Dato : 13-08-02 10:25 |
|
Jeg har ligende problem med min CB650, som har næsten samme generator som
CB750.
Jeg har i den tid jeg har haft cyklen skiftet stator 2 gange og
regulator/ensretter 1 gang.
Alt tyder nu på at den er gal med min rotor, der er kun ca. 3 ohm i
vindingen, og i følge eksperter skulle den gerne ligge på 4,2-5 ohm. Det har
tilsyneladeende brændt min regulator/ensretter af idet strømmen til rotoren
bliver styret af regulatoren, og bliver strømmen for stor som følge af den
mindre modstand i rotoren brænder regulatoren sammen.
Det kunne være det samme problem du bokser med.
Når du sætter stel direkte på den ene side af kullene, og 12V på den anden
side skulle du meget gerne kunne måle en vekselspænding på de 3 gule
ledninger fra statoren på ca.50-60VAC, hvis du kan det er din stator
sandsynligvis i orden
Prøv at måle din stator igennem med et ohmmeter mellem de tre gule
ledninger. Der skal ca. være 0.5 - 0.7 ohm, og den skal være den samme i
alle kombinationer, og der må ikke være kontakt til stel.
Rotoren kan ligeledes måles igennem på de to ringe direkte på rotoren, og
her skal modstanden som sagt ligge på mellem 4,2 og 5 ohm, og der må heller
ikke her være kontakt til stel.
Håber du er heldigere end mig, jeg skal nu til at anskaffe både rotor og
regulator/ensretter.
Jeg kan oplyse at nyprisen på de to er:
Regulator ca. 3200,-
Rotor ca. 4500,-
Det er dog muligt at købe begge enten brugt, ombytning eller uorginale.
Held og lykke
Michael
"Jesper Pedersen" <duval@grov.dkFJERN_DETTE> skrev i en meddelelse
news:ai68b4$132$1@dknews.tiscali.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har haft lidt strømproblemer på min Honda CB750F 83´ , den løber
stille
> og roligt tør for strøm, den lader ca 12.9V ved 5000 omdr, og i tomgang
> 11.7V, det mener jeg ikke er nok, så jeg var omkring den lokale elektro
> mand, han sagde jeg kunne kortslutte laderelæet så det fik fuld stel, så
> kullene ikke skal have stel igennem regulatoren, men det blev det ikke
> bedere af.
> alt er målt igennem, kul, ledninger, stator osv, og det hele ser ud til
at
> være iorden, men honda´en løber jo stadig tør for strøm
>
> er der en som har et godt råd ?
>
> Mvh Jesper
>
>
| |
|
|