|
| DTR 125 vil ikke starte i frigear Fra : Bernhard |
Dato : 29-07-02 21:06 |
|
Jeg ved ikke om det er mig der har fået solstik?.....
I går roddede jeg med det elektriske gik hele ledningsnettet efter, rensede
og smurte, skiftede muffer etc..
Da jeg så skulle starte den - ville den ikke starte i frigear....af med
kåbe, lygteramme etc. for at lokalisere fejlen....uden resultat...
Nå, men lidt slukøret får jeg samlet skidtet for anden gang (tager 1½ time
pr. gang - surt), mhp at få cyklen i garage til næste weekend...
Men så sker det underlige...:
- efter at jeg har prøvet at løbe den igang i 2. gear kan jeg lige pludselig
starte den i gear med koblingen trukket. Dette er måske ikke så underligt
men, jeg kan ikke starte den i frigear uden at koblingen er trukket og
støttebenet er slået op!.
Jeg ved at der er en idiotsikring på støttebenet, men ikke når den står i
frigear, og hvor kommer koblingen ind i billedet?.
Ja, jeg kan godt leve med situationen. Selvom jeg synes det er
drønirriterende, at jeg ikke kan starte maskinen uden at skulle slå
sidestøttebenet op og aktivere koblingen...
Har nogen en forklaring - alternativt kunne man selvfølgelig afmontere
idiotsikringen på støttebenet, idet der jo givet vis er en forbindelse
mellem denne og tændingen der driller!
pft
Wheeler
| |
Bernhard (29-07-2002)
| Kommentar Fra : Bernhard |
Dato : 29-07-02 21:09 |
|
korrektion TDR!
| |
John (29-07-2002)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 29-07-02 21:20 |
|
"Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> Ja, jeg kan godt leve med situationen. Selvom jeg synes det er
> drønirriterende, at jeg ikke kan starte maskinen uden at skulle slå
> sidestøttebenet op og aktivere koblingen...
>
Lev med det ...det er en god sikkerhedsforanstaltning !
> Har nogen en forklaring - alternativt kunne man selvfølgelig afmontere
> idiotsikringen på støttebenet, idet der jo givet vis er en forbindelse
> mellem denne og tændingen der driller!
Det er da lavet bevidst, hvis du er så træt af det kan du da bare afkoble
forbindelsen til støttefoden, hvis det da ellers er mage til det som sad på
min tidligere DT 175 !
PS : men lad være med at beklage dig på et senere tidspunkt fordi at du er
væltet på din DTR og fået skrammer i hovedet, grundet at du har afmonteret
den smarte støttefodsordning, som netop gør at du undgår at køre afsted uden
at slå støttefoden op
John
| |
Armand (30-07-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-07-02 16:09 |
|
John <krammeFJERNALTMEDSTORTEKST@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3d468e2b$0$688$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in
message
>
> > Ja, jeg kan godt leve med situationen. Selvom jeg synes det er
> > drønirriterende, at jeg ikke kan starte maskinen uden at skulle slå
> > sidestøttebenet op og aktivere koblingen...
> Lev med det ...det er en god sikkerhedsforanstaltning !
Jup!
Jeg ved ikke om den skal kunne starte uden koblingsbrug når den er i
frigear; men det er tænkeligt :-/
Sagen er nok den at din renovering har slået gang i systemet igen; men
at du forinden havde nået at vænne dig til at det ikke virkede.
Giv det derfor en chance for at du vænner dig til de meget relevante
fix-fax'erier!
--
Armand.
| |
Bernhard (30-07-2002)
| Kommentar Fra : Bernhard |
Dato : 30-07-02 19:15 |
|
> >
> > "Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in
> message
> >
> > > Ja, jeg kan godt leve med situationen. Selvom jeg synes det er
> > > drønirriterende, at jeg ikke kan starte maskinen uden at skulle slå
> > > sidestøttebenet op og aktivere koblingen...
> > Lev med det ...det er en god sikkerhedsforanstaltning !
>
> Jup!
>
> Jeg ved ikke om den skal kunne starte uden koblingsbrug når den er i
> frigear; men det er tænkeligt :-/
> Armand.
Men jeg undrer mig stadig over linket mellem kobling og tænding - i
modsætning til støttebenet er der jo ingen afbryderanordning på
koblingsgrebet!!
Wheeler
>
>
>
>
| |
Armand (31-07-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-07-02 15:18 |
|
Bernhard <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:8IA19.91$ul5.1842@news.get2net.dk...
>
> > >
> >
> > Jeg ved ikke om den skal kunne starte uden koblingsbrug når den er i
> > frigear; men det er tænkeligt :-/
> Men jeg undrer mig stadig over linket mellem kobling og tænding - i
> modsætning til støttebenet er der jo ingen afbryderanordning på
> koblingsgrebet!!
Er du sikker på dét?
--
Armand.
| |
Jes Vestervang (30-07-2002)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 30-07-02 21:43 |
|
Armand wrote:
> John <krammeFJERNALTMEDSTORTEKST@mail1.stofanet.dk> skrev:
>> "Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote:
>>
>> > Ja, jeg kan godt leve med situationen. Selvom jeg synes det er
>> > drønirriterende, at jeg ikke kan starte maskinen uden at skulle slå
>> > sidestøttebenet op og aktivere koblingen...
>>
>> Lev med det ...det er en god sikkerhedsforanstaltning !
>
> Jup!
>
> Jeg ved ikke om den skal kunne starte uden koblingsbrug når den er i
> frigear; men det er tænkeligt :-/
>
Det tror jeg også. Det lyder mest som om at det bare er frigearskontakten,
der er holdt op med at virke. Virker frigearslampen? Hvis ikke, så mål
selve kontakten efter og hvis den virker, så er der nok en fejl et sted i
ledningsnettet, hvis ikke, så skift kontakten
--
mvh Jes Vestervang
FZS600
| |
Bernhard (31-07-2002)
| Kommentar Fra : Bernhard |
Dato : 31-07-02 18:17 |
|
"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Det tror jeg også. Det lyder mest som om at det bare er frigearskontakten,
> der er holdt op med at virke. Virker frigearslampen? Hvis ikke, så mål
> selve kontakten efter og hvis den virker, så er der nok en fejl et sted i
> ledningsnettet, hvis ikke, så skift kontakten
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600
Frigearspæren er sprunget, men den skide 12V/1,2W pære er ikke en lagervare
hos Fisker, så den skal bestilles hjem...ja, jeg er rystet, men det er
blevet bekræftet både pr. mail og ved personligt fremmøde i går hos
Chris.....
Så kan det jo være at alt er i skønneste orden, når der kommer lys i pæren??
Mvh
Wheeler
| |
Armand (02-08-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-08-02 21:38 |
|
Bernhard <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:YYU19.79$Hh6.1428@news.get2net.dk...
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> > >
> > Det tror jeg også. Det lyder mest som om at det bare er
frigearskontakten,
> > der er holdt op med at virke. Virker frigearslampen? Hvis ikke, så
mål
> > selve kontakten efter og hvis den virker, så er der nok en fejl et
sted i
> > ledningsnettet, hvis ikke, så skift kontakten
> Frigearspæren er sprunget, men den skide 12V/1,2W pære er ikke en
> lagervare hos Fisker, så den skal bestilles hjem...
> Så kan det jo være at alt er i skønneste orden, når der kommer lys i
pæren??
Mnjaeh :-/
Læs lige om bag ordene i Jes' indlæg:
Når modellen arter sig som den gør og frigearslampen ikke tænder, er det
så ikke mest sandsynligt at det er kontakten/ledningen at det er galt
med?!
Bekræft venligst i næste indlæg at du hár målt (á: Ohm-meter)
forbindelsen til frigears-lampen/kontakten igennem!!
--
Armand.
| |
Bernhard (04-08-2002)
| Kommentar Fra : Bernhard |
Dato : 04-08-02 17:27 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:aietm4$2l30$3@news.cybercity.dk...
>
> Bekræft venligst i næste indlæg at du hár målt (á: Ohm-meter)
> forbindelsen til frigears-lampen/kontakten igennem!!
>
> --
> Armand.
>
Multimeteret blev støvet af..og der blev sendt strøm igennem følgende:
Målte modstanden i ledningen -> Forbindelse OK
Målte Kontakten -> OK
Målte fra befæstningen på kontakten og gennem ledning -> Løs forbindelse
Handling: Ny kabelsko + ny skrue -> Skidtet lyser perfekt og idiotsikringen
på gearkassen fungerer rigtigt!
Takker for de gode råd
Jeg mangler (som nævnt i anden tråd) et sted hvor jeg kan købe de der
gummisokler til fatningsløsepærer (1,2W) - nogen ide??
Wheeler
>
>
| |
Bernhard (01-08-2002)
| Kommentar Fra : Bernhard |
Dato : 01-08-02 22:07 |
|
> Det tror jeg også. Det lyder mest som om at det bare er frigearskontakten,
> der er holdt op med at virke. Virker frigearslampen? Hvis ikke, så mål
> selve kontakten efter og hvis den virker, så er der nok en fejl et sted i
> ledningsnettet, hvis ikke, så skift kontakten
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600
Hvor sidder frigearskontakten?
Wheeler
| |
Jes Vestervang (01-08-2002)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 01-08-02 23:36 |
|
Bernhard wrote:
>
>> Det tror jeg også. Det lyder mest som om at det bare er
>> frigearskontakten, der er holdt op med at virke. Virker frigearslampen?
>> Hvis ikke, så mål selve kontakten efter og hvis den virker, så er der nok
>> en fejl et sted i ledningsnettet, hvis ikke, så skift kontakten
>>
> Hvor sidder frigearskontakten?
>
Den sidder nok nede i nærheden af fortandhjulet og der går sandsynligvis
kun éen ledning fra den. Den kan vistnok også sidde oven på motoren
(gearkassen) i højre side. Mål så med et multimeter (eller hvad du nu har
liggende) om der er hhv. gennemgang og ikke gennemgang når den er i hhv.
gear og frigear. Bare der er begge dele skulle kontakten være i orden
--
mvh Jes Vestervang
FZS600
| |
|
|